• Ayya

Städfirma hade sönder vårt fönster, vem ska betala?

Vi anlitade en städfirma för att flyttstäda vårt hus. I vardagsrummet finns två stora fönster som kan vara lite tröga att öppna. Det är ett gammalt hus och oxå gamla fönster.

Nu sprack ett av fönstrena när städfirman skulle tvätta dom. Fick nyss ett samtal därifrån där de tyckte vi skulle dela på kostnade pga omständigheterna. Omständigheterna enligt städfirman var att ett annat fönster i huset var sprucket och att fönstret var så svårt att öppna.

Känns konstigt, vad tycker ni?

Var inget större belopp det handlade om, runt 1000 kr.

• Svar på tråden Städfirma hade sönder vårt fönster, vem ska betala?
  • viseversa

ja gör det.inte ska dom j..larna komma undan1 ha,ha!1

Ayya skrev 2008-07-25 11:25:35 följande:
    Jag har ju en massa klagomål på själva städningen oxå... så jag får väl ta upp det ifall de börjar bråka.
  • Ayya

haha.. nope... låter kaxig nu... vi får se hur det låter i telefonen sen...

viseversa skrev 2008-07-25 11:26:16 följande:
    ja gör det.inte ska dom j..larna komma undan1 ha,ha!1
  • viseversa

ja det är svårt att vara bestämd ibland.Men se bara till att dom betalar SINA misstag så är det bra!

Ayya skrev 2008-07-25 11:28:03 följande:
    haha.. nope... låter kaxig nu... vi får se hur det låter i telefonen sen...
  • Smultron ett

utan å läsa nått säger jag sontant att de som tog sönder fönstret betalar det. och är det i så dåligt skick ska hyresvärden givetvis betala renoveringen.

• Hjartat2006
    Ayya skrev 2008-07-25 11:03:01 följande:
    En övrig fråga, det står en gammal tvättmaskin på toaletten, den är ganska smutsig runt själva inkastet, ska de tvätta sånt? Ovanpå badrumsskåp och dörrar?
    Jag jobbade för flera år sedan på städfirma och varit med om flyttstädning. Vi skulle ta och städa alla ställen som fanns inomhus, dvs även ovanpå skåp och dörrar, torka av handtag, bakom spis, inne i kylskåp osv.
    Envis men söt ändå
  • vänat
    Ayya skrev 2008-07-25 11:03:01 följande:
    En övrig fråga, det står en gammal tvättmaskin på toaletten, den är ganska smutsig runt själva inkastet, ska de tvätta sånt? Ovanpå badrumsskåp och dörrar?
    Är det en flyttstädning ska de ta över allat och allat ska ingå så vida ni inte fått anna information.

de vara allafall så städfrimorna sa till mig för några år sen då jag rinde runt för at anlita en städfriam för flytt städning.

Om inte tycker jag verkligen ni börkontakat märklaren och tala om att deras rekomdetion inte är något vidre.
  • Ayya

Oki, fast så dåligt skicka var de inte i... vi har ju själv bott där i 3 år och klarat av att tvätta fönstrena utan att ha sönder nåt.
    Smultron ett skrev 2008-07-25 11:29:49 följande:

utan å läsa nått säger jag sontant att de som tog sönder fönstret betalar det. och är det i så dåligt skick ska hyresvärden givetvis betala renoveringen.
  • Smultron ett
    Ayya skrev 2008-07-25 11:37:50 följande:
    Oki, fast så dåligt skicka var de inte i... vi har ju själv bott där i 3 år och klarat av att tvätta fönstrena utan att ha sönder nåt.Smultron ett skrev 2008-07-25 11:29:49 följande:
    Ja men då är det ju uppenbart att de som tog sönder det betalar det åxå. så funkar det i min värld iallafall.
  • Ayya

Jo jag tycker samma sak... Vi får se vad dom säger.
    Smultron ett skrev 2008-07-25 11:48:01 följande:

Ja men då är det ju uppenbart att de som tog sönder det betalar det åxå. så funkar det i min värld iallafall.
  • Tecken

Jag råkade ut får något liknande för några år sedan: Gräsklipparen (personen, inte maskinen!) på gården sprätte upp en stor sten som åkte rätt igenom en ruta. Ett under att ingen blev skadad! Jag var i rummet brevid, och både såg och hörde vad som hände. Jag kontaktade hans arbetsgivare och det var inget snack om att dem skulle betala allt (eller snarare deras försäkring). Och, efter detta så klipps gräset här enbart med en liten, liten trimmer

Svar på tråden Städfirma hade sönder vårt fönster, vem ska betala?