• vargavarg

Vad skulle ni göra?

Jag har gjort det många gånger. Eftersom mitt bonusbarn bor hos oss vv så ser jag ser det inte som att det är mamman jag ställer upp för, även om det faktiskt är så. Är så van att hon är här.

I din situation är det säkert helt annat. Förstår om du skulle uppskatta att mamman ställer frågan direkt till dig, om det dig hon ber om hjälp av. Men du kan ju tacka ja/nej direkt till henne. Men om du ska passa så har du också rätt att ställa lite krav. Du ska inte behöva ha hennes arbetstid att rätta dig efter om ni åker iväg på något. Säg i så fall att "Ja, hon kan vara hos oss men vi ska bort ett tag och det går bra att hämta henne kl 18 för då är vi hemma igen". Det kan du säga oavsett för att markera att det även är på dina villkor. Det är så lätt att bli överkörd annars, har erfarenhet av det där...

Det där med pengar... Nej, be inte om pengar!

• vargavarg

Jag kanske låter gnällig nu... Men vad är en glass egentligen i det stora hela? Spelar det någon större roll om den köps på en "mamma-vecka" eller på en "pappa-vecka"? Det är ju barnet som får den och man köper väl den för att göra barnet glad oavsett vems tid det egentligen är att ha barnet?

Svar på tråden Vad skulle ni göra?