• Lillja

Österbottniska motionstråden 2

Tack Maja för den nya tråden!

Vad trist, TM, att du skulle bli dålig inför loppet. Lyckligtvis kommer det flera lopp. Venetziaden (nu stavade jag visst fel?) kanske?

Lolita, imponerande 67 km!!! Wow!!!

• Lillja

17 km, TM, är låååångt! Kanske det blir en halva i Kockelby i höst? Eller varför inte en hel? Du verkar vara i god form!

Gårr bra peeda, Lolita!

Den här veckan blir en nollvecka, verkar det som. Nu är jag ordentligt förkyld med feber och hela faderullan. Förra veckoslutet var jag magsjuk. Nästa vecka blir det dubbelträning istället. Ska försöka på en halva i slutet av augusti (om jag hålls hel).

Kämpa på flickor!

• Lillja

Tack! Flunsan är verkar vara seg. Vår minsting har varit sjuk i fem dagar och visar inga tecken på att bli bättre. Trist.

TM, joinar nog om kroppen håller. Hur långt blev det idag?

Joffan, låt det ta sin tid. Vi försöker peppa dig tills du hittar motivationen igen.

Bravo Maja!

• Lillja

Du är nog i bra kondis, TM! Jag visade upp vristen för en kompis som är fysioterapeut. Det blev mottagning hemma eftersom de hade fullt på jobbet. Jag förstod att på Medirex i Karleby är det ganska fullbokat, åtminstone i juli var det fullt. Eftersom fysioterapeuten ansåg att något kan vara på tok var det enkelt att få remiss till röntgen. Var i vristen har du ont? Min värk berodde på fel sko och för mycket träning med fel skor. Jag gick till Intersport på skotest där de ganska lätt kunde se vilken sko som passar min fot. Och faktiskt är allt ok nu. Inga smärtor, hurra. :- Nu blir det sååå långt så jag tror jag skriver i gästboken mera.

Heja anka! Att cykla är kul!

• Lillja

Bravo Anka och TM som cyklat och tussimamma som sprungit. Ni är duktiga!

Du känner dig snart piggare ska du se, Joffan. Snart börjar skolan och barnen kommer in i rutinerna och går och lägger sig tidigare och dina kvällar blir lite längre. Försök orka och kämpa på!

Idag blev det 10 km på spånbana + lagom mycket cykling. Det kändes skönt att springa efter förra veckans paus. Förkylningen är borta med undantag av lite lite hosta. Nu borde man väl då träna inför halvmaran i slutet av månaden. Eller så bangar jag ur och åker till villan...

• Lillja

Nä men fy vad hemskt, Maja! Hoppas du mår bättre nu! Nu ska du bara vila och se till att bli omhändertagen av de andra i familjen.

TM, vad trist med förkylning. Ha en skön första arbetsdag!

• Lillja

God morgon alla! Hur mår Trollens mamma och Maja? Hoppas ni mår bättre.

Anka Det var minsann dubbelmotion!

Igår blev det för min del en 6:a med lite backträning på slutet. Jag ska försöka klämma in en tredje träning den här veckan. Snart börjar skolan och barnens hobbyer. Då blir det svårare att hitta tid för joggning...

• Lillja

Krya på dig, Trollens mamma! Hoppas du mår bättre imorgon så du kan springa.

Joffan, tids nog... Du har ju fullt upp med annat så det tar ju sin tid att komma igång.

Ikväll blev det en 6:a i regnet. Ett av barnen kom med (cyklade) så det sku gå lite lättare. Asfalt är nog inget för mig, kom jag fram till. Det värker i benen och i knäna. Spånbana är bäst för mina leder.

Hur går det för er andra? Har du, anka, cyklat? Är cykeln fixad?

• Lillja

God morgon på er!

Nu vaknade lillan precis så jag hinner inte berömma er alla enskilt. Bra motionerat kan jag bara säga.

Igår blev det 1h 20 min i spåret. Det kändes läääänge och lååångt. Nu är jag mörbultad och trött i kroppen. Nej, nu måste jag gå till minstingen. Hon ligger i sängen och ropar på moffa och faffa. Man får väl hoppas att mamma duger.

Ha en skön dag!

• Lillja

Bra jobbat, flickor!

TM, du tränar inför halvan, eller? Om två veckor gäller det.. Jag måste tyvärr banga ur, verkar det som. Min rygg och mina knän klarar inte av asfalt. Idag sprang jag 5 km på asfalt och knäna skrek efter mercy. Det stör mig lite att aldrig kunna delta i nån större tillställning.

Anka, jag måste träna för att må bra. Dels handlar det om beroende och dels om att kroppen kräver det. Mina överloppskilon får gärna försvinna men mest handlar det om krav som kroppen ställer. Jag har ett program som jag kunde följa (mat och motion) men just nu har vi för många kalas på agendan så det skulle inte funka.

Anka, visst är det intressant att inse vilka muskler man använder när man stavgår. Verkligen effektiv motion!

Svar på tråden Österbottniska motionstråden 2