Inlägg från: Censur |Visa alla inlägg
  • Censur

kill me! please!

Jag har så grönjävligt ont i örat att jag nästan skjuter mig själv fr att slippa det. Maken till öroninflammatoin får man leta efter. Jag kan inte äta, inte sova, inte prata.... smärtan har spridit sig till halsen och käken, det pulser och susar hela tiden, smärtan är nästan olidlig och allt läkarna och sköterskorna säger är att jag ska ta alvedon. DE HJÄLPER JU INTE FÖR FAN !!!!!

vad ska jag ta mig till?

• Svar på tråden kill me! please!
  • Censur
    Haraaz skrev 2008-07-30 01:52:50 följande:
    ALvedon? Du måste ju ha pencillin. Det är farligt att gå med öroninflammation för länge, trumhinnorna kan ju spricka och så bildas en massa ärrvävnad.
    jag har fått penicillin.
    jag åt kåvepenin från fredags till igår då jag åkte in till familjeläkarjouren och den läkaren konstaterade att det inte hade fungerat alls så idag har jag börjat på en ny kur med en ny sort....
    Jag blev tillsagd av en sköterska på ortens vc att jag skulle stoppa in fetvadd i örat så inget smuts kom in (trumhinnan hade då redan spruckit och det rann en massa var) så sagt och gjort, jag stoppade in fetvadd- igårkväll hade jag så vansinnigt ont att jag ringde rådgivningen och grät av smärtan så då åkte jag in och blev tillsagd att jag absolut INE fick ha något stoppande i örat för då kunde ju inte varet rinna ut och då blev trycket bakom hinnan ÄNNY större och gjorde ÄNNU mer ont.
    Kan jag lova. det är värre än att föda barn!
  • Censur
    Björnmossa skrev 2008-07-30 02:01:10 följande:
    Kanske är varet som sugs ut av vakuumet då! Jag kommer inte ihåg riktigt varför man vill ha ett sug, men det kan ju stämma att det är var som vill ut.
    haha... det vore något det, men jag skulle väl elda upp håret om jag gjorde det nu

Öronljus har flera nämnt, fast det vet jag inte vad det är....
  • Censur

jag behöver starka mediciner

Haraaz skrev 2008-07-30 02:05:04 följande:
    Har inte fött barn än men jag har haft jättemycket öroninflammationer som liten (från 3 års åldern och upp till tonåren) och jag vet hur ont det gör. Usch, det är hemskt. Sätt bomull vid örat och ta på en varm mössa över det, och sov inte på den sidan... Lindrar lite iallafall.
    Jag kan berätta att det inte finns något som lindrar...
    allt läkarna säger är att jag ska ta alvedon. As if! Det hjälper inte på en fläck. den här smärtan är gryyyyym! lika vidrig som rejäl, ihållande tandvärk.
  • Censur
    Björnmossa skrev 2008-07-30 02:08:43 följande:
    Gymgrossisten tyckte iofs inte att man skulle använda öronljus vid öroninflammation utan vid bihåleinflammation och sånt.
    kanske inte är så bra när trumhinnan redan spruckit en gång heller
  • Censur
    Björnmossa skrev 2008-07-30 02:16:11 följande:
    Eller så handlar det om att inget ska rinna in och förorena, vilket det inte borde göra med struten. Nån annan skriver att man kan använda öronljus vid inflammation, fast då ska man inte ha ljuset i örat utan bredvid.Du gör som du vill förstås, men blir du mer desperat har du nåt att prova i alla fall. Det handlar ju inte om att peta in nåt långt in i örat så jag har svårt att tro att det skulle vara jättefarligt, antagligen händer inte så mycket helt enkelt.Ett bra sätt är att vänta tills det ändå inte kan bli värre, då kan man testa
    det var så illa att det inte kunde bli värre igår, och idag är det inte mycket bätre, tyvärr. Jag har inte ens bemödat mig att ringa vårdcentralen idag eftersom allt de säger är att jag ska vänta ut det och ta alvedn... Jag ska försöka stå ut ett par dagar till innan jag ringer igen. Bajs!
  • Censur
    Stjärnfall82 skrev 2008-07-30 02:17:19 följande:
    Jag har dock för mig att smärtan ska lätta lite om det går hål på trumhinnan då varet kan rinna ut och trycket lättar, men det verkar ju inte som att det hjälpt dig din stackare
    det har ju inte det eftersom sköterskan på VC sa åt mig att stoppa in fetvadd vilket gjorde att bakterierna stannade kvar innanför trumhinnan och kokade ihop årets häxbrygd av inflammerad ondska. typ.
  • Censur
    EttElaktTroll skrev 2008-07-30 02:18:03 följande:
    Prova en annan värktablett?? Som är bättre. Alvedon funkar ju inte mot ngt knappt.. Ipren är ju antiflammatoriskt och smärtstillande...
    jag tar ipren också. Och istället för alvedon så tar jag citodon. Det fungerar knappt. Jag har även fått tradolan av en kompis. Ingen verkan alls. Samt nässpray för att lätta trycket lite även om jag inte är förkyld eller snorig.
  • Censur
    Stjärnfall82 skrev 2008-07-30 02:22:58 följande:
    Synd att jag inte börjar jobba förräns på torsdag annars hade jag kunnat fråga öronläkarna på mitt jobb om råd. Kan återkomma på torsdag men jag antar/hoppas! att din smärta lättat då
    haha... jag hoppas och ber till högre makter att jag inte har så här ont på torsdag
    Jag har tre små barn här hemma och jag klarar inte av att göra någonting. Böja mig ner kan jag inte göra heller Inte ligga ner så jag måste sova sittamdes (därför sitter jag här nu... kanske somnar av utmattning så småningom om jag har tur!!)
  • Censur
    EttElaktTroll skrev 2008-07-30 02:25:07 följande:
    så du tar alvedon, ipren, citodon och tradolan?Håll dig till ipren, den hjälper ju till med det antiinflammatoriska. och då måste du ta den typ var 4e timme. Så även om den inte hjälper mot smärtan så påskyndar den läkningen..
    inte samtidigt
    Jag tar ipren och citodon. Alvedon och tradolan fungerar inte alls så dom har jag ratat.
Svar på tråden kill me! please!