• Anonym

misshandel.

kan man ta tillbaka en misshandelsanmälan efter ett dygn? tacksam för svar.

• Svar på tråden misshandel.
  • Anonym

Vet inte. tyvärr. varför vill du ta tillbaka den?

• Anonym

Varför vill du ta tillbaka den? Eller de kanske är du som har blivit anmäld och vill att målsägaren ska ta tillbaka den?
    Jag tycker personligen inte att man ska kunna ta tillbaka en anmälan när man väl har vågat att göra det. Vet hur svårt det är att anmäla

• Anonym

det är jag som har gjort den. varför är ganska långt att berätta men den korta versionen är att jag behöver honom och att vi väntar barn och att jag vet varför han gjorde som han gjorde. vet nu att de kommer komma massor med komentarer osv. men jag älskar honom!

• Anonym
    Anonym skrev 2008-07-23 18:20:20 följande:
    det är jag som har gjort den. varför är ganska långt att berätta men den korta versionen är att jag behöver honom och att vi väntar barn och att jag vet varför han gjorde som han gjorde. vet nu att de kommer komma massor med komentarer osv. men jag älskar honom!
    Du kan visst klara dig utan han med ett barn! Finns massa med hjälp att få. Varför vill du vara med en som har misshandlat dig? ÄR du inte rädd att han kommer misshandla ditt barn? Det hade jag vart rädd för. Hoppas att du väljer rätt beslut nu för iaf ditt barns skull och hälsa!
  • Anonym

Detta låter kanske banalt men jag VET att det inte kommer att hända igen, var lika mycket mitt fel och det finns omständigheter runt om.

Anmälan var inte meningen utan grannarna ringde polisen och dom i princip tvingade mig att anmäla. Så nu sitter hjärtat anhållen....

• Anonym
    Anonym skrev 2008-07-23 18:32:02 följande:
    Detta låter kanske banalt men jag VET att det inte kommer att hända igen, var lika mycket mitt fel och det finns omständigheter runt om. Anmälan var inte meningen utan grannarna ringde polisen och dom i princip tvingade mig att anmäla. Så nu sitter hjärtat anhållen....
    Jag vet inte hur det gick till, men jag kan säga att det INTE var ditt fel att din kille, pappa till ditt barn misshandlar dig när du är gravid! Man gör inte så!
  • Anonym

Hej alla ni som svarat.

Jag har pratat med polisen och jag kunde inteta tillbaka anmälan, men jag har talat om att jag inte tänker medverka vid ett förhör eller till anmälan i huvudtaget. Vilket betyder att dom driver det under allmänt åtal.

Jag och min sambo är idag inte under samma bostad, jag letar ny och hoppas jag får de nästa vecka. Jag kommer alltid att älska honom, och jag hoppas att det en dag när han har jobbat på sitt som gör att han mår så pass dåligt som han gör, att det då kan bli vi igen.

Dett aär inte lätt,skit jobbigt, kan knappt äta eller sova eller något. Har en dotter på 15 månader som gör att jag orkar kliva upp ur sängen.

Tack alla.

Svar på tråden misshandel.