Inlägg från: Kreativ |Visa alla inlägg
  • Kreativ

Phil and Ted syskonvagn del 11

hejsan!

Måste fråga.. Lilltjejan är 3 månader och vill inte alls ligga ner längre. Använder jag dragkedjorna på vagnen så höjs det ju bara pyttelite. Nästa steg är alldeles för upprätt. Finns det verkligen inget däremellan?! Jag använder vagnen som singelvagn mer ofta än som syskonvagn, och nu när hon vill halvsitta har vagnen blivit ett problem Tips?

Melvin 060609, Ida 080426
  • Kreativ
    Gladabarnensmamma skrev 2008-08-05 02:32:21 följande:
    Har du provat med dragkedjorna nere men spännena bak ihopsatta?
    Det går inte att sätta ihop spännena om inte sitsen är alldeles helt uppe! Det är jättekorta spännen Det var så jag trodde man skulle göra nämligen.. men spännena når nätt o jämnt ihop när sittläget är fullt.
  • Kreativ
    fillie skrev 2008-08-05 09:04:55 följande:
    vad har du för vagn? de flesta jag vet använder den så även till sina större bebbar..jag hade spännet längst upp ihop sen öppet nere och dragkedjorna nere...jätteskön avslappnad sittpose.. ha ingen bebis i när du spänner spännet bara..då går det knappt men utan bebis i så går det absolut att spänna spännerna fast inte dragkedjorna är uppe!
    men det går ju inte? Spännena är så korta att det måste vara fullt sittläge för att få ihop dem. Det är ingen rem i dem, bara spännen liksom... så himla trist Vi har en sport. Ska kik apå den igen, men vi lyckades inte nån av oss, kanske man får köpa ett spännband?
  • Kreativ

lokatt - ja viosst är det så? Jag ska genast upp o kolla igen. För så dä rvill jag ju inte ha det!

• Kreativ

nu har jag mixtrat... jag får ta i som FAN gför att ens få ihop de översta spännena i sittläge! Spännena längst ner får jag inte ihop alls, då får man vara starkare än vad jag är! Men det ska vara så alltså? Har ni någon närbild på hur ni menar? För jag hoppas på att jag gör fel..... jobbigt att reklammera När jag fick ihop översta spännet så är det för upprätt för att min 3-månaders ska kunna sitta där. Såg en P&T på stan där bebisen halvsatt, det såg så bra ut! Men jag lyckas inte få till det..

• Kreativ

hm.. jag har ju beställt från pramworld... jag nämnde inte att det ska vara öglor, så då kanske jag får kardborre då?!

• Kreativ

angående beställningar från pramworld - det är förseningar av myggnätet. Vi beställde vagn med tillbehör innan semestern, för 5-6 veckor sen. Vagnen kom inom en vecja, men resten väntar jag FORTFARNDDE på! Mejlade idag och frågade om läget, myggnätet är slut både på pramworld och hos P&T. Först skulle det komma i juni, sen ändrade de till juni, sen början av aug och nu "don't know"... jag fick vackert sy ett egen myggnät som inte är sååå bra funktion på, så jag hade nåt under sommaren!

• Kreativ
    missy cat - men om man knäpper upp tryckknapparna på syskonsitsen så kan längre barn utnyttja viloläget, det var ju vad PT svarade i mail när jag klagade på att sitsen var mindre på denna version.

Jag fick svar från Pramworld att UV/myggnäten kommer i oktober. *suck*
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11