Inlägg från: sara1981 |Visa alla inlägg
  • sara1981

Phil and Ted syskonvagn del 11

Missy Cat skrev 2008-08-07 21:05:04 följande:
    ja det verkar ju jättekonstigt.På min vagn (vid kanten bak på babyläget) står det OKT 2007. Och det är en V1:a Köpte den i slutet av december.I januari började de skicka V2:orna till Sverige.. Jag var nog bland den sista med V1:aSkillnaden från V1-V2 är:Längre handtagKortare syskonsitts (barn längre än 84 cm kan inte ligga i syskonsittsens vilolägeAnnan design på tyget i varukorgenEn automatisk låsning vid helt ihopfällande av vagnenOch så öglor ist för kardborre...
    Så den äldre har bättre plats i syskonsitsen? Kan man få tag på den någonstans, eller kan man ha en äldre sits på en ny vagn?Fundersam
  • sara1981
    Missy Cat skrev 2008-08-08 10:35:47 följande:
    den är lite längre och det innebär att det äldre syskonet kan ligga i vilo läget på sp V1's syskonsitts.Men inte i sp V2's syskonsitts.Vi hade några disskusioner i tråden ang längd för att kunna utnyttja viloläget på syskonsittsen och det var många som inte kunde det med sina 83-84 cm långa barn.Men jag och några till kunde det med våra längre barn.Någon i tråden testade därför i butik i sp V2 och det gick inte, men i sin sp V1 gick det.Ja man kan ha en äldre syskonsitts på en nyare modell.Sport sittsen går tom på E3an
    Aha, så den syskonsits med bäst viloplats av alla är Sport V1? min tjej är precis runt 82-83 cm.
    Det kanske beror lite på hur barnet är också, långa ben eller lång överkropp..Fundersam
    Hur vet man om sitsen är V1 eller V2?
  • sara1981
    kidA skrev 2008-08-10 11:10:49 följande:
    kan man köpa en syskonsits från v1 o sätta på sin v2a?
    Ja, det ska man kunna!
  • sara1981

Hej!

Var det så att pramworld hade slut på vissa färger på lager och längre leveranstid? Isf, är det nån som vet nåt om vilka färger det gäller?Fundersam

• sara1981

Vilken modell på regnskydd från tullsa är det ni använder till vagnen? Funkar det när man har den som syskonvagn också?

• sara1981

Fråga:
    Finns det nåt annat rengskydd än orginalet som passar när man har syskonsitsen bak? tycker det är så stort och bökigt att ta med?

• sara1981

Ok, ska kika på det då.
    Vill ju ha ett som är smidigt att ta med. Det gör inget om det inte funkar till 100%..

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11