• Anonym (Aj ont!)

En spricka i röven!

Någon annan som har haft det?

det gör alltså skit ont att gå på toa och likande.

Min sambo kollade efter *urk* och sa att det var som att nån skurit där :P
    Alltså en spricka.

Det blör lite ibland när jag torkar mig.

Men när jag kissar och det kommer urin på såret gör det så ont att jag kan skrika!!

Vad kan lindra??

• Svar på tråden En spricka i röven!
  • Anonym

Jag har haft det, och den kommer tillbaka hela tiden. Lite blod på papperet ibland, och ibland gör det hur ont som helst. Känns ju inte så himla kul.

Jag har inte ngt bra förslag. Gick till läkare en gång och fick Xylocain på tub, en smärtlindrande salva. Var ok, men det kom ju tillbaka. Hon sade att man ska använda mjukt papper... så därefter använder jag Lambi. Storpack blir bara något dyrare än hårt, billigt "sandpapper".

• CamoMillan

Prova att smörja regelbundet med jukonsalva.Och "krysta" inte när du går på toa,det är då det sprricker.Ät mycket fibrer.

• Älskarlivet

Jag har det med! Har haft nu i drygt 10 år... Gör skitont! Prova Zyloproct... det hjälper lite (stolpiller).

• Anonym (Aj ont!)

aaaa.. inte så uppmuntrande att det kanske kommer igen.. *gulp*

tack för tipsen! :D

• ladyhawk

Xylocain och Xyloproct (båda finns receptfritt på Apoteket).

• Anonym

Rekommenderar starkt att be husläkaren om en remiss till en kunnig proktolog(kirurg som spec sig på ändtarmsbesvär). Det finns hjälp! Nöj er i n t e med husläkaren, om ni har långvariga besvär.
    Annars riskerar såna här bekymmer att bli mer eller mindre permanenta.
    /En som varit med

• Anonym (Aj ont!)

ni som haft det en längre tid?? Försvinner det mellan varven eller gör det ont HELA TIDEN???

hur länge åt gången??

• Dayna Lee

Hellere en spricka i röven än sju lax bland löven. Gumman... ta det bara lugnt och köp xyloproct! Ganska nu.

• Anonym (Aj ont!)

aaaa.. det gör olidligt ont :P

Får kramp i magen för att jag inte kan bajsa ordentligt =(

*snyft*

Är trött på att alltid ha ont!!!!!!

Förra veckan hade jag en infektion i tandköttet så jag inte kunde äta.. nu kan jag inte skita.. jippie :P

Provade sånt där stolpiller (kräm vart de) men då kändes de bara som att jag höll på att skita på mig *ursäkta ordvalen* Så jag lära springa på toa på en gång med "rännskita"... :P det hjälpte iaf inte... :P Använde 3 st.. men som sagt, de satt inte kvar så länge...

• Anonym (äckligt...)

nu väljer jag att va anonym...

jag har haft spricka där bak...

för mig hjälpte det med att när jag skulle bajsa att dra isär skinkorna med mina händer o på så sätt "öppna hålet".... (gud va äckligt! )

det sved ännu, men det var uthärdligt o jag fick ut skiten o slapp att bli förstoppad som tyvärr är en bieffekt av sprickor o hemorojder....

när magen väl var tömd ordentligt var jag noga med att äta lösande föda några dagar framåt o smorde in mig MYCKET noga med xyloproct..

UNDVIK string under denna tid!!!!!

UNDVIK toapapper!! använd hellre en mjuk tvättlapp o skölj av dig i rumpan under duschen istället!

något som också var lindrande var att smörja in med olivolja eller babyolja... gick på så vis lättare att bajsa också...

Svar på tråden En spricka i röven!