Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

Annis123 skrev 2008-10-23 13:04:12 följande:
    Men hur funkar det när de ska sova? Min dotter var för lång för viloläget på syskonsitsen så det funkar inte. Men man kanske ändå är hemma då hon sover. Åh, så svårt att bestämma för och nackdelar med denna och på bredden vagnen...
    sommnar din dotter i bilstolen? Det blir samma sak uppe i syskonsitsen...
  • Lokatt

Fröken Honung skrev 2008-10-23 15:05:50 följande:

Hej hejNi som har sytt dynor till eran vagn har ni haft samma storlek och modell på den till syskoninsattsen?
    kortare rygg på syskonsätet
  • Lokatt
    emkranat skrev 2008-10-25 22:09:26 följande:
    Hejhej, jag har förstått på alla er P&T frälsta att ni är nöjda med era vagnar.Men så här super bra trodde jag inte att den kunde vara.Har haft den nu i snart 3 mån och det är fortförande smekmånad.....VARJE gång jag använder den så tänker jag; japp den var värd varenda krona (jag var feg och köpte hemma på Babyland så något dyrare blev det).
    Det var någon som funderade om man kunde sätta det stora syskonet bak.
    -Jag har märkt att det är ett utmärkt sätt om man vi att det stora syskonet ska gå lite mer.
    Fantastiska, underbara vagn....... 
    Kul att höra
  • Lokatt
    Nackabo skrev 2008-10-24 20:07:58 följande:
    Hej!Vi funderar på att köpa en Phil & Ted, dock har jag svårt att välja modell. Ettan kommer att vara 2 år och 4 mån när tvåan föds i januari. Både jag och min man kommer att använda vagnen mkt och när vi kör vår nuvarande (enkel)vagn väljer vi olika höjd på handtaget. Vad jag förstå skiljer sig modellerna åt kring hur lätt det är att ändra höjd på handtaget, stämmer det? Har ngn av modellerna ner utrymme för ens fötter när man går? (min man är 184 cm lång). I vilken modell är det lättast att ta bort syskondelen (när man bara ska ha lillen med sig) ?
    En sport har ledat handtag, så där kan man lättare välja höjd på det. Men e3 och classic går att ändra höjden på oxå, men man gör det hemma innan man går, inte ute på promenaden. Det tar under en minut, så så jobbigt är det inte.

Sport, e3 och classic är ganska lika och jättelätta att ta bort syskonsätet på. Vibe kan jag inte uttala mig om där, den skiljer ju mest på.
    Man behöver inte ta bort syskonsätet om man inte vill när man är ute med bara bebisen. Med den på blir det mer skyddat.
  • Lokatt
    Blå Flygare skrev 2008-10-26 11:39:55 följande:
    F-n vad sur jag blir, hade tänkt beställa från PW men vänta till ul. Hörde när andra stället slutade och då fick ju någon svar från pw att de inte hade några planer på att sluta sälja till Sverige. Nu kommer vagnen bli så mycket dyrare. För jag antar att det inte finns någon annan vagn som liknar p&t som är billigare att få tag på till Sverige. Begagnat finns kanske att få tag på, men då gäller det att ha lite tur också.
    finns ju några ställen som har ganska bra erbjudanden nu oxå.
  • Lokatt
    Blå Flygare skrev 2008-10-26 17:43:26 följande:
    Då var det beställt. Men fritidsportalen hade inga myggnät :-/ Kan man beställa tillbehör från PW? Eller får jag kolla vidare i butik?
    prova på kopbarnvagn.se
  • Lokatt

Mira06Nico08; jättebra bild på handtagen i bildtråden!

