• Maja T

Österbottniska motionstråden 2

Dags att starta ny motionstråd för alla motionssugna Österbottningar.

Välkomna med, gamla som nya, för att diskutera olika former av motion och allt som hör till.

Här kan vi tipsa varadra, peppa, ge råd, få råd, berätta stolt om våra motionsbravader och förhoppningsvis också få inspration till mer fart och fläkt i vardagen.

Ut och rör på er, flickor!

Gamla motionstråden:

www.familjeliv.se/Forum-5-64/m32155991.html

• Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2
  • Trollens mamma

Tack,Maja för att du öppna nyan tråd.

Lillja:Nepp,he vart int na springas för me. Nog var jag sååå sugen,men jag var int alls na iform.Frös hejla fredagen och mådd rokot,tror jag hadd fått för myki sol på torsdagen.

Men he harma nog så grömt.För jag har sprungi mejr nu än förra åri tå jag var på halvmaran,så tror jag sko ha hadd betär tid är 1.50 som jag hadd ifjol.Men he kommer säkert flejr lopp.

Var ut igår och sprang 15 km på 1.13.Gick riktigt bra fast he var varmt.

Nu har gubben semester så he kommer att bli mang morisrundona nu för me.

• Lolita82

ny i tråden...

Ha läst liti i gamla tråden å e imponera ov er som orkar spring. He sku jag m¨åst ta me i kragan å byri jöra å men nu jyst halder ja me ti peedasi. Va igår på botniacycklingen å he gick na så när. He va ju 67km å varmt åså amma ja imillan på pausan så nöjd e ja att ja kom me i mål ere naan jär som ska på nyykabirunt (eler va e heiter)?

• Lillja

Tack Maja för den nya tråden!

Vad trist, TM, att du skulle bli dålig inför loppet. Lyckligtvis kommer det flera lopp. Venetziaden (nu stavade jag visst fel?) kanske?

Lolita, imponerande 67 km!!! Wow!!!

• tussimamma

Tackar Maja

Duktigt Lolita!

TM- int kuna du va rikti roko om du sprang 15km såde fort!

Ja sprang 8-9 igår på typ 55 (kolla int så noga kuna va både meir å mindä)

• Lilla My i Finland

Ja fundera på ti join er jär, men ja sir no att ja får ta me i kraga föst...

• anka1079

läser och är imponerad

Jag är för bekväm att springa men jag älskar att cykla. Så nu är min gamla cykel uppiffad och jag var några kilometer häromdagen. Skönt att jobba sig lite svettig.
    Jag försöker få bort mina graviditetskilon (+ 7kg som jag fick då jag sluta röka för 5 år sen)...så nu tänkte jag bli inspirerad av er andra så då lade jag denna tråd till mina favoriter

• Maja T

Alltså, ja e heilt uta motivation ja just nu! Spark me i bakenda nan! Ja har int na lust ti rör på me tå he e såde varmt. ja vill ha regn o rusk tå ja ska motioner. Dessvärre så måst ja no ta me i kraga; ja ha gai upp nästan 3 (!!!) kg i juli bakett tri vikor me amirikafrämand. Vi gjor int just na ana än åt.

• Trollens mamma

Välkommen me bara all ny!

Lolita:He är ju superbra att peed så langt.
    Jag var ejtt år på peedande pimuna,he var riktigt roligt cykelevenemang.

SPARK,åt Maja! Tänk va skönt he känns efteråt tå du har viri ut och motionera! Men jag vejt hur he är.Jag vågar int ha 1 vikos uppehåll från sprinagsi helldär,för tå är he sååå trögt att koma igång igen,man skjuter bara upp i ti mårodaan elldär na.

Lillja:Va bra!Har int håksa att di ordnar i kokkola tå marathon och halvmarathon.Tå ska jag verkligen försök fara och spring. Borde ju vara svalare väder tå å.

Ikväll ska jag ut på en rundo,tror he blir 14 km:rundan.Men he var nog sejnari ikvälld tå he har blivi liti svalari.

• Lolita82

trollens mamma: va e pimuna fö na??

Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2