Inlägg från: Lequisha |Visa alla inlägg
  • Lequisha

Phil and Ted syskonvagn del 11

Vad bra, då frågar jag här.
    Vilken syskonvagn ska man välja, vad är skillnaden?
    Storebror kommer vara 18 mån när bebisen kommer. Vi bor i Portugal som är rätt svårkört med höga trottoarer, kullerstenar osv.

Är vagnen lika liten som en vanlig enkelvagn? Eller bedrar skenet lite?
    Hoppas någon orkar hjälpa mig

• Lequisha

S u s s skrev 2008-07-29 07:58:33 följande:

Jag skulle nog välja en annan vagn på så skumpigt underlag. Nån med klassisk stötdämpning så att säga.Men jag vet inte hur de andra syskonvagnarna har det med det.Det är helt sjukt vad säljarna i affärerna vet lite om P&T vagnarna!!!I en affär som vi gick till för att kika innan vi köpt, där kunde säljaren inte fälla ihop vagnen.I en annan trodde säljaren att plastskyddet som sitter på dashens fotstöd kunde köpas som reservdel till vår SP. Den är ju fastsydd...?Och igår när jag skulle köpa UV-skydd så gav hon sig inte när jag sa att skyddet till E3 inte skulle passa på vår SP pga att det fästes med kardborrband, och vi har öglorna...Hon tyckte det räckte med att det är samma knappar fram på fotstödet!!! Jösses. Och det var 3 olika affärer. Så krångligt kan det väl inte vara att lära sig vagnarna man säljer, det är ju inte som att ALLA släpps på en gång.
    Skulle du alltså inte välja pT överhuvudtaget eller bara inte Dash?

Problemet är att P&T inte finns här. Jag har aldrig sett en sådan på riktigt och har heller inte möjlighet att göra det innan jag beställer. Jag vet alltså bara det jag läser, vilket ju kan vara nog så missvisande ibland.
    Är därför redigt beroende av lite hjälp

Jag blir tvungen att beställa från UK så då kanske Dash inte ens är ett alternativ.
    Är skillnaden mellan Vibe och Sport stor? Tänker främst på vikten.
    Vilken av modellerna är minst och smidigast?
    Här är nämligen alla hissar små och trottarerna väldigt smala, därav vårt val av P&T.
  • Lequisha
    fillie skrev 2008-07-29 10:27:58 följande:
    viben är 3 eller 4 cm bredare än sporten, men lättare...skiljer kanske nåt kg, sporten väger 10 ca. Båda är ju smala och smidiga så det är väl mest en smaksak... viben är rymligare och enklare...lätt att bara knäppa på och av syskonsits och ändra läge, man kan ha kvar syskonsitsen bak när man fäller ihop vagnen och det är handbroms! (bara att trycka på en knapp) sportens broms som sitter nere vid hjulen är tung tycker jag och har ofta fått hjälpa till med handen för det gör ont i foten av att trycka upp och ner den, men den ska väl bli lättare ju mer man har i och ur bromsen ofta...
    Vilket bra svar, tack Ska nog kolla på en Vibe då.
  • Lequisha

S u s s skrev 2008-07-29 20:51:27 följande:

Lequisha - Det bästa är om du går till en affär och ber att få provköra vagnen utanför! Alla vagnar verkar superbra inne på slätt golv eller heltäckningsmatta.Kör lite fram och tillbaka utanför affären så känner du vad du gillar stötdämpningen. Det är så olika vad man tycker.Jag var på Babyland och försökte köpa UV-skydd idag igen, förgäves. De hade bara med kardborrband, och när jag försökte beställa in ett, så visste de inte vad jag menade när jag berättade att det fanns olika. Som tur var kunde jag visa för de hade en v1:a inne... Hon skulle skriva ett "specialmeddelande" på beställningen, tsss, som att inte P&T själva vet att V1 och V2 ser olika ut... hehe.
    Där är problemet, jag kan inte testa den

Här i Portugal finns inte P&T alls så jag har aldrig ens sett en på riktigt. Kommer heller inte få möjlighet att göra det, utan blir tvungen att beställa vagn osedd. Detta oavsett vilken vagn och märke jag än väljer, eftersom de märken ( ytterst få ) som finns här i butiker är skitfula, dåliga och dyra
    Jag har INTE samma smak som portugiser vad gäller vagn uppenbarligen.
  • Lequisha

Vilken vagn ska man köpa? Är Viben och/eller Dashen värd prisskillnaden mot Sporten?

Måste ha hjälp, velar hit och dit!!!

• Lequisha

Har inte fattat riktigt. Är det dash som är den nyaste, eller Viben?

• Lequisha

Här kommer lite info om den nya modellen Hammerhead som är på g.

Eftersom jag väntar barn nr 2 i januari så måste jag ha vagnen till dess och jag mailade den svenska distributören Worldwise, och frågade när Hammerhead beräknas finnas tillgänglig. Svaret jag fick idag var,

"Mycket svårt att kunna säga när Hammerhead kommer att vara tillgänglig. Alla distributörer i hela världen fick se prototyper på Hammerhead för ca. 4 veckor sedan på mässan i Köln. P&T menar på att produktionen av Hammerhead kommer att påbörjas under slutet av kv. 4/2008 och det skulle innebära att vagnen finns på marknaderna under februari/mars 2009 men det skulle jag ta med en nypa salt.

Min erfarenhet av nya modeller är att det oftast tar längre att komma i produktion än vad tillverkarna tror. Återkom gärna till oss i december innan Du skall boka Din vagn så kanske vi vet lite mer!"

Så vet ni oxå
    Blir alltså en dash eller Vibe för oss, om vi bara kan lösa detta med att få en till Portugal suck.

• Lequisha
    Lokatt skrev 2008-10-12 22:27:16 följande:
    intressant! Dock brukar p&t`s nyheter dra ut på tiden betydligt Du vet väll att dashen är indragen va? Vet inte när de ska börja sälja den igen, eller om.
    Ja, tom distributören skriver att man ska ta tidpunkten med en nypa salt

Är Dash indragen, varför då?
  • Lequisha
    Lokatt skrev 2008-10-12 22:39:48 följande:
    Den är felkonstruerad, den har bla. fällt ihop sig vid trottoarkanter! Så den är indragen i hela världen.
    Oj sedär. Tur man inte gick på den missen då. Tack för infon
  • Lequisha
    Lokatt skrev 2008-10-14 19:50:51 följande:
    1 tu 3 skrev 2008-10-14 19:48:05 följande:
    footsack eller tunnare åkpåse, alternativt filt. Solskyddskärmar, funkar både bak ock fram. Finns kort på en när den sitter bak i mitt galleri
    Varför använder ni inte solskyddet som går att köpa till P%T?
  • Lequisha
    norgesessan skrev 2008-10-14 23:14:03 följande:
    Prisskillnad....100kr kostade den skärmen..skulle först köpa en teutonia till samma pris, men den fanns bara i tvilling...
    Ok, så det är inget fel på P&Ts solskydd alltså?

Alltså detta att köpa en P&T är läskigt.
    Vi har ju ingen chans alls att testa eller ens se vagnen i verkligheten, utan vi köper verkligen grisen i säcken.
    Har en månad till på mig innan jag måste slå till och köpa. Så det kommer komma många dumma och misstänksamma frågor från mig
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11