• Lokatt
    Katta86 skrev 2008-10-26 19:45:44 följande:
    Jo men det där solskyddet som ingår funkar väll som myggnät också? Så har jag förstått et iallafall..
    uv-nätet är både solskydd och myggnät ja, men dock ingår det ju inte i vagnen.
  • Lokatt
    Katta86 skrev 2008-10-26 19:56:57 följande:
    Jo men i fritidsportalens erbjudande gör det väll det? eller har jag missuppfattat det?
    jaha! ok, hade inte granskat det, ska ju inte köpa nu.
    Vad bra för er att det ingår! Var det det enkla eller dubbla?
  • Lokatt
    Ängelii skrev 2008-10-26 19:57:56 följande:
    Är det någon som kan bistå med färdiga mönster till sittdynorna och vindskydden ni sytt? Jag skulle bli så tacksam, ska nämligen försöka mig på att sy, men behöver all hjälp jag kan få... ;)
    Det finns inga mönster...
    Man får göra sina egna mönster.. Det var en som hade sytt som hade mönster ute ett tag, men det ligger inte kvar vad jag vet tyvärr.
  • Lokatt
    Ängelii skrev 2008-10-26 20:14:40 följande:
    Vad SYND, eftersom jag inte har en aning om hur jag ska göra ett mönster...
    ta måtten och sy
    Om du tycker det är svårt att mäta så lägg i ett stort papper eller bomullsväv (typ gammalt lakan) som du målar på.

dynor är inte så svårt, men vindskydd är klurigt.
  • Lokatt
    Lindadjo skrev 2008-10-26 20:28:27 följande:
    Det finns mått i mitt bildgalleri, om det är det du menar? www.familjeliv.se/hem/lindadjo/galleri.php www.familjeliv.se/hem/lindadjo/galleri.php...
    ah, du hade öppet dit nu visste inte om du hade det, därav mitt svävande svar om att nån hade haft det Tänkte det är bäst jag frågar dig innan jag hänvisar till något som kanske inte finns kvar men nu han du före, det var ju bra
  • Lokatt

Mery 26 skrev 2008-10-26 20:39:17 följande:

Vi funderar på att köpa phil&teds vagn. Men en liten fråga: Är det inte någon nackdel att man har spädbarnet ifrån sig? Eller går handtaget att reglera? Eller det kanske är meningen att man ska ha ett syskon till spädbarnet innan man köper den.
    man har bättre kontakt med bebisen än i en vanlig vagn! Bebisen ligger närmre och med ögonkontakt. Tror lindadjo har kort på det i sitt galleri oxå!
  • Lokatt
    Blå Flygare skrev 2008-10-26 20:43:58 följande:
    Har inte fått min än, men kikade igår på en. Och kom fram till att det går utmärkt att placera barnet mot sig om man har fullt liggläge och inget syskon ovanpå. Och har man syskon ovanpå så ligger barnet som i en liten grotta och får inte för mycket intryck. Dock inte heller kontakt med mamman, så det får man själv ta ställning till vad man tycker.
    fast hur menar du nu? Bebis får mer kontakt med den som kör vagnen än i en vanlig vagn!
  • Lokatt
    Blå Flygare skrev 2008-10-26 21:11:02 följande:
    Jag har som sagt inte testat. Man jag tänker att barnet när det är litet sällan kollar snett bakåt, de brukar ju vilja ha uppåtlut eller en kudde.
    kolla lindadjos bild ovan
  • Lokatt

Missy Cat skrev 2008-10-28 10:01:48 följande:

Syskonsittsen tar 20 kg när den är placerad ovanför bebis. Och närden är placerad bakom tar den 15 kg pga tipprisken. Men har du bara ett jämviktigt barn fram så går det bra att ta till lite mer.Huvudsittsen tar 25 kg.Vagnen tar totalt 40 kg.
    syskonsitsen uppe 25kg
  • Lokatt

Missy Cat skrev 2008-10-28 10:52:05 följande:

Nej enligt P&T' hemsida tar den 20kg om man har bebis under
    gör det?! Då är det nyligen ändrat i så fall, konstigt
    Läs faq tråden, den är gjord utäfter p&t`s egna information.
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11