• OHs mamma

Måndagen den 4 augusti, då gäller det! Nån som hänger på?

Nu har det gått på tok för långt!
    Sambokilon + semesterkilon + gottekilon = KATASTROF!

Den 4/8 (efter semestern) börjar jag mitt "nya" liv!

Hemlagad mat, inget småätande, inga kaloribomber och motion! Jag ska gå med i Aftonbladets viktklubb för att verkligen komma igång och ta mig i kragen!

Nån som hänger på?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-02 23:44
    Här uppdaterar vi våran vikt och hur det går för oss; www.familjeliv.se/Forum-5-64/m34934386.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-07 05:47
    Här är våran recept & träningstråd!

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m35039178.html

www.familjeliv.se/Forum-11-258/m35039364.html

• Svar på tråden Måndagen den 4 augusti, då gäller det! Nån som hänger på?
  • Maddisen80

Vet du vad man kan göra med helt bovete ,gå inte göra gröt :( som han på citygross sa. man måste ha krossade bovete

Einstein skrev 2008-08-03 12:07:38 följande:
    jag ska även ta med mig barnen och plocka lite blåbär i veckan och göra kräm av. då kan man ju själv bestämma sockerhalten.
  • Wilowa
    Maddisen80 skrev 2008-08-03 12:10:48 följande:
    Vet du vad man kan göra med helt bovete ,gå inte göra gröt :( som han på citygross sa. man måste ha krossade bovete
    Lägg det i blöt och ät med frukt och fil till frukost. Står det inte på paketet hur man gör?
  • Maddisen80

Det står bara bovetebullar ,sen står de 0,5 dl vatten men står inte hur mycke bovete utan man måste in och läsa på deras hemsida,risenta

Einstein skrev 2008-08-03 12:18:15 följande:
    Lägg det i blöt och ät med frukt och fil till frukost. Står det inte på paketet hur man gör?
  • Maddisen80
    Svar på #303
    istället för kolhydrater kan du hyvla zuchinni och koka de i kokande vatten ca 3 sekunder så blir de som zuchinnipasta, eller skära zuchinni i strimlor och ta lite krydda på och steka dem i järnet blir de strips, blomkålsris,blokålspure,grönsaksgratänger
    enlitenbitkaka skrev 2008-08-03 12:21:29 följande:
    Nu är jag ännu mer taggad Varit och handlat och iiiiinga kolhydrater...bara sallad och kött. Förutom müsli...ska äta det och yoghurt till frukost. Vet inte vad annat man kan äta som inte är proppfullt med kolhydrater??
  • Wilowa
    Maddisen80 skrev 2008-08-03 12:22:39 följande:
    Det står bara bovetebullar ,sen står de 0,5 dl vatten men står inte hur mycke bovete utan man måste in och läsa på deras hemsida,risenta
    googla
  • Maddisen80

Tänk om inte alla hade haft internet sen köper bovete? Så tycker de är dålig marknadsföring ,de sa min kompis mamma med,de var här igår

Einstein skrev 2008-08-03 12:25:40 följande:
    googla
  • NinaNilsson

Jag har Dr Kousa vete diet som är som en välling som jag dricker med lätt mjölk. Ngn som vet om denna är bra egentligen inehåller 56 g kolhydrater/100g och 2.5 g fett.

• Maddisen80

om du äter enligt giviktkoll rivstart fas 1 då ska du inte dricka den ,men var kör du för något?

NinaNilsson skrev 2008-08-03 12:31:29 följande:
    Jag har Dr Kousa vete diet som är som en välling som jag dricker med lätt mjölk. Ngn som vet om denna är bra egentligen inehåller 56 g kolhydrater/100g och 2.5 g fett.
  • enlitenbitkaka

Gud vilka bra tips, Tack! Kom på att man kanske kan rosta rotfrukter i ugnen eller innhåller de också kolhydrater? Eller grönisar som rödlök, paprika osv..

Maddisen80 skrev 2008-08-03 12:24:13 följande:
    Svar på #303istället för kolhydrater kan du hyvla zuchinni och koka de i kokande vatten ca 3 sekunder så blir de som zuchinnipasta, eller skära zuchinni i strimlor och ta lite krydda på och steka dem i järnet blir de strips, blomkålsris,blokålspure,grönsaksgratänger
Svar på tråden Måndagen den 4 augusti, då gäller det! Nån som hänger på?