• Anonym

misshandel.

kan man ta tillbaka en misshandelsanmälan efter ett dygn? tacksam för svar.

• Svar på tråden misshandel.
  • Anonym

Vet inte. tyvärr. varför vill du ta tillbaka den?

• Anonym

Varför vill du ta tillbaka den? Eller de kanske är du som har blivit anmäld och vill att målsägaren ska ta tillbaka den?
    Jag tycker personligen inte att man ska kunna ta tillbaka en anmälan när man väl har vågat att göra det. Vet hur svårt det är att anmäla

• Anonym

det är jag som har gjort den. varför är ganska långt att berätta men den korta versionen är att jag behöver honom och att vi väntar barn och att jag vet varför han gjorde som han gjorde. vet nu att de kommer komma massor med komentarer osv. men jag älskar honom!

• Anonym
    Anonym skrev 2008-07-23 18:20:20 följande:
    det är jag som har gjort den. varför är ganska långt att berätta men den korta versionen är att jag behöver honom och att vi väntar barn och att jag vet varför han gjorde som han gjorde. vet nu att de kommer komma massor med komentarer osv. men jag älskar honom!
    Du kan visst klara dig utan han med ett barn! Finns massa med hjälp att få. Varför vill du vara med en som har misshandlat dig? ÄR du inte rädd att han kommer misshandla ditt barn? Det hade jag vart rädd för. Hoppas att du väljer rätt beslut nu för iaf ditt barns skull och hälsa!
  • Anonym

Detta låter kanske banalt men jag VET att det inte kommer att hända igen, var lika mycket mitt fel och det finns omständigheter runt om.

Anmälan var inte meningen utan grannarna ringde polisen och dom i princip tvingade mig att anmäla. Så nu sitter hjärtat anhållen....

• Anonym
    Anonym skrev 2008-07-23 18:32:02 följande:
    Detta låter kanske banalt men jag VET att det inte kommer att hända igen, var lika mycket mitt fel och det finns omständigheter runt om. Anmälan var inte meningen utan grannarna ringde polisen och dom i princip tvingade mig att anmäla. Så nu sitter hjärtat anhållen....
    Jag vet inte hur det gick till, men jag kan säga att det INTE var ditt fel att din kille, pappa till ditt barn misshandlar dig när du är gravid! Man gör inte så!
  • Anonym (..........)

jag tror att man kan det...min familj har dragit tillbaka en anmälan...det e ju ditt beslut.

• Anonym (polisanst)

Man kan inte ta tillbaka en anmälan, men uppge att man ej vill medverka. Misshandel lyder under allmänt åtal och kan drivas till åtal från polis och åklagare utan måslägare.

• hallontösen

Kan inte hålla mig.. Egna erfarenheter:
    Jag kunde aldrig släppa tanken på förudmjukelsen då jag visste att "alla" andra tydligen var normalt respekterade av sina killar, och när jag pausade relationen (med avslut oxå) så försvann alla känslor för honom.
    Tänk dig in i en situation positivt sätt, att allt du behöver i en relation finns någonstans,annanstans, skulle du verkligen vara med honom då eller är det en slöja du nu inte vill dra bort? Min kille har ursäktat sig 50 ggr men det var bara en anmälan som gjorde att han inte vågar blåsa åt mitt håll. Då var det enstaka knytnävar i ansiktet men vem vill ÖVERHUVUDTAGET ha något av detta i sitt hemmaliv? Boxningsring är en annan arena, där hör det hemma. Fortfarande efter 5 år hade jag mardrömmar efter relationens slut pga post traumatisk stress. Det behöver inte vara "grov misshandel" för att det i längden stör.

• Zemcia

ja man kan ta tillbaka anmälan, men händer det igen när barnet väl är fött så kommer soc bli inkopplat och de blir man inte av med med en indragen anmälan.

Och skulle det hända igen och då kommer dessvärre polisen och åklagaren inte ta dig på lika stort allvar. Så tänk länge på vad du gör och vad du sätter dig in i.

Svar på tråden misshandel.