Ja jag förstår att man ofta är stolt över sin egen blogg och vill göra reklam för den.
Problemet är dock att de allra flesta bloggar inte, enligt mig, är speciellt välskrivna. De är språkligt undermåliga, och framförallt är de skrivna på ett sätt som gör det ofta rätt ointressant för utomstående... t ex " idag gick jag till affären, såg en fin hund. Sedan fick jag ont i huvudet, kanske är det åskväder på gång". Mig ger sådana inlägg ingenting. Jag vill gärna läsa bloggar där inläggen har någon poäng. Behöver inte vara något stort eller speciellt men ändå något.
Och när folk tipsar om sina egna bloggar, saknas ofta det kritiska förhållningssättet. De tycker själva att deras bloggar är så bra och intressanta, men glömmer att andra inte vet vad de kände och tänkte när de skrev inlägget och därför kanske inte upplever inlägget som så meningsfullt eller innehållsrikt som de själva gör. Inläggen fungerar bäst för dem själva och möjligtvis för några närstående, men för övriga är det ganska meningslösa.
Många är dock betydligt bättre på att bedöma kvaliteten på andras bloggar, och då blir oftare tipsen klart mer intressanta eftersom bloggarna som tipsas om då mer ofta är bättre och mer intressanta. Men det svåra är att få dessa tips då folk verkar antingen besatta med att få andra att läsa just deras bloggar, oavsett innehåll och kvalitet, eller kanske inte ens läser andras?.
Så därför undrade jag om det var så att man inte läser andra än sina egna eller varför det är så svårt att få tips, eftersom tipsen oftast leder till att man får kännedom om bättre bloggar.
Hänger ni med? 
bambi111 skrev 2008-07-28 12:40:11 följande:
Jag läser inte heller blondinbellas blogg... men Englas blogg läser jag varje dag och så folk som jag känner som bloggar...Men man vill ju göra reklam för sin egen blogg eftersom man är ju stolt över den. Jag är i allafall stolt över min och bloggar om sånt som jag själv vill läsa om:
bambi.bloggagratis.se
[/citat]
bambi111 skrev 2008-07-28 12:40:11 följande:
[citat]
Jag läser inte heller blondinbellas blogg... men Englas blogg läser jag varje dag och så folk som jag känner som bloggar...Men man vill ju göra reklam för sin egen blogg eftersom man är ju stolt över den. Jag är i allafall stolt över min och bloggar om sånt som jag själv vill läsa om:
bambi.bloggagratis.se