• Ayya

Städfirma hade sönder vårt fönster, vem ska betala?

Vi anlitade en städfirma för att flyttstäda vårt hus. I vardagsrummet finns två stora fönster som kan vara lite tröga att öppna. Det är ett gammalt hus och oxå gamla fönster.

Nu sprack ett av fönstrena när städfirman skulle tvätta dom. Fick nyss ett samtal därifrån där de tyckte vi skulle dela på kostnade pga omständigheterna. Omständigheterna enligt städfirman var att ett annat fönster i huset var sprucket och att fönstret var så svårt att öppna.

Känns konstigt, vad tycker ni?

Var inget större belopp det handlade om, runt 1000 kr.

• Svar på tråden Städfirma hade sönder vårt fönster, vem ska betala?
  • Trandansen
    viseversa skrev 2008-07-25 11:04:45 följande:
    tror inte det. var det inte huset som skulle städas? tvättmaskinet tillhör nog inte grundinredningen.Men jag vet inte gissar bara.
    Det låter rimligt. De tar ju framför allt sånt som "sitter fast": dörrar, golv o.s.v.
  • viseversa

Ja det var det jag misstänkte.Men ovanpå skåp som ingår i "huset" ska dom ju torka iallafall.

Trandansen skrev 2008-07-25 11:05:38 följande:
    Det låter rimligt. De tar ju framför allt sånt som "sitter fast": dörrar, golv o.s.v.
  • Ayya

Nope, ingen info alls. Jag ringde dom några dagar innan och frågade om de skulle tvätta fönstren, annars hade jag gjort det själv. O nu tycker han som har städfirman att det är en anledning till att vi ska dela på kostnaden, just för att jag ringde innan och frågade om de skulle ta fönstren. Verkar lite knepigt det där...

Trandansen skrev 2008-07-25 11:04:21 följande:
    Kan tyvärr inte uttala mig om inkastet men ovanpå badrumsskåp och dörrar ska de allt ta! Har du inte fått nån information om vad som ingår i själva städningen?
  • viseversa

skitsnack.tror dom försöker få dig att betala fast du igentligen inte ska bahöva göra det.nej jag skulle stå på mig.Inte ditt problem som sagt.Det var inte du som hadde sönder fönstret.punkt slut.

Ayya skrev 2008-07-25 11:11:37 följande:
    Nope, ingen info alls. Jag ringde dom några dagar innan och frågade om de skulle tvätta fönstren, annars hade jag gjort det själv. O nu tycker han som har städfirman att det är en anledning till att vi ska dela på kostnaden, just för att jag ringde innan och frågade om de skulle ta fönstren. Verkar lite knepigt det där...
  • Ayya

Usch... kan inte ni ringa honom o säga det?

viseversa skrev 2008-07-25 11:14:45 följande:
    skitsnack.tror dom försöker få dig att betala fast du igentligen inte ska bahöva göra det.nej jag skulle stå på mig.Inte ditt problem som sagt.Det var inte du som hadde sönder fönstret.punkt slut.
  • viseversa

ha,ha ja jag vet hur svårt det är att stå på sig i såbna situationer.men om du tänker efter.har du något med deras klanterier att göra? Varför ska du stå för att dom trycker sönder ett fönster?

Ayya skrev 2008-07-25 11:16:13 följande:
    Usch... kan inte ni ringa honom o säga det?
  • Ayya

Ne, jag var ju inte ens där... Ni har rätt...

viseversa skrev 2008-07-25 11:17:38 följande:
    ha,ha ja jag vet hur svårt det är att stå på sig i såbna situationer.men om du tänker efter.har du något med deras klanterier att göra? Varför ska du stå för att dom trycker sönder ett fönster?
  • Stjärnstoft

Det är jobbigt att stå på sig.
    Vi anlitade en firma vitt för en flyttstäd och det var uselt utfört. Innan var de kanontrevliga och självklart självklart skulle de komma åter och åtgärda ev brister.... jo tjena.
    Men vi tjafsade med dem tills de utförde jobbet ordentligt.
    Taskiga referenser när kompisar skulle anlita firma,
    det fick de leva med...

• viseversa

ja visa lite krut nu! ha,ha hoppas det fixar sig och att dom tar sitt ansvar.för det är endast deras problem inte ditt.

Ayya skrev 2008-07-25 11:18:26 följande:
    Ne, jag var ju inte ens där... Ni har rätt...
  • Ayya

Jag har ju en massa klagomål på själva städningen oxå... så jag får väl ta upp det ifall de börjar bråka.

Svar på tråden Städfirma hade sönder vårt fönster, vem ska betala?