Cellförändringar - hjälp!
Jag har ganska nyligen fått besked att mina cellförändringar äntligen givit med sig. Jag fick efter en rutinkoll för ca tre år sedan reda på att jag hade en förändring. När det inte var borta efter sex månader skickades jag till gyn som skrapade (tror jag) . Därefter kallades jag på ny kontroll efter sex månader och inte heller då var det helt OK. Eftersom det bara var en liten förändring skulle jag på återbesök efter ytterligare sex månader och då visade det sig att allt var borta.
Jag hade hela tiden en jättebra läkare som förklarade att detta var jättevanligt och i nästan alla fall inte något att oroa sig för. Så länge de har det under kontroll är det ingen fara. Det tar väldigt lång tid innan det kan utveckla sig till något allvarligare.
Väldigt dåligt av din läkare att bara meddela per brev. När jag fick mitt första besked så ringde barnmorskan på helgen för hon hade inte fått tag i mig under veckan. Det kan kanske ha varit så att de först försökt komma i kontakt med dig men inte lyckats.
Hoppas att allt ordnar sig och grattis till gossen!