Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

MinaMirakel skrev 2008-08-02 20:20:41 följande:
    Vilken rem är det du menar och hur ska den sitta?
    hon menar troligen säkerhetsremmen som sitter bak på syskonsitsen, den virar man ett varv runt handtaget när man har syskonsitsen där uppe. en säkerhets grej bara.
  • Lokatt
    morotsstavar skrev 2008-08-02 20:48:32 följande:
    Ännu en fråga (jag har gott om såna ikväll)är Bonti de enda som säljer OTH dynor? Skittråkiga färger ju, beror sånt på säsong eller?
    tror dom roligare färgerna dom haft har utgått, kolla tradera tex.
  • Lokatt
    nest skrev 2008-08-02 21:03:29 följande:
    Hej Tror mitt inlägg glömdes bort när nya tråden startades, eller så har jag inte hittat om någon kommenterat ståbrädor.... Ni skriver ju så mkt att jag inte hinner läsa allt.... Här kommer inlägget igen...Vi var och köpte ståbräda till vår vagn i helgen. Stora är drygt tre men ännu inte så pigg på att gå långa sträckor och lilla börjar kännas lite stor för att sitta där bak nu. Känner att syskonsätet hindrar stora killen från att gå, han behöver peppas lite och det är svårt när det finns sittplats för två. Är det någon annan som kör med ståbräda? Vi köpte en buggy board maxi och fäste den under fästet för syskonsätet. Provade också en easyrider med stora krokar som jag hört rek förut till P&T, men med den kunde man inte anv vagnens broms utan att ta av ståbrädan. Verkar lite bökigt. Ffa om man åker buss eller så. Man har ju tillräckligt ändå när man går på en buss med två barn och vagn.
    funkade det bra med buggy board maxi? Kan du ha den tillsammans med syskonsätet oxå?
    har ju bara hört om easy rider förut.
  • Lokatt
    Caeruleus skrev 2008-08-02 21:50:12 följande:
    Roligt att höra 2 som är nöjda med P&T även som singelvagn
    Den är alltså mindre än UJ på bredden och vikten!! Fick den känslan när jag var på Babyland för några dagar sedan men var inte säker. Är lite sugen på att köpa en P&T men egentligen är det väl inte nödvändigt förräns ett syskon är på väg...
    klart du kan köpa den innan syskon och ha den som singelvagn, hur smart som hellst ju, då har du syskonvagn klart sen

jo, den är smalare och lättare, dessutom så är tyngdpunkten fördelad helt annorlunda.
  • Lokatt
    Caeruleus skrev 2008-08-02 22:14:29 följande:
    ...jo fast jag har ju redan en vagn.... men den har ju o andra sidan inte stora och bra vinterhjul som P&T. Hmm undrar vilka mer bra argument jag kan komma på för att övertyga mig själv
    jag har oxå en bugaboo Klart du behöver båda
    Ett till bra argument är att p&t är mycket lättare att packa massor med grejer i, tex till utflykter och så En pannierbag på varje sida och varukorgen och du får med dig otroligt mycket!
  • Lokatt
    norgesessan skrev 2008-08-02 23:59:29 följande:
    Tack!!Nu ligger det några bilder inne..
    liften såg ju ut att passa och smart med skärp, duger ju minst lika bra!
  • Lokatt
    MinaMirakel skrev 2008-08-03 13:31:39 följande:
    Ang spännremmen....ska den alltså sitta under syskonsitsen så att den blir rakare..eller har jag helt fattat fel??
    ja, under syskonsitsen, man spänner den mellan fästena på syskonsitsen, cirkuspuman har kort och norgesessan oxå.
  • Lokatt
    Lokatt skrev 2008-08-03 13:36:53 följande:
    ja, under syskonsitsen, man spänner den mellan fästena på syskonsitsen, cirkuspuman har kort och norgesessan oxå.
    när den sitter övers oxå ska tilläggas
  • Lokatt
    MinaMirakel skrev 2008-08-03 13:37:44 följande:
    En lite tråkig fråga att ställa nu men....på vintern när det är snö,låser ni framhjulet då?Eller funkar det i snö o slask ändå?
    jag har aldrig behövt låsa, men om man går på snett underlag och det är slask kan jag tänka att den kan dra åt det hållet det sluttar om man inte låser. men det är ju lätt gjort i så fall
  • Lokatt
    m2c skrev 2008-08-03 15:04:47 följande:
    Hejsan! Hoppar in på er tråd! Såg i någons (vem?) bildgalleri att det fanns extra "dynor" att sätta på sitsarna...av något snyggt fleecematerial till hösten eller fårskinnsfäll på vintern. Finns det att köpa till som passar perfekt, eller borde jag helt kallt slakta vår fina fäll och skära hål för bältena? Vi vaknade en morgon av en våldsam smäll..blev såklart jätte skraja.Maken gick upp för att se vad det var som smällde men hittade ingenting. Han for iväg till jobbet som vanligt och jag blev lite att fundera på vad det var som smällde egentligen (nojjade mig för eluttag, vattenrör osv) Efter några timmar då jag skulle med flickorna ut till parken tyckte jag vagnen var lite väl underlig - det var framdäcket på vagnen som hade exploderat... sååå det var bara att ringa maken o be honom ta hem ett nytt däck, packa minstingen i babybjörnselen och 2åringen fick ta sin älskade cykel till parken :) Så kan det också gå...
    fårskinnsfällar finns med exakta mått att beställa till p&t. det finns även en typ av dynor. Men många syr även egna dynor.
    Titta på tex. mammapappabarn.nu
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11