• Kavat

Phil and Ted syskonvagn del 11

AnetteGunnarsson skrev 2008-08-03 21:17:37 följande:
    Ääntligen får vi testa... börja använda vagnen riktigt med syskonsits och bebis under :0)Ludwig kom i morse 080803 klockan 07:24, 3940g o 51cm lång :)Så imorgon skall det köras vagn :0)
    Jättegrattis! Vad kul!
  • Kavat
    Gladabarnensmamma skrev 2008-08-04 02:55:05 följande:
    Hejsan, är det någon som har mönster till sittdynor för sporten? Har hittat en massa på eBay (Australien, $65 för 2) men tänkte sy själv istället.
    Lindadjo har till E3 i sitt galleri. Men syskonsätets rygg gjorde jag 4 cm längre till min sp, eftersom det är lägre till e3.
  • Kavat
    m2c skrev 2008-08-03 15:04:47 följande:
    Hejsan! Hoppar in på er tråd! Såg i någons (vem?) bildgalleri att det fanns extra "dynor" att sätta på sitsarna...av något snyggt fleecematerial till hösten eller fårskinnsfäll på vintern. Finns det att köpa till som passar perfekt, eller borde jag helt kallt slakta vår fina fäll och skära hål för bältena? Vi vaknade en morgon av en våldsam smäll..blev såklart jätte skraja.Maken gick upp för att se vad det var som smällde men hittade ingenting. Han for iväg till jobbet som vanligt och jag blev lite att fundera på vad det var som smällde egentligen (nojjade mig för eluttag, vattenrör osv) Efter några timmar då jag skulle med flickorna ut till parken tyckte jag vagnen var lite väl underlig - det var framdäcket på vagnen som hade exploderat... sååå det var bara att ringa maken o be honom ta hem ett nytt däck, packa minstingen i babybjörnselen och 2åringen fick ta sin älskade cykel till parken :) Så kan det också gå...
    [/citat]
    Lokatt skrev 2008-08-03 15:13:41 följande:
    [citat]
    fårskinnsfällar finns med exakta mått att beställa till p&t. det finns även en typ av dynor. Men många syr även egna dynor. Titta på tex. mammapappabarn.nu
    Man kan även enkelt slakta en fäll om man vill också. Rita ut på baksidan och sedan "skär" man från baksidan med en sprätt.
    Tar man en sak så klipper man lättare av för mycket päls.
    Sy går också alldeles utmärkt och då får man ju det tyg man vill ha!
  • Kavat

Missy Cat skrev 2008-08-09 23:29:19 följande:

Kopierar myilem från vibe-tråden:"Viben Vs DashViben har sufflett som går att dra ner hela vägenViben var lättare att styra iaf mellan dem i affärenBättre broms på Viben, jobbit att behöva vinkla ner handtaget varje gång man ska lägga i bromsen"Hm kommer inte på nåt mer nu men vet att det fanns nåt merJo Dashen hade bättre lösning att få ner ryggen till liggläge.
    Fyller i lite. Jag var och klämde på Dashen och min fråga är hur man ska knöla ur bebisen ur liggläget? För man måste ju ha den låst så den står still och då är ju handtaget neråt och alltså i vägen för hålet baktill. Och där innunder ska man ta ut bebis?! Om man inte lyfter bort syskonsätet då. Tycker att det verkar jätte krångligt, men annars så var det bra förbättringar, som Miss Cat skrev, ligglägesjusteringar, fotstöd mm.
  • Kavat

Missy Cat skrev 2008-08-11 15:13:15 följande:
    [citat]
    Fina dynor och söta barn!

• Kavat
    larssonsophie skrev 2008-08-10 18:49:35 följande:
    Förresten, vad kan man ha för åkpåse om man inte vill ha deras egen? Någon som har förslag på en snygg?
    Jag älskar buggy-snuggles!
  • Kavat
    Marty1980 skrev 2008-08-12 14:27:36 följande:
    Hej på er!Snart ska vi börja använda vår P&T som syskonvagn och jag undrar hur ni andra har gjort med skötväskan? Nu har det inte varit några problem när vi har använt den som singelvagn men sen när bebisen ska ligga under och storebror ska sitta över känns det som att bebisen får väskan i huvudet eller att vi går in den med benen. Har ni bilder på lösningar skulle det vara kul att se dem.
    Kolla mitt galleri. OBS! Överfulla väska. Jag har en skiphop och den går att hänga på sidan ändå, men utan krokar.
    Hängd över styret och andra sidan över "fästerna" till syskonsitsen.
  • Kavat
    Kavat skrev 2008-08-12 20:16:15 följande:
    Kolla mitt galleri. OBS! Överfulla väska. Jag har en skiphop och den går att hänga på sidan ändå, men utan krokar.Hängd över styret och andra sidan över "fästerna" till syskonsitsen.
    Kan tillägga att det där är "snabbvarianten". Finns även kortare remmar i väskan och då sitter den bra mycket snyggare och bättre!
  • Kavat
    fillie skrev 2008-08-17 16:12:31 följande:
    hejsan!!nån som vet var man kan köpa såna krokar att fästa min skip hop i på sidan?? har letat men hittar inga...vilka är bäst?? vet att det har skrivits om dom,orkar bara inte bläddra tebax så långt, tar evigheter
    kiwi-kid?
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11