• Lokatt

Phil and Ted syskonvagn del 11

Välkommen till tionde Phil and Ted´s tråden!

OBS OBS OBS! Läs denna FAQ innan du ställer din fråga OBS OBS OBS www.familjeliv.se/Forum-3-141/m23420663.html

Hur funkar Phil and Ted´s?

När man ska ha en nyfödd/baby och ett större barn i vagnen fäller man ner ryggstödet på huvudsätet i fullt liggläge vilket skapar ?babypositionen? där man ställer liften eller lägger babyn. Man lyfter i och ur babyn från baksidan av vagnen, där det är öppet mellan handtag och sufflett. Med vagnen får man ett genomskinlig plaststycke som man fäster med kardborre och kan fälla ner/för öppningen som skydd.

Då man har en baby och ett större barn i vagnen sätter man fast syskonsitsen/extrasätet framtill på vagnen så att det äldre barnet sitter ovanför den liggande babyn.När babyn blir stor nog att sitta tar man bort syskonsitsen, fäller upp ryggstödet på huvudsitsen och placerar syskonsitsen baktill. I de flesta fall placeras det äldre syskonet fram och det yngre bak men det varierar lite efter tycke och smak. Det viktiga är att placera det tyngre barnet fram och det lättare bak så att vagnen inte blir baktung.

Här finns några bra instruktionsfilmer
    www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/productvideo&parent_category_rn=&productId=16999&top_category=&langId=-1&catalogId=10751

strollermama.com/strollervideos/e3-twin-buggy.wmv

www.kiddicare.com/webapp/wcs/stores/servlet/productvideo&parent_category_rn=&productId=16999&top_category=&langId=-1&catalogId=10751

Många har köpt vagn från någon av dessa butiker i England/UK:

www.pramworld.co.uk/

www.babydaysdirect.co.uk/

www.peppermint.co.uk/

Man kan spara upp till 2000 kr eller mer i dagsläget genom att importera vagnen och tillbehör från UK.

I skrivande stund har Pramworld billigast frakt med £20, Baby Days Direct tar £29, Peppermint tar £30 och Comfy-kids £40. Det är alltid bäst att maila resp. återförsäljare för korrekt fraktkostnad.

Många funderar på att importera från USA, Australien eller Nya Zeeland (t ex E-bay) då kan det vara bra att vara medveten om att svensk moms med 25% och tullavgift tillkommer när man handlar utanför EU.

Här är en bra sida där man lätt omvandlar priser till olika valutor:

www.etn.nl/cconvert.htm eller www.forex.se

Gamla tråden: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m32211498.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-07-28 22:21
    Lägger även till Missy Cat`s bra och kortfattade beskrivning om vad som skiljer de olika modellerna åt:

E3: /classic (rätt lika) standard modell skulle jag säga

Sport: Vinkelbart styre, viloläge på syskonsittsen, liten designskillnad.

Dash: Vinklebart styre, steglöst reglerbart liggläge på huvudsittsen, viloläge på sykonsitts, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, fotstöd i tyg men med "plastbricka" ditsatt

Vibe: Vinkelbart styre, plastfotstöd, steglöst reglerbart liggläge i huvudsittsen, viloläge på syskonsittsen, ombonade uttagbara dynor, broms i styret, 2 cm bredare (64cm bred) lite rymligare

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-09-25 10:39
    !!OBS!!
    I nuläget har även PW sagt nej till att sälja vagnar till sverige.
    Försäljarna i england har fått order från P&t att inte sälja till andra länder, så som sverige, detta därför att det inte ska kunna bli konkurrans återförsäljarna imellan mellam olika länder.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-10-06 17:22
    BILDTRÅD: www.familjeliv.se/Forum-3-141/m36968524.html

Lägg era kort på vagarna, tillbehör och tips och trix där!

• Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11
  • MinaMirakel
    Missy Cat:Tack så mycket för svaret
  • Missy Cat
    MinaMirakel skrev 2008-08-15 23:09:37 följande:
    Missy Cat:Tack så mycket för svaret
    Det var så lite så.
    Kul att jag kunde hjälpa dig
    ♥ (¯`°?.¸ ♥ Nova 060612 - Saga 080609 ♥¸.?°´¯) ♥
  • jerero

Missy Cat skrev 2008-08-15 22:07:57 följande:

Den lösa delen av uv/myggnätet säljs inte löst.Du köper singlnätet och får då den lösa biten till babyläget.
    Hej

är det bara singelnätet som har den lösa delen??Skall beställa ett dubbelt från PW england.
    Tack för alla bra tips!!
  • envis som få

Är det några långa P&T ägare här?
    Det enda som gör mej lite skeprisk mot vagnen är hur den är att köra för någon som är nästan 180 cm... Nån som testat det?

♥ Mamma till lilla bus född dec 07 & bönan i magen BF 30/3-09
  • NovJenny
    envis som få skrev 2008-08-16 13:42:53 följande:
    Är det några långa P&T ägare här?Det enda som gör mej lite skeprisk mot vagnen är hur den är att köra för någon som är nästan 180 cm... Nån som testat det?
    Min sambo är öve 180 och han kör den bra.
    Jag tror inte det har med längden att göra, utan mer hur man går.
    jag är 173 och tycker det går bra...
  • envis som få
    NovJenny skrev 2008-08-16 13:44:31 följande:
    Min sambo är öve 180 och han kör den bra.Jag tror inte det har med längden att göra, utan mer hur man går. jag är 173 och tycker det går bra...
    Ok då borde det inte vara några problem för mej som går med korta steg för att va lång
  • NovJenny
    envis som få skrev 2008-08-16 13:56:13 följande:
    Ok då borde det inte vara några problem för mej som går med korta steg för att va lång
    Nej, du kanske kan testa i någon butik?
    Jag går och skjuter vagnen framför mig, men vissa verkar ju gå med böjda armar välldigt nära vagnen. då slår man nog i.
  • Proletariatet

envis som få skrev 2008-08-16 13:42:53 följande:

Är det några långa P&T ägare här?Det enda som gör mej lite skeprisk mot vagnen är hur den är att köra för någon som är nästan 180 cm... Nån som testat det?
    Min man är 189 cm och slår inte i, precis som novjenny beskriver beror det på hur man skjuter vagnen.
  • envis som få

Jo jag ska kolla om det finns en på Barnenshus, har hört rykten om det.
    Men är inte säker och vi bor i en så liten stad att det bara finns två barnvagnsförsäljare och den andra har inga p&t.

En fråga till; finns det andra skötväskor som passar bra till p&t än deras egna.
    Jag tycker dom verkar så fula :-S men skulle kunna leva med dom om dom är praktiska...
    hur är det finns det en massa bra fack i dom eller hur ser odm ut invändigt.
    Det står ju inget om dom på sidorna där man kan beställa p&t.

• norgesessan

JAg har en axelväska med ett spänne på, så så länge det är ett spänne på nån sida är det jättelätt att fästa den på sidan, titta i mitt galleri..

Emil 03-Jonathan 05 och LillKnodd bf. jan.09
Svar på tråden Phil and Ted syskonvagn del 11