Inlägg från: Gladabarnensmamma |Visa alla inlägg
  • Gladabarnensmamma

Phil and Ted syskonvagn del 11

Hejsan, är det någon som har mönster till sittdynor för sporten?
    Har hittat en massa på eBay (Australien, $65 för 2) men tänkte sy själv istället.

• Gladabarnensmamma

Ang. mönster till sittdynor...

Kavat skrev 2008-08-04 08:40:15 följande:
    Lindadjo har till E3 i sitt galleri. Men syskonsätets rygg gjorde jag 4 cm längre till min sp, eftersom det är lägre till e3.
    Tackar - smyger dit & kollar!
  • Gladabarnensmamma
    Kreativ skrev 2008-08-04 22:08:52 följande:
    hejsan!Måste fråga.. Lilltjejan är 3 månader och vill inte alls ligga ner längre. Använder jag dragkedjorna på vagnen så höjs det ju bara pyttelite. Nästa steg är alldeles för upprätt. Finns det verkligen inget däremellan?! Jag använder vagnen som singelvagn mer ofta än som syskonvagn, och nu när hon vill halvsitta har vagnen blivit ett problem Tips?
    Har du provat med dragkedjorna nere men spännena bak ihopsatta?
  • Gladabarnensmamma
    Kreativ skrev 2008-08-05 09:28:56 följande:
    nu har jag mixtrat... jag får ta i som FAN gför att ens få ihop de översta spännena i sittläge! Spännena längst ner får jag inte ihop alls, då får man vara starkare än vad jag är! Men det ska vara så alltså? Har ni någon närbild på hur ni menar? För jag hoppas på att jag gör fel..... jobbigt att reklammera När jag fick ihop översta spännet så är det för upprätt för att min 3-månaders ska kunna sitta där. Såg en P&T på stan där bebisen halvsatt, det såg så bra ut! Men jag lyckas inte få till det..
    Sådär knepigt hade jag också med spännena innan jag fattade galoppen... har du provat att vända "ut & in" på sitsen innan du knäpper? Du kan alltså ha dragkedjorna knäppta, men sen trycker du ut sittdynan och viker bak allt tyg på sidorna & upptill, sen har du den där extra centimetern som behövs för att knäppa spännena!
  • Gladabarnensmamma
    norgesessan skrev 2008-08-06 09:23:14 följande:
    Åsalie, precis....Jag har inte plattan i just nu, och den vek sig precis där den ska vikas..idag ska vi leta lite mer efter en platta. Det kommer att fungera precis...Mina barn var förresten 60 cm. när dom var 2 månader båda två...
    Min 4-månaders växte ur sin cocoon för över en månad sen & han är bara 60 cm lång idag!! När man trycker ner den i sitsen så får dom inte mycket plats alls pga. all "padding".
  • Gladabarnensmamma
    junk skrev 2008-08-06 20:28:08 följande:
    Vi har suttit och luskat på hur vi kan fixa steglöst ryggläge och kommit på att om vi hittar ett exakt likadant par spännen som de där bak och syr fast en rem som går att dra åt (likt ett flygplansbälte) så kan man sätt den nya "hanen" i den gamla honan och den nya "honan" i den gamla hanen.. Och vips så har man en steglöst rygg :) Hoppas man lyckas hitta rätt storlek som passar bara..
    Abbans vad fiffigt!
  • Gladabarnensmamma
    Blå Flygare skrev 2008-08-29 16:45:41 följande:
    Var förvarar man regnskyddet? Tar det inte stor plats när det är genomslinlig plast?KidA. Snyggt! Är det PT-modell eller annan?
    Halvmycket plats (har dubbelskyddet). Man lär sig vika ihop med "rätta snittsen" efter några ggr.

Någon som har dubbelsolskyddet? Är det bra? Storebror vill alltid sparka på regnskyddet så jag skulle vilja ha en skärm fram och solskydd bak. Fy sjutton vad solskärmen är mesigt tilltagen förresten, helt sjukt liten ju...
    (Sport m. syskonsits)
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11