Inlägg från: lillsyrrAnn |Visa alla inlägg
  • lillsyrrAnn

Phil and Ted syskonvagn del 11

Nu har jag tittat på Sport, Dash och Vibe. Sport och Vibe har jag sett i verkligheten men Dash verkar ingen butik ha, eller "någon på stan". Har ni alla Sport? Funderar på att be vårra släktingar i USA köpa och skicka över. Frågan är om det blir billigare? *hm*

• lillsyrrAnn

Förresten verkar inte Peppermint vilja ha kunder utanför UK längre för på deras hemsida står det "Please note we are only able to ship Phil and Teds products to customers within the UK".

• lillsyrrAnn

Hej

Jag funderar på att köpa en Dash med syskonsits. Men min stora kommer troligen bara att sitta i syskonsätet i fram, över vintern/våren, sen är hon stor nog att gå själv. Troligen kommer syskonsitsen knappt att användas i bak. Behöver jag då det dubbla regnskyddet? Går inte det där plastskynket ner och skyddar i bak på babyn?
    Ska till att beställa och vet inte om jag ska köpa båda regnskydden eller inte.

• lillsyrrAnn
    Svar på #633
    Tack för rådet.
    Ligger regnskyddet i någon slags påse som Brio m.fl. har eller hur förvarar man det så det alltid finns med?
  • lillsyrrAnn
    Svar på #636
    Kan nog ha min gamla Babybjörn där också, annars blir det till att som så många av er andra i trådet, pyssla ihop en väska. Kul!
    Tack!
  • lillsyrrAnn
    Svar på #637
    Ah funkar Tulsas skydd också? Va bra.
  • lillsyrrAnn
    Svar på #709
    Vet någon hur stor skillnad det är mot Dash? Passar det till Dash? Vi planerar att köpa en Dash och jag vill gärna ha lite tuffare dynor. (Dynorna med Marimekko var bara SÅ snygga!!)
  • lillsyrrAnn
    Svar på #1023
    Var hittar du mönster till den? Blev lite sugen på att sy en oxå.
  • lillsyrrAnn
    Svar på #1055
    Men om du vänder på dragkedjorna och har öpppningen nertill, borde du kunna ta bort framstycket, eller? Lite knöligt att alltid behöva öppna hela ena sidan dock.
    Hm, får fundera på om jag ska sy en ny eller klä om vårt gamla med lammskinn, det är ju rätt mysigt.
  • lillsyrrAnn
    Svar på #1712
    Hejsan, vi har precis fått hem vår Dash och haft den ungefär en vecka. Vår dotter är 3,5 och om några veckor kommer nästa. Dottern verkligen ÄLSKAR vagnen! Vi valde det dubbla regnskyddet och det ångrar vi inte, det är inte alls så stort och bökigt som jag trodde. Det är mycket enkelt att fälla sitsen till viloläge. Bromsen i handtaget är bra, ingen nödvändighet men det gummibelagda fotstödet uppskattar jag verkligen efter helgens regnväder (läs gegga).

Dock har jag en fråga, är det någon som har så stort/långt barn som sitter i syskonsitsen i fram/ovanpå? Hon är 105 lång och det verkar som om sitsarna är för upp till 100 cm?? Är det någon som gjort "en specialanordning" (något tips) för att de ska få bättre plats. Om hon ska sitta där slår hon i huvudet i ramen.
  • lillsyrrAnn
    Svar på #1737
    Vi har varit i USA och köpte med oss vagnen hem. (Var halva priset mot i Sverige). Jaha, det var ju inget kul. Får väl kolla med de svenska återförsäljarna vad de säger.
  • lillsyrrAnn
    Svar på #1743
    Kollar på Phil & Teds hemsida för Nya Zealand där står det inget om att de dragit tillbaka Dash, snarare tvärtom den lanseras som en nyhet. Ska ändå kolla med svenska återförsäljarna, men jag vet att de är svåra att få tag i. (Alltså inte butik.)
    Håll tummarna!
  • lillsyrrAnn

Nu har jag fått rätsida på Dash-rågan. Pratade med de ansvariga importörerna i Sverige. Det är bara en liten procent av alla Dashvagnar som har konstruktionsfelet. Ägaren själv får avgöra om den vill byta in sin vagn och då få pengarna tillbaka eller byta mot en Sport.(Som jag tycker verkar konstigt, eftersom Dash är snäppet "bättre"/dyrare.)

• lillsyrrAnn
    Svar på #2002
    Hur lång är din stora? Min har huvudet en bra bit ovanför syskonsitsen, ser inte så bekvämt ut. Ska det vara så?
  • lillsyrrAnn
    Svar på #3103
    Angående Dash

Vi är en av de om har en Dash. Vi blev erbjudna att byta till en Sport alt betala mer för en Vibe, häva köpet eller ha kvar den. Det var en liten del av modellen som kunde ha felet att den fälldes ihop mot trottoarkanter o dyl. (Vår har varit utan problem.) Vi skall få ev. utbytesdelar istället. Trivs annars skitbra med vagnen, och det har som sagt inte varit några som helst problem med själva vagnen.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11