Inlägg från: Glad o Lycklig |Visa alla inlägg
  • Glad o Lycklig

Phil and Ted syskonvagn del 11

helma skrev 2008-07-29 08:35:32 följande:
    Hej hej Ska precis ta och beställa en PT, har länge velat mellan en sport och en dash, men blir nog en sport då det var mkt roligare färger att välja på Nu är ju frågan hur mkt man ska passa på att beställa till när man ändå håller på. Bebis kommer att födas i början av november och blivande storasyster kommer då vara 14 månader. Låter detta rimligt eller är det något som saknas på listan: *Cocoon *Regnskydd *Åkpåse *Lammskinn Funderar även på en adapter fast läste att det var någon som körde med sin Graco löst sittande på bågen? Har läst och läst och läst i tråden och verkar ju finnas så mkt småsaker man kan pyssla med för att göra det mysigt så jag vet inte var jag ska börja Så lite hjälp snälla, helt ny i djungeln... Har aldrig haft så stora krav på en vagn utan köpt en begagnat som har fungerat men lägger man så mkt pengar på en ny vill man ju att det ska vara nästintill perfekt....
    Jag beställde även ett enkelt uv-skydd då ja har en 2 åring och en 5 veckors och tror inte att den stora vill sitta under uv-skydd nästa år, men bebis kan behöva i år o nästa år blir enkelt uv-skydd helt okej.
    Wilma 060713 och Oliver 080621
  • Glad o Lycklig

Idag har vi varit o hämtat vår sport

Dom hade försökt leverera den igår men då adressen blir bakvänd (vi har sån adress) när man skriver den i england typ så blev det ju helt fel. Vi var ju ändå inte hemma så det ahde ju inte spelat nån roll...

Det enda som inte var med var myggnätet
    hade ju verkligen behövts nu i denna hetta

Det stod "to follow" så ja antar att den kommer snart :-/

Reagerade också på att min apanniers hänger snett men på bild rakt. får väl ägna dem lite mer tid senare

• Glad o Lycklig
    Weklund skrev 2008-07-31 21:54:30 följande:
    hörrni lånar lite plats i tråden. tänkte beställa från pramworld och läser här att frakkten ligger på 20 gpb? stämmer de?hur lång lev tid har de??
    Har nyligen beställt från pramworld

frakten stämmer och leveranstuden är ca 1 vecka

ja beställde i onsdags (23/7) och i tisdags (29/7) försökte dom leverera den, men då det var lite knas med adressen och vi ändå inte var hemma så hämtade vi den på onsdagen

det enda som inte var med av allt ja beställt var sinel myggnätet, men det skulle komma i efterhand, ja vet bara inte när, ska maila dom om det. Annars är jja riktigt nöjd! 
  • Glad o Lycklig

Hmm..

mailade nyss pramworld om mitt sinel muggnät som ja typ behöver nu...

phil and teds har lite problem med just den varan och pramworld kunde få dom om tidigast 10-14 arbetsdagar

okej..

men om ja inte hade hört något via mail om 2 veckor skulle ja maila igen för det kan lika gärna vara så att dom inte får in dom förrän i oktober!!!!!

hallå, kunde dom inte ha upplyst mig om det innan dom drog pengarna???

Tror ni man kan maila dom och avbeställa myggnätet o få pengarna tillbaka??
    Någon som gjort det??

För då känns det som om jag lika gärna kan köpa från något annat ställe.

• Glad o Lycklig

Ingen som råkar ha ett singel nät till en sport o sälja???  :-/

Har avbeställt mitt från pramworld och beställt via babyproffsen istället.

Dyrare men dom skulle höra av sig om det var lång leverans tid.
    Ska själv kolla med andra ställen, t.ex. fritidsportalen m.m.

men skulle behöva ett  nästa vecka då vi ska till varamobadet....  :-/

Nåja, får försöka hitta på någon annan lösning...

• Glad o Lycklig
    MammaAnnaPanna skrev 2008-08-07 21:19:01 följande:
    Jag har beställt en P&T Sport från pramworld och även fått ett mail med orderbekräftelse. Jag beställde även 2 pannierbags och dom har dragit ca 6000 sek från mitt konto. Detta måste ju innebära att allt jag beställt fanns inne och är på väg. Visst?För er som beställt därifrån. Hur lång tid tog det inna DHL ringde? Å ringer dom när dom står utanför dörren eller har man lite tid på sig att ta sig hem om man skulle vara ute?Konstiga frågor kanske men ändå... 
    Jag beställde från pramworld för ca 2 veckor sedan. Allt var draget men när vagnen kom så fanns inte uv-skyddet medd. Det stod att det skulle komma senare. Jag avbeställde och beställde via babyproffsen (tanken var att ja skulle ha köpt ett där men dom hade inga inne)

Angående DHL så gör dom lika här i landet. Det ingår tydligen 1 utkörning men här i norrköping ringer dom inte innan utan har man missat utkörningen så får man snällt åka o hämta den (man kan kasnke betala dom för en utkörning till). Men det är dåligt att dom inte ringer innan.
  • Glad o Lycklig
    Kreativ skrev 2008-08-08 00:08:54 följande:
    angående beställningar från pramworld - det är förseningar av myggnätet. Vi beställde vagn med tillbehör innan semestern, för 5-6 veckor sen. Vagnen kom inom en vecja, men resten väntar jag FORTFARNDDE på! Mejlade idag och frågade om läget, myggnätet är slut både på pramworld och hos P&T. Först skulle det komma i juni, sen ändrade de till juni, sen början av aug och nu "don't know"... jag fick vackert sy ett egen myggnät som inte är sååå bra funktion på, så jag hade nåt under sommaren!
    Jag beställde myggnät via babyproffsen i lördags lr söndags och dom själva beställde det i måndags och i onsdags eller igår (kommer inte riktigt ihåg vilket) fick jag meddelande om att det kommit till dom så idag var ja o hämtade det.

Ett tips för dom som saknar/väntar på myggnät, beställ från t.ex. babyproffsen, babyland m.fl   det kanske är så att det går snabbare till butik elelr vad man ska säga
  • Glad o Lycklig
    larssonsophie skrev 2008-08-10 18:43:50 följande:
    Var i affären och klämde lite på vagnen idag. Har bestämt mig för att beställa en från England. Som jag räknade så var det billigast att beställa från Peppermint om man köper sport + regnskydd + sidoväskor...Kan det stämma? lr vilket är billigast samt har snabbast frakt?kram
    peppermint levererar inte utan för Uk längre...

pramworld vet ja gör det och där har du vagnen hemma på 1 vecka.

jag beställde vagn, syskonsits, cocoon och dubbelt regnskydd (paketpris), 2-pack pannierbags, hangbag och lammfäll för 6250 kr inklusive frakt på ca 200 kr.
  • Glad o Lycklig

Måste bara fråga...

Har inte haft min p&t så länge så jag har inte fått in vanan ännu.

Men när ni lägger in vagnen i bilen, hur lägger ni in den då?

Så att den ligger på syskonsitsen?
    Eller kanske på framhjulet?

Hoppas nån förstår vad jag menar

• Glad o Lycklig
    kidA skrev 2008-08-17 10:33:44 följande:
    va? jag koppla loss syskonsitsen o lägger den i huvudsitsen. sen fäller jag vagnen o lägger den på hjulen. hjulen o varukorgen typ.
    jo men så gör ja med, men den står så himla ostadigt i vår kombi....

gör den inte det för dej??
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11