Svar på #7
Mellanmjölkens land skrev 2008-08-14 16:10:51 följande:
tea1982: Mamman ska egentligen ha barnet men vill jobba istället. Hon ber ts vara oavlönad barnvakt och då är det pappan som ska betala eventuell glass?
Om vi vänder på det då... Om pappan måste arbeta en udda tid och bonusmamman inte kan ha barnet. Pappan frågar då biomamman som inte heller kan ha barnet. Men hennes sambo kan komma ifrån. Ska pappan då skicka med pengar hem till mamman för att hennes sambo kunde ställa upp när inte mamman kunde? Det blir ju precis samma
sak.Om inte biomamman kan ställa upp så blir pappan betalningskyldig till bonuspappan om han kan?
Det låter mycket märkligt i mina öron. Nu skulle jag inte kunna tänka mig att leva med en man som kräver pengar för att gå ut och ta en glass med mitt barn. Men i det här fallet handlar det väl om att bonusmamman inte känner sig uppskattad utan känner sig illa behandlad. Det tycker jag att hon bör ta upp med sin man och inte med biomamman. Kontakten sköts mellan mamman och pappan. Om pappan då lovar att biomamman ställer upp och tar hand om barnet så är det honom bonusmamman bör vända sig till om hon inte tycker att det är okej. Det har liksom inte med glasspengar att göra.