• bellanbus

Du har bokat en plats på tåget, tågvärden ber dig byta plats så att ett barn får sitta närmre sin förälder; Skulle du byta plats?

Frågeställningen kom till i en annan tråd angående tågresor med barn och platsfördelning.

Jag skulle självklart byta!

Toys and flavours....tjoss
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-27 21:11
    Frågan gäller de fall där du själv reser utan barn!
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Du har bokat en plats på tåget, tågvärden ber dig byta plats så att ett barn får sitta närmre sin förälder; Skulle du byta plats?
  • Okaa san

Ja, enkelt igentligen, det är mor/far och dotter/son, tycker att det är lixsom "schysst" att göra det, finns igentligen ingen annledning och säga nej :P

• TheDyingBride

Är jag ensam skulle jag lugnt byta, då kvittar det ju var man sitter.
    Skulle byta även om någon resenär frågade, tex två i sällskap som bokat plats men inte fått bredvid varandra.

• Tecken

Kanske, men det beror lite på situationen - det är ju skillnad på en självständig 17-åring och en 7-åring...

• ludenben

Självklart. Åker tåg ganska ofta och min stora oro varje gång är att det inte skulle finnas plats så att vi kan sitta ihop. Sonen kan inte sitta ensam och då skulle han få sitta och jag få stå alternativt han sitta i mitt knä. Så skulle nån fråga mig och jag reste utan barn skulle jag utan tvekan byta.

• Niklas

Det är klart att man byter. Det behöver ej heller komma från någon tågvärd.
    Det kan likagärna vara den som sitter bredvid mig som frågar om jag kan byta så att de hamnar bredvid kompis/barn/släkting.. whatever. Klart man byter om man åker själv.

• MalinI

Sålänge jag inte reser med mina barn skulle jag byta. Jag har iof gjort det en gång när jag åkte med mitt barn oxå, men jag åkte själv med ett barn och en kvinna åkte själv med tre barn. Om jag flyttade på mig och sonen så skulle hon kunna sitta med sina barn och jag med sonen. Alltså hon hade två platser brevid och två spridda så att säga.

Missbrukar smileys
  • Amira

beror på. inte om det skulle innebära att jag skulle få åka baklänges eller sitta precis vid toadörren t ex...

• Caffreys

Skulle det va så att jag åkte i 2 klass så skulle jag självklart byta. Åker mest 1 klass och där är det sällan eller aldrig barn eftersom man ej får ha medföljande barn i 1 klass.

Svar på tråden Du har bokat en plats på tåget, tågvärden ber dig byta plats så att ett barn får sitta närmre sin förälder; Skulle du byta plats?