Inlägg från: gutegirl |Visa alla inlägg
  • gutegirl

Störande böneutrop!

Här där jag bor ringer det i kyrkklockorna ganska ofta, och de håller på i en evighet. Skitirriterande med de där övertonerna som blir *BOooooOOOoooOOOOooIIIIiiiIIIIiiIiiiiiIIIiiooOOOOooooOOOOooonnnnGGGgggGG*

Om och om igen.
    Ett böneutrop tar ca en minut, det rör sig om ca fem minuter på ett helt dygn som det ljudet vore aktuellt.

(¯`°?.¸ ღ♥ (¯`°?.¸ ღ♥ gutegirl.blogspot.com/♥ღ¸.?°¯) ♥ღ¸.?°¯)
  • gutegirl
    huggorm skrev 2008-07-28 21:11:23 följande:
    Nej vi ska inte ha moskéer i Sverige och naturligtvis inte böneutrop heller, helst inte islam alls...
    Nej, det har ju bara funnits muslimer här sedan Birkas storhetstid på typ tusentalet. De borde ju ha fattat nu att de inte är välkomna här... Fundersam
  • gutegirl
    Spicy woman skrev 2008-07-28 21:17:27 följande:
    Vem fan vill höra på någon som har ont i magen flera gånger per dag? Inte jag i alla fall. Så böneutropare ska då inte gapa ut till allmänheten.
    De har inte ont i magen.
  • gutegirl
    Spicy woman skrev 2008-07-28 21:22:46 följande:
    Muslimerna kanske tycker böneutroparen har en fin röst . Fast jag tycker det låter som de har ont i magen. Har hört dessa böneutropare i Turkiet och det lät förskräckligt.
    Oj, du har alltså varit i ett muslimskt land? VAd gjorde du där om du absoult inte vill ha dem här?
  • gutegirl
    Spicy woman skrev 2008-07-28 21:29:02 följande:
    Du måste var helt otrolig? Jag sa att jag inte ville höra böneutrop ut till allmänheten. Jag har då aldrig sagt att jag vill att muslimerna ska försvinna från Sverige, Fan läs riktigt innan du yttrar dig.Jisses alltså.
    Du utrycker dig otroligt illa i så fall, om jag tolkar dina inlägg helt fel. Du framstår som otroligt obildad och fördomsfull och rasistisk i dina inlägg, men visst, jag kanske helt enkelt inte fattar vad du menar egentligen.
  • gutegirl
    Spicy woman skrev 2008-07-28 21:34:41 följande:
    Ja jag kanske är rasistisk när jag tycker att de som sjunger opera låter som de har ont i magen eller något. Lika som jag tycker att böneeutropare låter som de har ont  i magen.
    Tycker du att de som sjunger opera borde förbjudas göra det eftersom det låter illa i dina öron?
  • gutegirl
    Nidhugg skrev 2008-07-28 22:24:21 följande:
    Som svar på TS frågor:Nej moskèer ska inte få byggasNej inga böneutropare
    Men det finns ju redan moskér här.
  • gutegirl
    idiblon yes skrev 2008-07-28 22:36:40 följande:
    Ja, här har du en av de saker jag menar. Hur mycket koll har man innan man gör sådanahär uttalanden? Har man gått ut grundskolan?
    Tveksamt, måste jag säga.
  • gutegirl
    Amalthea skrev 2008-07-28 22:40:25 följande:
    helt sanslöst att av ett utalande kan man bli klassad som obildad :P helt sanslöst.
    Tycker du? Varför då? Att påstå att man inte får bygga kristna kyrkor i muslimska länder ÄR obildat. Men har man gått på särvux kanske man inte kommit så långt med samhällsvetenskapen ännu. Då håller man nog ännu på och lär sig meningsuppbyggnad, sådant där om stor bokstav i början av en mening och sådant.
  • gutegirl
    Amalthea skrev 2008-07-28 22:57:09 följande:
    så (ltien bokstav ) nu ska vi börja med påhopp också, detta är ett FORUM, du KAN läsa mina meningar UTAN stor bokstav i början av min mening??..Jag (som jag skrev innan) antog i all hast att det var så, jag är EMOT att ha böneutrop i ett KRISTET SVENSKT land,.. så ursäkat mig och min obildade hjärna, för all del, *bugar för dom bildade och "dom som skriver med stor bokstav i början av en mening"*JÖSSES.
    Oj, du gör knappast saken bättre med ovanstående inlägg måste jag säga.
    Ja, detta är ett forum och det är en fördel om de som skriver kan uttrycka sig så att folk förstår vad de menar.
    Det måste du ju ändå hålla med.
Svar på tråden Störande böneutrop!