Inlägg från: norgesessan |Visa alla inlägg
  • norgesessan

Phil and Ted syskonvagn del 11

Emmaljunga cannon one årsmodell 02 eller 03 använder vi skyddet från.

Emil 03-Jonathan 05 och LillSessan bf. 2/2.09
  • norgesessan

Jag saknar lite fjädring, är van med en brio nova....
    Sporten är jobbigare att ändra läget på, men jag klarar det med barn i nu..
    Bromsen är jobbig, men överlever..
    Syskonsitsen är för liten för syskonet när den används framme....ville kunnat använt lutningsläget till äldre barn med....men så länge han är vaken funkar det..

• norgesessan

det är ju samma lutningsproblem när den används bak, men då sitter ju stora i själva vagnen...

• norgesessan

Man kan ju luta huvudsitsen med blixtlåsen, så blir det lite bättre lutning för ett barn iallafall...syskonsitsen lutar ju rätt så bra där bak med....(får för mig den lutar mer, vet inte om det är inbillning..) sonen sov på blixtlåslutningen sist vi var ute...då hade vi syskonsitsen bak för vi handlade mat...(bra packvagn tills jan/feb. kommer...)
    Då såg man att det var bra plats till ett litet syskon där bak..Ska kolla om han själv kan sitta bak med lutningen på huvudsitsen nästa gång...

• norgesessan

Lokatt, köpte ju det solskyddet....får du det till att sitta bra på själva vagnen? blev galen i somras...men då¨hadde jag inte hittat yttersta bygelen i sufletten, kanske därför...den stack ut på sidorna, såg int klokt ut...
    Skönt att se på bild att den sitter bra på syskonsitsen bak...

• norgesessan

Prisskillnad....100kr kostade den skärmen..skulle först köpa en teutonia till samma pris, men den fanns bara i tvilling...

• norgesessan

JAg har inte ens kollat upp det, har inte ett enda P&T original tilbehör. Ska nog köpa dubbelregnskyddet om ett år när sitsen ska användas bak, då tycker jag inte tullsas blir bra nog. Men som singelvagn och babylägevagn är det jättebra, spec. eftersom det tar liten plats..

Hadde engång ett regnskydd till en vanlig vagn...babydan har jag för mig, det var av vanligt regnskyddmatriale, men hela fronten i plast, men ett hål med keps på...det var bra..(till en vanlig vagn). Sonen kunde titta hur mycket han ville, och det tog liten plats..

• norgesessan

Vi köpte våran vagn i en affär, men visste inte ens om den gick in i hissen hemma...Men det var skönt att få prova den...

• norgesessan

Har bara testat tullsas regnskydd, det med öppning för handtaget...
    Ja, jag trär det över handtaget som man ska, sen där nere vid benen åker in mellan hjulet och "hjulhållaren" Sen hakar jag dom banden i varandra, under fotstödet.

Fattade inte hur man viker solskyddet rätt, men ska kolla upp det någon gång..

• norgesessan

Nu har jag också fotat solskyddet...den satt bättre när bågen var pillat ner...den visste jag ju inte om i somras..finns 3 foton i mitt galleri...kan lägga ut i bildtråden med..

• norgesessan

har inte vibe, men en sport, har bilder på en carena mjuklift i den, men har inte testat med en baby ennu...Jag tog ut plattan och kapade den så den passade ryggdelen...sen satte jag inn den igen...handtagen får fortfarande stöd av plattan...

• norgesessan

vilket märke är det?
    Enda jag har ägt är ett britax freeway..det var tygöron på det, och kardborreband (den hårda sidan) klistrat på stolen....hopplöst...men på en vagn kan man kanske sy fast kardborrebandet? (om det är en sån ni har)

• norgesessan

JAg ska sy dynor någon gång..HAr en briosittdyna som passar bra i huvudsitsen, ska bara dra om den med nytt tyg och  sy där den ska vika sig (den viks inte i originalvecket), sen ska jag förlä'nga den så det blir skydd för fptstödet med....Den delen tänkte jag "plasta" in på nåt sätt...

Syskonskyddet kopierar jag av brion, gör ändringarna som behövs, och drar om med nytt tyg, samma som första....ska använda överdraget till en bäddmadrass som krympte, så den går inte på bäddmadrassen mer..

Men jag kommer aldrig igång!

Bakstycke ska jag också fixa...ska forsöka göra fönster med lucka över i det...

• norgesessan

Ska titta på en skiphop väska imorgon (den på babyland), på bilden såg jag att det var spänne på axelremmen, så det bör gå att fästa den som jag har gjort med en väska i mitt galleri, utan krokar...(mellan handtaget och frambygelen/syskonsitsfästerna)

• norgesessan

Baby nr 3, tror nog jag väljer ett helt vanligt tyg..lite tjockare för att hålla steket från solen borta på sommaren....Alternativt två lager tyg...

• norgesessan

Vi körde den med syskonsitsen idag, gick utan problem (har shoppingpåsar i den ), men noterade att min sambo har långa armar...

Vi har en brio sittdyna i våran huvudsits, hålen passar, men vecket mellan sittdel och ryggdel stämmer inte, men det viks ju av sig själv..Om jag kommer igång med att sy på nytt tyg ska jag sy ett nytt veck...
    I sittläget sitter den jättebra, för då kan man ta den delen som normalt ska över ryggdelen över så bra det går (lossa båda småspännerna och det övre spännet) det elastiska bandet (drar ner det på båda sidorna av tygstycket) för jag in på ena spännet, och spänner fast...
    Ska tänka ut nåt nytt sen så det funkar senare, fast spännerna är uppknäppta...

• norgesessan

svea, jag har en carenalift som är lite längre, jag har kapat plattan så plattan bara ligger i ryggdelen, sen blir resten av liften bonus...Har dock ingen baby att testa med ennu, men min 3 åring har legat i den på ett foto i gallerian...

• norgesessan

Min 3 åring kunde sitta i viloläget i syskonsitsen igår...Jag lossnade på remmarna runt midjan så dom blev lösare, sen drog jag fram rumpan et par cm, då gick det bra att använda viloläget...innan det ska testas igen ska jag lägga en filt där i vecket så det inte blir fel i korsryggen...(fast det kändes som att sitsen följde kroppen).

Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11