Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

gustafssons skrev 2008-07-30 20:57:01 följande:
    någon som beställt bara cocconen från england? blir det prisskillnad även på en billigare sak?
    tyvärr är frakten för dyr för att det ska löna sig, blir nog dyrare tom. från pw kostar frakten 20 pund oavsett storlek på paketet
  • Lokatt
    Sissi82 skrev 2008-07-31 09:36:32 följande:
    hej undrar om det finns ett annat skydd till p&t sp där bak när den är i liggläge, alternativ till plast skynket tex...
    ja, när man köper uv-singelnätet får man med ett bakstycke till där bak i uvnät, jätte bra
  • Lokatt
    Caeruleus skrev 2008-07-31 16:39:53 följande:
    Igår var jag på Babyland och klämde lite på en vagn. Jag som hela tiden varit helt inställt på en Phil&Ted blev nästan lite besviken . Jag hoppas nästan att det är jag som har dålig koll på hur man gör med vagnen men.....jag fällde det främre sätet på en Sport och då blev det inget utrymme alls för det bakre sätet. Missade jag något?..och tyget tyckte kändes lite omysigt..plastigt på något vis. Det är säkert jättepraktiskt men inte såå gossigt. Stort plus var dock att det kändes helt ok att ha en nyfödd baktill i en lift.
    man kan inte fälla det främre sätet när man har det andra där bak. möjligtvis går det att ha "dragkedjeläget" dvs. vilolut där fram, men då blir det trångt bak. vill man ha barnet i stora sitsen liggandes får man sätta syskonsitsen uppe.
    om du inte gillade tyget är det ju välldigt enkelt att ha dyna eller fäll i
  • Lokatt

1 tu 3 skrev 2008-07-31 20:21:00 följande:

Missy Cat skrev 2008-07-31 20:04:16 följande:
    Vet ni om de finns dessa eller liknande i ngn barnvagnsaffär här i sverige?Hittade annars på www.mylittlestar.se/ något som heter BeConnected. kan det vara ngt liknande?
    men varför kan du inte köpa dom från kiwikid bara? billigare så
  • Lokatt

Missy Cat skrev 2008-07-31 20:27:32 följande:

tror jag gav 94kr inkl frakt för dom.Under 100 lappen var det iaf.
    jag kollade härrom dagen, tänkte beställa men hann aldrig. Då kostade dom ca 50kr inkl. frakt!
  • Lokatt
    junk skrev 2008-07-31 21:04:08 följande:
    Någon som vet? köpte den begagnad och den saknar bumperbar samt det där plaststycket man kan sätta fast bak med kardborrband. Nått man kan beställa som reservdelar? sambon hämtade den så han visste inte vad han skulle kolla efter.
    har sett båda dom grejerna på ebay. bumperbar tror jag finns som reservdel, men osäker på plastfönstret.
  • Lokatt
    Caeruleus skrev 2008-07-31 22:02:47 följande:
    Skulle gärna vilja höra varför ni valde just den modell ni har?Intressant att veta hur ni resonerade och vad ni prioriterade.Tex -jag valde Sport för att den fanns i roliga färger-jag valde Dash för plasten vid fotstödetosv..
    Jag har en e3 med sport syskonsitstyg
    Jag ville hellre ha e3 pga handtaget och suffletten närmast handtaget. Dessutom har det visat sig vara fördel att ha e3 med bromsen, många med sp upplever sina som tröga.
    Jag hade först e3 syskonsits, det funkade utmärkt då, för vår minsta var ett år och tre mån när vi köpte vagnen. Nu när vårt tredje barn föddes valde vi att komplettera med sp-syskonsits för att få lutet.
    Jag är välldigt nöjd med min kombination av vagnar e3 o sp. Skulle inte byta mot ren e3:a eller ren sport!

Dom andra modellerna fanns inte när jag köpte vagnen och jag känner mig för nöjd med den jag har för att byta just nu. Men det klart, om ekonomin tillåtit hade jag gärna haft en av varje bara för att prova
  • Lokatt
    Caeruleus skrev 2008-07-31 23:25:26 följande:
    Tack Lokatt...först en liten fråga är E3 densamma som Classic eller är det en gammal modell? Hittar inte E3 på deras hemsida nämligen.
    e3 slutade säljas för kanske ett halvår sen eller så. det är alltså föregångaren till sporten kan man säga. classic och e3 påminner ganska mycket om varandra ser det ut som, men det ser ut som classik är något enklare. Jag har kort i galleret med syskonsitsen bak på. Kortet längst ner, med barnen i, det är med e3 sätet i. på dom andra korten är det sp, sätet.
  • Lokatt
    Sissi82 skrev 2008-08-01 07:44:57 följande:
    Svar på #102ja men det var just hålet jag funderade över... varför det inte fanns plast där det är ju smartare än ett hål. titt hålet med plast är inget konstigt men jag undrar varför de tagit bort plasten... den funktionen jag inte gillar.
    antagligen för att dom haft problem med att plasten spricker på e3
  • Lokatt
    junk skrev 2008-08-01 11:19:06 följande:
    Tips för andra som är på jakt efter reservdelar: www.practicalpushchairs.co.uk/Har googlat efter vilken ståbräda som passar PTn men inte blivit nå klokare av det. Någon här som vet? OCH fungerar ståbrädan när sitsen är i fullt liggläge (samt vart håller det stora barnet då i sig)??
    en easy rider med stora krokar ska funka och så var det nån mer som nån nyss provade fram. tror det är skrivet om det ganska nyss. läs tillbaka denna tråden eller möjligtvis nån av dom sista sidorna i förra
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11