Inlägg från: Lindadjo |Visa alla inlägg
  • Lindadjo

Phil and Ted syskonvagn del 11

Toksöt skrev 2008-09-20 20:27:11 följande:
    Finns det något skydd att sätta för bebisen som ligger nere.. det utrymmet mellan huvudet och handtaget så att säga.. nu till vintern kommer det bli både kallt och blåsigt..
    Man får ju med en "plastbit" som man kan täcka hålet med.
    Den barnvagnstokiga 2-barns mamman
  • Lindadjo
    E L I skrev 2008-09-20 18:25:25 följande:
    Ni som har båda barnen i sittposition så att säga. Hur gammalt är ert äldsta barn? Antar att den sitter "fram" och det minsta barnet bak?Vår son är nu 2 år och kommer börja sitta i syskonsitsen fram från att han är 2 år och 3 månader, då lillebror kommer. Kommer han "få plats" i syskonsitsen fram tills den lille behöver den?
    Hihi... mina är 2,5 och 4,5 år gamla. Den lilla har alltid suttit fram. Den stora är nämligen lite mindre än den lilla. Storen väger 15,5 och lillen 17,5 och sen den lilla var 6 månader har de vägt ungefär lika mycket. Så jag tyckte det var enklare att ha stora bak som istället för en ståbräda, eftersom han ofta har velat gå istället.
  • Lindadjo
    Toksöt skrev 2008-09-20 20:47:17 följande:
    Tack.. visade sig att vi hade fått med en liten plastbit.. vilken tur..
    Se där, då var det problemet löst  
  • Lindadjo
    1 tu 3 skrev 2008-09-20 12:50:32 följande:
    Föresten, får ni mkt blickar från folk om ni bara har lilla barnet i vagnen?Nu sitter ju min son bak, men det är ju tomt i huvudsätet, så det ser nog rätt kul ut. Får lite blickar som om "hm... undrar om hon vet att hon glömt barnet hemma"
    Jag brukar få en del blickar när jag har 2,5-åringen sovandes i bebispossitionen och 4-åringen sittandes ovanpå. Då ser de bara ett barn, men 4 fötter på fotstödet
  • Lindadjo
    E L I skrev 2008-09-21 08:26:14 följande:
    Aha ok!
    Är det maxvikt på 15 kg på syskonsitsen vart den än sitter? Har ni haft tyngre barn än så sittandes där?
    Jag har ibland haft den lilla, tyngre, sittandes bak. Maxvikten är ju som sagt 15 kg när syskonsitsen är bak, men det har inte vara några problem att ha en 17,5 kg bak. Det är ju pga tipprisken de har en 15 kg gräns bak. Själva sitsen håller ju garanterat för några kg till.
  • Lindadjo
    En massa kärlek skrev 2008-10-02 18:25:08 följande:
    ok, röda spänner man runt mjukliftens ena handtag? Misstänkte det... Tack iaf
    Nä, inte mjukliftens handtag, utan där uppe, i själva vagnens handtag. En säkerhetsgrej så att den inte kan "ramla ner" på bebisen som ligger under
  • Lindadjo

Jag har vid tillfällen haft min "lilla" i sitsen bak, utan att någon suttit fram, och vagnen har aldrig tippat för det. Och min lilla väger ändå för mycket för syskonsitsen bak, alltså 17,5 kg.

• Lindadjo
    NicoleSthlm skrev 2008-10-06 23:35:16 följande:
    Har E3 någe viloläge på syskonsitsen?
    Nä, men jag vet att några har köpt syskonsitsen till SPn och satt på E3n för att få viloläget.
  • Lindadjo
    Glad o Lycklig skrev 2008-10-09 10:23:26 följande:
    NicoleSthlm; På bilden i bildtråden har du inte bebis i fullt liggläge va?Min ligger mycke planare, blev fundersam
    Nä, det ser ut som hon har dragkedjorna stängda. Alltså inte fullt liggläge.
  • Lindadjo
    BabyNr3 skrev 2008-10-18 17:41:33 följande:
    Ni som sytt egna vindskydd...vad har ni använt för tyg?
    Jag har sytt vindskydd i både vaxat tyg och i bävernylon. Det sistnämnda håller lite bättre mot slit så jag gillar det bättre. Men det går väl att sy i princip vad som hellst för tyg.
  • Lindadjo

Min lilla sover fortfarande i babylaget i bland, fast det blir mer och mer sällan! Men så är han ju 2,5 år oxå

• Lindadjo
    sonria skrev 2008-10-18 20:09:06 följande:
    Äntligen hittade man till den här tråden! Är så nyfiken på vad ni som har en p&t syskonvagn tycker om dom? Trvis verkligen en liten liten nyfödd där under nära marken, att inte ha mammas ansikte rakt framför sig osv?
    Men den lilla har ju mammas ansikte rakt ovanför sig istället

Se så mysigt
  • Lindadjo
    Lokatt skrev 2008-10-26 20:41:52 följande:
    ah, du hade öppet dit nu visste inte om du hade det, därav mitt svävande svar om att nån hade haft det Tänkte det är bäst jag frågar dig innan jag hänvisar till något som kanske inte finns kvar men nu han du före, det var ju bra
  • Lindadjo
    Lokatt skrev 2008-10-26 20:43:01 följande:
    Mery 26 skrev 2008-10-26 20:39:17 följande: man har bättre kontakt med bebisen än i en vanlig vagn! Bebisen ligger närmre och med ögonkontakt. Tror lindadjo har kort på det i sitt galleri oxå!

Nu är jag lite snabb igen
  • Lindadjo

Som min bild visar så har jag och lillingen flirtat med varandra när han har legat ner. Fast det är klart. När han sitter upp så är det ju framåt han tittar!

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11