Nackabo skrev 2008-10-24 20:07:58 följande:
Hej!Vi funderar på att köpa en Phil & Ted, dock har jag svårt att välja modell. Ettan kommer att vara 2 år och 4 mån när tvåan föds i januari. Både jag och min man kommer att använda vagnen mkt och när vi kör vår nuvarande (enkel)vagn väljer vi olika höjd på handtaget. Vad jag förstå skiljer sig modellerna åt kring hur lätt det är att ändra höjd på handtaget, stämmer det? Har ngn av modellerna ner utrymme för ens fötter när man går? (min man är 184 cm lång). I vilken modell är det lättast att ta bort syskondelen (när man bara ska ha lillen med sig) ?
En sport har ledat handtag, så där kan man lättare välja höjd på det. Men e3 och classic går att ändra höjden på oxå, men man gör det hemma innan man går, inte ute på promenaden. Det tar under en minut, så så jobbigt är det inte.
Sport, e3 och classic är ganska lika och jättelätta att ta bort syskonsätet på. Vibe kan jag inte uttala mig om där, den skiljer ju mest på.
Man behöver inte ta bort syskonsätet om man inte vill när man är ute med bara bebisen. Med den på blir det mer skyddat.