Inlägg från: Missy Cat |Visa alla inlägg
  • Missy Cat

Phil and Ted syskonvagn del 11

S u s s skrev 2008-08-07 21:37:38 följande:
    Missy - DEC 2007 står det på min, kikade nyss. Och ja, vagnen uppfyller ju alla v2-kriterierna. Kanske var i slutet på förra året v2orna kom då...
    Det måste vara så.

Men jag tycker att det är konstigt att det står sport V2 på mitt handledsband!
    Finns en annan tjej i tråden som köpte sin vagn förra året i juni som det också står sport V2 på handledsbandet.
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • Missy Cat
    norgesessan skrev 2008-08-08 10:39:17 följande:
    i sovläget, har v.2, stpr iallafall det på remmen, har haft den typ 3 veckor.
    jag ser på varukorgen, handtaget och öglorna att det är en V2:a du har
    norgesessan skrev 2008-08-08 10:38:48 följande:
    Min treåring kan inte sitta i syskonsitsen bak, men kunde när den var framme, det var innan skärpet, så jag packade in våra jackor under rumpan, och drog ner blixtlåsen, då gick det precis. har inte testat sen dess..
    På vilket sätt får han inte plats i syskonsittsen bak?
    För lång eller för stor?
  • Missy Cat

Ni som har Sp V2 med öglor till bakstycket..
    Tycker ni inte att det är jobbigt/krångligt att öppna och stänga dit in.

Jag har ju Sp V1 och har därmed kardborre och tycker det är så smidigt att bara dra upp uvnätet när Saga ska plockas ur.

• Missy Cat
    Maddelene skrev 2008-08-08 11:47:02 följande:
    hur ser man om man har en V1 eller V2? Star att min ar en V2a pa remmen men vad ar det som skiljer sig mellan dom?
    kopierar mig själv..

Skillnaden från V1-V2 är:
    Längre handtag
    Kortare syskonsitts (barn längre än 84 cm kan inte ligga i syskonsittsens viloläge
    Annan design på tyget i varukorgen
    En automatisk låsning vid helt ihopfällande av vagnen
    Och så öglor ist för kardborre
  • Missy Cat
    Kreativ skrev 2008-08-08 12:21:58 följande:
    missy cat - men om man knäpper upp tryckknapparna på syskonsitsen så kan längre barn utnyttja viloläget, det var ju vad PT svarade i mail när jag klagade på att sitsen var mindre på denna version.
    Jo det har du rätt i.
  • Missy Cat
    norgesessan skrev 2008-08-08 19:36:15 följande:
    kunde dom inte satt tryckknappar längre ned också?????SÅ man kunde ändra?
    precis som på E:3an
  • Missy Cat

hade inte uppdaterat sidan, därav mitt upprepade inlägg

• Missy Cat
    norgesessan skrev 2008-08-08 22:37:27 följande:
    I morgon ska jag titta på tyger..ska ha ett med nåt barnvänligt på, och ett ensfärgat, tänkte på rött, som parasollen har..(mörkröd). Ska fixsa bakstycke och vindskydd i det evt. röda med en stripa eller bit av det mönstrade tyget (ska kolla in nicke nyfiken eller nåt annat motiv), sen ska jag göra två sittdynor, som passar perfekt till sin sits, med mönstertyget framme och det röda bak. Jag har en brio åkpåse från 2002 (rutig) som jag ska sprätta upp vid benen och bygga ut så den passar tvåan, och klä om den...i mönstrat och rött tyg..Troro ni det blir bra? Har ingen aning om vad det finns för tyg, så det ska bli kul att titta, ska på stoff och stil i malmö..
    ja det låter fint..
    Nu kliar det i min "skapartarm".
    Vet inte hur jag ska hinna med allt.
    Är inne i tårtbakarträsket med, älskar verkligen att få vara kreativ!
  • Missy Cat
    Merle skrev 2008-08-09 08:11:55 följande:
    Hej allihop! Har precis fått hem en P&T Sport och lyckats få ihop den, men har två frågor.1. Man fick med två små svarta "skruvar" i plast i en liten påse, vart ska de sitta???2. Ena tryckknappen på sufletten saknades, den längst ner som man ska fästa den i själva vagnen med, är det någon som haft samma problem? Har mejlat Pramworld och skickat bilder och så, väntar på svar. Känns som en så irriterande liten grej, men den behövs ju. Har fått mycket tips här innan jag bestämde mig, så jag tackar och bugar för det!
    de svarta plupparna har man om man varken har syskonsittsen eller bumberbaren på.
    Annars är det hål in där
  • Missy Cat
    Zzzoffan skrev 2008-08-09 14:37:56 följande:
    Vad heter syskonsäte på engelska??
    2 seat eller double kit
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11