Inlägg från: Lokatt |Visa alla inlägg
  • Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

S u s s skrev 2008-08-08 22:29:46 följande:

Om man har syskonsätet bak, visst kan man fälla huvudsitsen till viloläget med enbart kedjorna ändå?
    det går men det blir trångt
  • Lokatt
    norgesessan skrev 2008-08-08 22:37:27 följande:
    I morgon ska jag titta på tyger..ska ha ett med nåt barnvänligt på, och ett ensfärgat, tänkte på rött, som parasollen har..(mörkröd). Ska fixsa bakstycke och vindskydd i det evt. röda med en stripa eller bit av det mönstrade tyget (ska kolla in nicke nyfiken eller nåt annat motiv), sen ska jag göra två sittdynor, som passar perfekt till sin sits, med mönstertyget framme och det röda bak. Jag har en brio åkpåse från 2002 (rutig) som jag ska sprätta upp vid benen och bygga ut så den passar tvåan, och klä om den...i mönstrat och rött tyg..Troro ni det blir bra? Har ingen aning om vad det finns för tyg, så det ska bli kul att titta, ska på stoff och stil i malmö..
    Låter bra och kul!
    Visa bilder sen!
  • Lokatt
    emkranat skrev 2008-08-08 23:47:21 följande:
    Hej, har letat i trådarna efter svar  på min fundering men hittar inget:
    -Sport el. -Dash el. -Vibe???
    Vilken ska jag välja?
    Förstår inte skillnaden mellan SP & Dash, dessutom är jag sugen på en Lazy Ted finns den till Vibe?
    står lite info uppe i ts. Vilken man vill ha är nog efter personliga smaken och egna behoven

Vad jag vet finns inte lazy ted till vibe.
  • Lokatt
    junk skrev 2008-08-08 23:47:57 följande:
    Å jo. Är det fler som slår i bromsen med fötterna?! Vi snackar utan syskonsits. Handtaget är ju FÖR kort. När syskonsitsen kommer på kommer jag väl snubbla fram. Till urban jungle kan man ju köpa förlängningshandtag, tänk om de skulle kunna passa. OCH tror ni denna fotsack passar PT sport: www.babyattitude.se/ ?Samt hur går det att ha en unge på easyrider ståbräda när man har en minibebis i huvudsittsen? Finns det plats att stå för den store överhuvudtaget? Och måste jag skaffa aparmar för att lyckas dra ekipaget? ;)
    Förlängaren vet jag inte om, men det vore intressant att veta om du får reda på det
    Angående den footsacken så går den inte att fästa i nederkant, eftersom p&t inte har nån kant att dra den om. Men man kan kanske fixa ett eget sätt att fästa den, det vet jag inte.
    Det ska gå med ståbräda, tror bilderna finns kvar hos cirkuspuman.
    Och ja, ska du dessutom dra ståbräda på blir det aparmar
  • Lokatt
    junk skrev 2008-08-08 23:59:06 följande:
    Lokatt-Hahaha. Ja, det är på flera punkter vagnen faller. Tyvärr. Grundidén med en 2i1 vagn är ju klockren men mitt i konstruktionen vart Phil och Ted lite lata och slutade tänka. Tycker att viben ser ut som en vräkig formel1bil (och jag är inge fan av pråliga, glammiga grejer) men undra om dashen har längre handtag? Ingen som vet antar jag. Alla har hört om den men ingen har ju sett den ;) Har den kort syskonsits föresten? Kortare än sporten V2?
    oj, den var dyr. (uj förlängaren) Tror inte vibe har längre handtag, jag har klämt på den men minnet är inte det bästa

Men köp en e3!! Dom har längre handtag!

nja, jag vet inte, jag tycker inte vagnen faller på så många ställen alls. Visst, små brister och vissa förbättringar finns det rum för. men säg en vagn där det inte gör det
  • Lokatt
    emkranat skrev 2008-08-09 00:02:02 följande:
    Jag har varit och trackaserat butikspersonalen i flera butiker men dom har inte alltid svar på alla frågor, de som aktivt använder vagnen vet mer.Har en UJ och tycker att den är för bred så jag vill ha en P&T istället!Alla dessa val hela tiden......(I-landsproblem, ja vet men endå!)
    Tror garanterat du får fler och bättre svar här inne
    Tyvärr vet personalen i barn affärer inte så mycket om p&t
  • Lokatt
    junk skrev 2008-08-09 00:27:41 följande:
    Lokatt- men vart hittar jag E3vagnen?? som jag letat. Någon webbsida som du vet säljer? :)
    vet inte om någon sidan har kvar dom, dom slutades ju sälja när sporten funnits ca ett år. Nu är det ju dom nyare modellerna som kommit istället.
    Men du borde ju kunna hitta en inte allt för gammal på tex. blocket. De såldes fram till början på 08 tror jag

Och om du ändå vill ha lutet på syskonsitsen gör du som jag och kombinerar och får en toppen vagn
  • Lokatt
    Zzzoffan skrev 2008-08-09 14:07:05 följande:
    När min son sitter i syskonsätet så åker ryggen på sätet bakom själva bågen, trots att vi inte har viloläget nere. Irriterande för han får ju stången i huvet!! Han är 87 cm lång å väger nästan 15 kg. Är det fler som har samma problem??? Jag tycker ryggen på sätet är nåra cm för kort.. Hade det bara vart nån cm längre så hade det inte åkt bakom...Sen har ja sett att sömmen på syskonsitsen har gått upp nere vid nättyget/reflexen... Svårt att fota men jag har bara hunnit använda vagnen max 10 ggr.. å av princip så tycker ja att det borde hålla för det.. Tänker maila Pw om ett nytt tyg!
    det får du nog ett nytt tyg på garantin!
  • Lokatt
    embla253 skrev 2008-08-09 17:34:13 följande:
    Har en P & T sport och skall så småningom använda den som en syskonvagn. Lokatt skrev för ett par veckor sedan om en dyna som man kan ha stöd så ett litet barn ca 4 mån kan sitta upp lättare utan att ta skada. Igår fick jag en buggy bunny fleece dyna ( P&T) i present. Kan man använda den till det? längst upp på den finns en kardborreremsa. Blir inte riktigt klok på hur man får fast den i syskonsitsen (när man har den bak sedan). Någon klok här som kan ge råd? Funderar också om man kan ha den som dyna även i mjukliften om man viker in de långa benen på bunnyn?
    vet inte om det är någon här inne som har buggy bunnyn, men det ser ju ut att vara liknande stöd, fast mindre upphöjt. så hur mycket stöd det ger en liten törs jag inte uttala mig om, men absolut mer än inget
    Om man köper lazy ted så får man med en nästan exakt likadan kudde som jag har däremot.
  • Lokatt

Missy Cat skrev 2008-08-09 19:40:21 följande:

ja har bild på lazy ted med "hålla-huvud-på-plats-dynan" i
    nästan exakt lika som min!
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11