Inlägg från: cecell |Visa alla inlägg
  • cecell

Phil and Ted syskonvagn del 11

Sitter här och ska beställa en P&T Vibe från Pramworld och undrar om det är något man behöver skriva under, special instructions????
    Blev så fundersam om det är något man ska skriva in, men kan inte komma på något. Hur har ni andra gjort vid beställning?

• cecell

S u s s skrev 2008-08-07 16:09:59 följande:

cecell - Jag skrev in vår portkod och hur många trappor upp vi bor, så vi skulle slippa samtal från DHL sedan. Men de ringde ju ändå innan och kollade att vi var hemma sen.
    Ok. Vi bor på nederplan och har ingen portkod så då behöver jag nog inte skriva in något där. :-P Tack för svar så snabbt.
  • cecell

En fråga till. cv2 koden som man ska skriva in när man skriver in sitt kortnr, vart hittar jag det? Har aldrig beställt via internet innan så jag är lite borta när det gäller sånt här... hehe.

• cecell

Drar Pramworld pengarna från kontot när de skickar min beställing eller måste jag föra över pengar nu? Beställning gjord precis.

• cecell

Fick ett mail precis från Pramworld om att de har dragit depositionsavgift på 20% =ca1200kr. (Kollade upp det på banken.) Men att de ej har varorna inne förrens om en månad. De skulle dra resten av pengarna då. Usch va tråkigt... jag som trodde att jag skulle ha vagnen om en eller två veckor max. Tur att det är 8 veckor kvar till BF.

• cecell

Vagn med tillbehör har skickats från PW. När jag går in på DHL och ska söka efter ordern så står det samma sak hela tiden... (Departed O/B Gateway LONDON COLNEY) sen igår tidig morgon. Undrar om det står så hela tiden tills man får sin vagn. Hade gärna velat ha den nu ju.

• cecell

m u m i n skrev 2008-09-26 13:39:36 följande:

Är det nån här som har en VIbe? hörde att bromsen på den inte alls skulle vara bra och tänkte kolla vad ni har för erfarenheter?
    Har en Vibe och är inte nöjd med den alls när det gäller bromsen.
    Har vart trasig sen vi fick den.
    Vänstra hjulet låser sig när man låser vagnen och för att få upp den måste vi ta av hjulet varje gång och trycka upp haspen.
    Ibland så låter den men ibland inte.
    Vart inne på Babyproffsen i stan för å se om de kunde hjälpa oss.
    De fick inte tag på Phil&Ted i Sverige men skulle återkomma när de hade fått tag på dem.
    Och då skulle de väl ta en 500kr elr något sådant för å fixa detta.... tyvärr.
    Tycker det e skitdåligt.
    Speciellt när jag ska av bussen e d krångligt.
    Jag kan bara köra det ena hjulet så jag får DRA ut vagnen i låst läge på ena hjulet och när jag väl kommit ut ur bussen så får jag ta av hjulet å trixa.

Men annars är väl ganska så nöjd med den.
  • cecell
    Kreativ skrev 2008-09-26 14:12:02 följande:
    åååh är så sugen på buggy snuggle... har presentkort på pippilotta, men den enda som matchar vagnen där är väääldigt rosa...  Svart går bort, då syns för mycket katthår. Har mejlat o frågat om de får in fler färger snart... inte fått svar än.jag gillar panneribagsen! (eller stavar man pennier?) De sväljer ju ALLT Barnens extrakläder, nåt plagg åt mig, blöjor, våtservetter, nån leksak osv. Asbra! Hatar att gå med ryggsäck, så de där väskorna är suveräna Ska jag gnälla på nåt så är det väl mökligen att inget mindre dragkedjefack finns på dem, för lit emindre saker.
    Du har sett att det finns en dragkedja där bak på väskan va??
    Jag upptäckte det ganska så nyligen, hehe.
  • cecell

Liten måne skrev 2008-09-26 14:22:06 följande:

cecellOm bromsen har varit trasig från början så är det fabrikationsfel alltså ska butiken stå för det INTE ni. Dom ska ersätta. Se till att ha med kvitto och stå på dig.
    Vi köpte den från PW och får stå för frakt själva.
    Känner att vi lika gärna kan ta det här hemma i Sverige då.
  • cecell
    Kreativ skrev 2008-09-26 14:24:59 följande:
    cecell - ja, men den är för bökig att komma åt så den används inte. Vill hellre ha ett på insidan, så där som i handväskor.. då kan den stå öppen så man kan lägga smått där o bara sticka ner handen o komma åt. Men jag är nöjd med väskorna i övrigt så det gör inte så mycket
    Det kan jag förstå, att du vill ha den på insidan av väskan.
    Jag har ju alltid min hangbag på och där finns ju en på insidan... jätte skönt.
  • cecell

Liten måne skrev 2008-09-26 14:30:52 följande:

cecellaha, ja då förstår jag. Då borde dom åtminstonne skicka delarna till er så att ni bara behöver betala jobbet här och inte det som behöver bytas ut! Tycker jag.
    Det är vid bromsen som det hänger sig tyvärr så man måste ta upp den och dra i ngt, tror jag för att den ska fungera korrekt.
    Min sambo vill inte ge sig på det om ifall det blir fel.
    Vet ju inte hur man får upp styret vid den röda knappen.
    Så det är nog inga delar som behövs utan bara att bromsen ska dra upp sig mer vid det vänstra hjulet.

Hoppas du förstår vad jag menade nu... blev lite krångligt men vet inte hur jag ska förklara det bättre.
  • cecell
    Kreativ skrev 2008-09-26 14:35:47 följande:
    jag har också hangbag men jag tycker öppningen är så futtig, får knappt ner min feta plånbok där ens (tyvärr är det inte fet på pengar ) Jag använder den istället att ha skräppåse, våtservetter och kräkhandduk i
    Jag använder nästan bara min korthållare/etui... så därför får jag plats med den, nycklar å ngt smått till i det lilla facket.
    Har faktiskt inte provat med plånbok ännu.
    Men den får ju iaf plats i hangbagens vanliga fack.
  • cecell
    Svar på #2396
    Har nog inte lika stor plånbok som du har då.
    Tur för mig... hehe
    Synd då jag att öppningen inte e större, ja.
    Vattenflaska t mig å lillkillen har jag alltid på sidorna.
    Vi e sååå törstiga jämt, hihi.
    Spec jag... nu när man e höggravid iaf.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11