Vita prickar på bröstvårtorna?
Vad är nu detta? Jag har vita prickar på bröstvårtorna.
Tacksam för svar?
Vad är nu detta? Jag har vita prickar på bröstvårtorna.
Tacksam för svar?
Låter som svamp.
Kan vara talgkörtlar, jag har fått sådana när jag ammar Mina ser ut som små vita knottror.
ok när jag söker på svamp så står det att symptomen är vita små fläckar eller flagig, röd, irriterad hud på vårtan/vårtorna.
På talgkörtlar står det: I underhudsfettet i kvinnors bröst finns 15-20 mjölkkörtlar. Körtlarna har bildats från överhuden och mynnar på bröstvårtorna. Under puberteten stimuleras körtlarna av kvinnligt könshormon så att de börjar växa. Samtidigt ökar fettvävnaden i brösten.
Så jag chansar nog på talgkörtlar. Ska till barnmorskan på torsdag så jag får höra med henne då.
Tack så mycket för hjälpen!
de kan ju oxå vara om du e gravid att du läcker lite mjölk, så e de för mig...
anna bäcklin skrev 2008-07-27 15:43:57 följande:
ja jag läcker inte så mycket men de e alltid massa brickar på bröstvårtan. typ torkad mjölk.
mysigt va:)
Jaha...du menar så. Nej torkad mjölk är det inte utan det ser mer ut som små små talgkörtlar.
Tack annars för hjälpen!
Jag har vita prickar på mina bröstvårtor alltså den del som blir hård vid beröring och det har jag alltid haft. Det är talgkörtlar i mitt fall.
Om prickarna är gula då? lossnar om man pillar bort dem. - Kan det vara torkad mjölk? Är 24+3
Sorry TS, tog din tråd lite nu...
Kram
salamanca- Sno på!
Ja de vita prickarna är vid den delen som hårdnar vid beröring, närmast pluppen alltså. Så bra jag är på att förklara.
Alltså: Om de sitter på vårtgården bör det vara talgkörtlar, om de sitter på själv bröstvårtan kan det vara svamp...? Om det är gula prickar/klumpar mitt på bröstvårtan där mjölken kommer ut, så är det troligtvis intorkad råmjölk?