Inlägg från: anka1079 |Visa alla inlägg
  • anka1079

Österbottniska motionstråden 2

läser och är imponerad

Jag är för bekväm att springa men jag älskar att cykla. Så nu är min gamla cykel uppiffad och jag var några kilometer häromdagen. Skönt att jobba sig lite svettig.
    Jag försöker få bort mina graviditetskilon (+ 7kg som jag fick då jag sluta röka för 5 år sen)...så nu tänkte jag bli inspirerad av er andra så då lade jag denna tråd till mina favoriter

• anka1079

oj då..denna dags motion. Blev promenad men vagnen nån kilometer + lite cykling. Men jag har deala med gubbin så imårrn kväll så ska jag alldeles ensam (wow ) fara ut och cykla så svetten lackar...pumpen och flåset hänger inte riktigt med ...

• anka1079

höödo Lolita ja såg du svischa förbi fönstre igår men 35 kilometer...jag tyckt du va långt hemifrån

Jo, idag ska jag börja motionera i liten skala man brukar ju vara så lyckli då manslipper ut att man tar ut se alldeles...men jag ligger nog i lä...jag cyklar nog bara en halvtimme eller nåt...vill int chockera hjärtat alldeles

• anka1079

Jag kom me faktiskt ut igår, cykla ca.10 km. Riktigt bra åt själen Så idag for jag å köpt en cyklehjälm, ja måst ju föregå me gott exempel. 3-åringen min sa jag får inte cykla utan hjälm

Så imårrn ska jag igen. Bäst att få en vana på det fort innan man börjar hitta ursäkter att sitta inne

• anka1079

jepps, igår for jag 15 kilometer. Kändes som en passlig sträcka. Men vad jag var ovan med hjälmen. Kändes som att köra med en betongring runt huvudet...vanesak bara

• anka1079

blåsigt värre, men även igår kom jag me ut på cyklen...roligare nu då man inte är helt uschasad då man kommer hem. Jag ser riktigt framemot min lilla "paus" från hemmets sysslor.

Funderar om jag ska pröv far och spring nån dag så hunden sku få kom me. Jag e ju lite på G nu just. Så bäst att pass på medan man har pångan uppe. DÅ höstmörkret kommer så kanske man hellre sitter inne...

• anka1079

dubbel motion idag ...halvvägs på cykleturen så lämna bromsen på ...effektivt tyckt gubbin min då jag kom hem alldeles slutkörd men jag va 12km...pust...men e böri va kyligt på kvällarna nu...

• anka1079

cyklen är inte fixad, min hjärna klara inte av det så gubben måst fixa.
    Men nu så har förkylningarna kommit till detta hus (vaknätter för mamma, pust). Så vi tar e lite lugnt och har tagit promenader istället.

• anka1079

Lolita - äsch, fyy fö magafari...i detta hus tog vi RS-virus i ställe...

jag har int hunnii peed på fleraste dagar...sku försök måst gå ut å gå ikväll och friska upp huvu...

tjohoo för alla som e igång! snart kommer vi ikapp

• anka1079

ja tvinga me ut ida...på en 5km promenad, lite jogga jag också med fyy va tungt då man int e van...låren bara darrar nu efteråt ...men hunden va glad

värt att göras om

Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2