Inlägg från: Anonym (orolig) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Orolig)

Cellförändringar - hjälp!

Fick svar på mitt cellprov idag (som togs på efterkontrollen). Och jag hade cellförändringar på livmodertappen som jag förstod det. Nytt prov skulle tas om 3-6 månader för att se om förändringarna försvunnit av sig själv. (det stod att typen av cellförändringar jag hade vanligtvis försvann av sig själv...) Men ska jag gå och vara orolig i 3-6 månader nu då?

Någon som varit med om detta?

Vad är det värsta jag kan förvänta mig? Cancer - död? Eller vad?

Tycker att det är rätt plumt att bara skicka ut ett besked så där, från överläkaren på kvinnokliniken. Vem blir inte livrädd?

Just nu känns det som -typiskt! Har precis fått världens goaste pojke, livet är underbart. Och sen så kommer det här beskedet. Jag kunde lika gärna blvit påkörd. Livsgnistan fick sig en liten törn.

• Svar på tråden Cellförändringar - hjälp!
  • Anonym (Orolig)

Eftersom detta är helt nytt för mig och jag ännu inte pratat med nån BM eller läkare, så blev det lite mycket info på en gång.

Konisering - hade jag aldrig hört talas om tidigare. Om man nu genomgår en sådan, betyder det att "läkarna" försöker att ta bort den del av livmodertappen som haft cellförändringar?

Eller varför gör man en konisering om det inte visar att det är cancer? Jag tror fortfarande inte att jag förstår.

• Anonym (Orolig)

Tack för era uppmuntrande och snälla inlägg förresten! Är inte en sån människa som oroar mig speciellt mycket i vanliga fall, men det här känns rätt allvarligt.

• Anonym (Orolig)

Tack för informationen Jesse.

Nu har jag lite mer att gå på. Men jag känner mig inte lugnare direkt. Hoppas verkligen att det inte går så långt.

• Anonym (Orolig)

Kom på att jag undrar över en sak till...

Om man genomgår en konisering. Kan man få fler barn sen?

• Anonym (orolig)

Till trådstartaren:
    Hur har det gått?
    Jag ska snart göra en konisation. Livrädd!

Svar på tråden Cellförändringar - hjälp!