Inlägg från: fillie |Visa alla inlägg
  • fillie

Phil and Ted syskonvagn del 11

Lequisha skrev 2008-07-29 08:47:57 följande:
    S u s s skrev 2008-07-29 07:58:33 följande: Skulle du alltså inte välja pT överhuvudtaget eller bara inte Dash?Problemet är att P&T inte finns här. Jag har aldrig sett en sådan på riktigt och har heller inte möjlighet att göra det innan jag beställer. Jag vet alltså bara det jag läser, vilket ju kan vara nog så missvisande ibland. Är därför redigt beroende av lite hjälp Jag blir tvungen att beställa från UK så då kanske Dash inte ens är ett alternativ. Är skillnaden mellan Vibe och Sport stor? Tänker främst på vikten.Vilken av modellerna är minst och smidigast? Här är nämligen alla hissar små och trottarerna väldigt smala, därav vårt val av P&T.
    viben är 3 eller 4 cm bredare än sporten, men lättare...skiljer kanske nåt kg, sporten väger 10 ca. Båda är ju smala och smidiga så det är väl mest en smaksak... viben är rymligare och enklare...lätt att bara knäppa på och av syskonsits och ändra läge, man kan ha kvar syskonsitsen bak när man fäller ihop vagnen och det är handbroms! (bara att trycka på en knapp) sportens broms som sitter nere vid hjulen är tung tycker jag och har ofta fått hjälpa till med handen för det gör ont i foten av att trycka upp och ner den, men den ska väl bli lättare ju mer man har i och ur bromsen ofta...
    ~Neos mamma~
  • fillie
    MinaMirakel skrev 2008-07-29 20:30:21 följande:
    Har inte funderat så mycket innan,men nu när vi ska ha bebis så undrar jag en sak.När man har en ganska litet syskon upptill i syskonsitsen...hur funkar det med viloläge osv?Hon kommer inte ens vara 1½år när bebis kommer...
    oj min neo är 11 mån när lillen kommer det är ju lite viloläge på syskonsitsen om man vill...men neo sover inte så mkt i vagnen längre iof.....men när han gör det så sover han bra sittandes oxå..han har en kudde att luta sig mot, så det blir nog inga problem!
    ~Neos mamma~
  • fillie
    AnetteGunnarsson skrev 2008-08-03 21:17:37 följande:
    Ääntligen får vi testa... börja använda vagnen riktigt med syskonsits och bebis under :0)Ludwig kom i morse 080803 klockan 07:24, 3940g o 51cm lång :)Så imorgon skall det köras vagn :0)

grattis!! vad härligt!

Caeruleus skrev 2008-08-04 07:21:04 följande:
    Ungefär hur mycket skulle ni betala för en begagnad P&T?Har kikat lite på blocket och priserna ligger lite högt tycker jag. 5000kr för en e3 med grundläggande tillbehör.Vad tycker ni?
    lite dyrt väl ....sålde min sport-08 med mjuklift,dubbelt regnskydd, dubbelt uv skydd, syskonsits, dyna, nytt handtag för 5300....använd som singelvagn i 3 mån.
    ~Neos mamma~
  • fillie
    Kreativ skrev 2008-08-05 08:00:43 följande:
    Det går inte att sätta ihop spännena om inte sitsen är alldeles helt uppe! Det är jättekorta spännen Det var så jag trodde man skulle göra nämligen.. men spännena når nätt o jämnt ihop när sittläget är fullt.
    vad har du för vagn? de flesta jag vet använder den så även till sina större bebbar..jag hade spännet längst upp ihop sen öppet nere och dragkedjorna nere...jätteskön avslappnad sittpose.. ha ingen bebis i när du spänner spännet bara..då går det knappt men utan bebis i så går det absolut att spänna spännerna fast inte dragkedjorna är uppe!
    ~Neos mamma~
  • fillie
    Kreativ skrev 2008-08-05 09:15:57 följande:
    men det går ju inte? Spännena är så korta att det måste vara fullt sittläge för att få ihop dem. Det är ingen rem i dem, bara spännen liksom... så himla trist Vi har en sport. Ska kik apå den igen, men vi lyckades inte nån av oss, kanske man får köpa ett spännband?
    men jag hade oxå bara spännerna,ingen rem.....det var krångligt kommer jag ihåg innan man kommer på..men det går! du får lixom vika in tyget som att det skulle vara sittläge fast  inte dragkedjorna är uppe....så svårt att förklara..
    ~Neos mamma~
  • fillie
    Lokatt skrev 2008-08-05 09:22:01 följande:
    men om du gör tvärt om, utgå ifrån sittande och sedan fäll ner den dit du vill ha den?
    ja så gjorde vi oxå ibland! då är det bara att dra ner dragkedjorna och knäppa upp en rem bak eller ingen broende på lutningen du vill ha...
    ~Neos mamma~
  • fillie
    S u s s skrev 2008-08-07 12:34:57 följande:
    Anette mfl - Jag fick till slut ett uvskydd med öglor på babyland!hon i kassan fick maila och "special-beställa" med instruktioner om vad vi ville ha till P&T. Jättekonstigt, vagnarna med öglor har väl sålts sen förra året åtminstone?hur som helst så fick vi skyddet efter en vecka kanske.så det går att gå till butik och be dem beställa, fast man kanske måste vara beredd att förklara för personalen.
    nej vagnarna med öglor har sålts sen i år, kanske april...
    ~Neos mamma~
  • fillie
    S u s s skrev 2008-08-07 20:17:58 följande:
    Inte så troligt, iom att det på vår vagn sitter en lapp där det står 2007 på. Och den har öglor.
    ok..det var PP som skrev det i ett mail när vi diskuterade ny klädsel...
    ~Neos mamma~
  • fillie
    Caeruleus skrev 2008-08-10 13:41:16 följande:
    Föresten...går det att köpa bara klädseln någonstans?
    http://www.mammapappabarn.nu/ kan beställa hem som jag förstod det när jag ringde dom.. 1200 kostar bara sittdelen...varukorg/fotstöd 450 kr
    tyg till sufletten 200...ganska dyrt..
    ~Neos mamma~
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11