• Gumlan

Ni med volvo 745, vad drar era bilar??

hittar som vanligt inget lämpligt ställe att lägga den!

Vill veta vad dom drar i bensin ungefär?

• Svar på tråden Ni med volvo 745, vad drar era bilar??
  • Snuttarna

våran -86 automat drar fruktansvärda 1,67 liter/mil

• ICanDoIt

Minst 1 liter/milen.

86, manuell.

• Gumlan

oj då! det var ju väldigt mycket! Drar dom mindre ju nyare dom är? (kan inget om bilar) detta är en 90 - 91 som vi funderar på att köpa... den vi har nu drar 0.7 så det blir ju stoor skilnad om den drar över litern!

• Nie

Vår 745 från -87 drar 1,4l/mil men då kör vi på etanol så förbrukningen är ca 30% högra jämfört med bensin.

• ICanDoIt

Jag skulle inte rekomendera en 745... jag är extremt missnöjd. Den är klumpig och dyr!

• Funman

kanske dags att ni kollar över era bilar.. har en 745:a 89:a manuell och den ligger på knappt litern vid stadskörning och långkörning ligger den på 0.85 -0.9.

har en V70 oxå 99:a automatare..jag har chippat den och nu har jag 50 hästar mer och den drar mindre knappt litern i stan och 0.75 på landsväg

vad gäller era 745:or.. kolla över insprutnings systemet på dom..och förgasare i det fall ni har det..

kolla så membranen i förgasaren är hela och fina samt kolla så mängden förgasar olja är rätt..

lite tips bara

• Gumlan

Funman - så dom ska inte dra långt över litern? Får hoppas inte denna gör det då! Jag vill INTE ha en bil som drar typ 1.2 och uppåt!!

lcandolt - men klumpig ser man ju att den är så det kan väl itne kommit som en shock

• ICanDoIt

det var inte min ide att köpa skräpet :P Så jag hade inte så mycket att säga till om... Och det finns stora bilar som inte är så klumpiga...

• Krokus78

Tycker att 745:an är en bra bruksbil, inget lyx dock.
    Bra utrymmen och dessutom tycker jag inte att den är klumpig. Tvärtom har den ju väldigt bra svängradie vilket ex. gör den lättparkerad även fast den är ganska stor.

Jag tycker att den sammantaget är ganska billig i drift.

• Julienne

Vi har en 740 kombi -87 med automat. I stadskörning drar den ca 1,1-1,2 men landsväg kommer den ner i 0,8 ungefär.

Vi är jättenöjda med våran, den är totalt bättre än V40 vi hade innan.

• Nie

Jag tycker att en 745 är jätteskön att köra. I början tyckte jag att den var stooor och klumpig, men nu tycker jag att det går jättebra att köra den. Man vänjer sig. En stor fördel är att svängradien är liten (säger man så?). Den svänger mycket bättre än vår Opel Astra som inte alls är lika stor. Volvo 745 är en kanonbil. Man behöver ju knappt fälla ihop vagnen, den får plats ändå i bagageutrymmet

• MinettJohansson

har precis köpt en 745. supernöjd med bilen. förutom en liten detalj bältena är för korta. kan inte knäppa fast babyskyddet. annars är jag med supernöjd.

Svar på tråden Ni med volvo 745, vad drar era bilar??