• Anonym

En spricka i röven!

Jag har haft det, och den kommer tillbaka hela tiden. Lite blod på papperet ibland, och ibland gör det hur ont som helst. Känns ju inte så himla kul.

Jag har inte ngt bra förslag. Gick till läkare en gång och fick Xylocain på tub, en smärtlindrande salva. Var ok, men det kom ju tillbaka. Hon sade att man ska använda mjukt papper... så därefter använder jag Lambi. Storpack blir bara något dyrare än hårt, billigt "sandpapper".

• Anonym

Rekommenderar starkt att be husläkaren om en remiss till en kunnig proktolog(kirurg som spec sig på ändtarmsbesvär). Det finns hjälp! Nöj er i n t e med husläkaren, om ni har långvariga besvär.
    Annars riskerar såna här bekymmer att bli mer eller mindre permanenta.
    /En som varit med

• Anonym

Det fins en salva som heter Inotyol som lägger sig över sprickan. Den är jätte fet och skyddar mot avföring som kan hamna i såret annars. Se till att smörja dig på dagen och var så torr som möjligt på natten. Kan fungera att klämma fast lite papper mellan skinkorna så att det luftar under natten. Lycka till!!!

• Anonym

Vill också vara anonym just för jag inte vill lämna ut mig själv här

Har också en spricka där bak och har fått så innan också, men för min del kliar det också, ibland jättemycket. Ingen aning om vad det kan vara.

• Anonym

Ja precis, försöker klia med lite papper lixom men då svider det och gör kanon ont istället. När jag hade liknande innan trodde jag att det var mask som spökade, har hört att de kan klia något fruktansvärt där då särskillt på kvällarna när man lägger sig. Men sen tror jag inte det var det ändå för det gick lixom inte om förräns ett par veckor senare.

• Anonym

Sweethoney, tror du den även hjälper mot kliandet?

• Anonym

alcosanal är lite smått bedövande.. och stillar klådan och smärtan.. men kan svida lite direkt när man smörjt....

• Anonym

Har hade samma sak för ca en vecka sedan. Det gör JÄTTEONT!!!!
    Jag körde med Xyloproct och hade absolut inte stringtrosor. På natten sov jag naken. Jag tänkte att om bebisars rumpor mår bra av att luftas så gör säkert mammors rumpor det också, och det hjälpte faktiskt!
    Jag smörjde med Xyloproct så fort jag varit på toaletten.

• Anonym

Torrsprickor kan man nog säga att det är och de kommer och går som de vill... BArnOlja fungarar ganska bra... *suck*

• Anonym

när jag är hård i magen och skiter så händer det att jag så att säga spricker..
    kan lixom sitta där och trycka hur länge som helst men kotten är för stor sen kommer den med ett plupp och då har jag spruckigt.. lite som att födda barn tror jag:P fast då spricker man i underlivet.. gör i alla fall svin ont nästa gång man ska skita.. =((.. och så bruckar det komma någon droppe blod med.. har nog för liten fis ring:P eller för starka muskler.. hehe:D

• Anonym

Det där gör inte alls ont, kompisen gjorde den där kollern i röven. Hon sa att det knappt kändes alls. Folk överdriver!! Fort går det också!

Oroa sig inte TS!! Kram!

• Anonym

..och det var därför ja är anonym ifall nån ff-polis undrar! Vill inte att kompisen ska se. Folk kanske kan koppla ihop 1+1..

• Anonym

..och det var därför ja är anonym ifall nån ff-polis undrar! Vill inte att kompisen ska se. Folk kanske kan koppla ihop 1+1..

Svar på tråden En spricka i röven!