Går alla nyfödda bebisar ner i vikt?
Min man påstår att ALLA nyfödda bebisar går ner i vikt efter födseln. Våran dotter på 4 kg gick ner några hundra gram i vikt vilket gjorde mig jätteorolig och hon är ännu ej uppe i sin 4 kg vikt än..
Min man påstår att ALLA nyfödda bebisar går ner i vikt efter födseln. Våran dotter på 4 kg gick ner några hundra gram i vikt vilket gjorde mig jätteorolig och hon är ännu ej uppe i sin 4 kg vikt än..
Hon är två och en halv vecka nu.
Nästan alla barn går ner lite innan mjölken rinner till. Hur mkt väger dotter nu då? Vet faktiskt inte när man räknar med att vikten ska ha vänt, har du frågat på BVC? Mina två stora (nu 12 och 10 år gick ner lite, minns inte exakt hur mkt.
Lillan som är 3 mån vägdes inte innan vi åkte hem fr sjukhuset (åkte hem dagen efter) och när hon var 5 dagar hade hon redan ökat igen, men min mjölk rann till redan på kvällen andra dagen (hon är född på morgonen) för hon låg vid bröstet i princip hela den dagen....
Min son vägde 3040gram när han föddes han gick ner några gram men gick upp dem så fort mjölken rann till. Inget ovanligt med det
10% av födelse vikten e ok att gå ner..
Nu väger hon 3,8 kg och är två och en halv vecka.
Min son gick åxå ner, trots flaskmatning från början....
Jag blev döskraj i början då det kändes som om vår dotter kanske ej trivdes med oss.
Vad vägde hon vid hemgång? Efter 2,5 vecka borde hon gått upp till sin födelsevikt tycker man. Verkar hon nöjd annars? Vad säger de på bvc?
Ja, alla barn brukar gå ner början, sen tar det olika lång tid att gå upp det igen.
Min minsting gick dock inte ner nåt, men det berodde på att hon fick dropp från början.
Min dotter gick ner lite över 300gr, nästan så hon kom upp i 10% gränsen. Tyvärr hade jag knappt någon mjölk till henne så det tog en månad innan hon kom upp i sin födelsevikt igen. Inte förrän vi började med ersättning ökade hon normalt.
I vår förberedande föräldrargrupp var där en liten kille som inte gick ner nått alls. När vi hade återträff var han störst av alla bebisar Så alla går inte nödvändigtvis ner...