• SandyL

Svinkoppor?!?!?!?

Min dotter 10 månader har ett litet rött märke på högra höften precis över skinkan, e ett litet "öppet" rött märke, ingen sårskorpa lr nåt...

e så orolig om det är svinkoppor...ringde bvc, dom sa att jag skulle badda med klorexedin (lr hur det stavas) har gjort det nu i 2 dar o satt plåster på...hon har bara det märket, e pigg i övrigt.

• Svar på tråden Svinkoppor?!?!?!?
  • SandyL
    Birgitta2 skrev 2008-07-30 14:57:31 följande:
    Låter INTE som svinkoppor. De vätskar och de blir fler och fler. Visst kan du badda med klorhexidin, men jag tror desivon går precis lika bra. Torka ut såret helt enkelt. Det kan vara ett litet insektsbett av något slag. Själv hade jag inte oroat mig över ett enda märke. Men sprider det sig och blir fler, så hör av dig till läkaren igen.
    okej, tack lugnade mig lite nojjig som mamma blir man......

nee har inte spridit sig utan det e bara det märket.......
  • SandyL

har haft nya up and go blöjor....libero limited adiciton...märket sitter typ där vid blöjkanten.....kanske det som skavt upp med......svårt o veta

• SandyL
    Marlene skrev 2008-07-30 15:01:50 följande:
    svinkoppor ska man väl för övrigt inte plåstra om, tanken är väl att den ska torka ut vilket det inte gör med plåster på
    okej.....tänkte mer på att man inte kommer i hudkontakt med det......ifall det smittar..
  • SandyL
    Birgitta2 skrev 2008-07-30 15:06:34 följande:
    Min dotter fin svinkoppor i nästan vuxen ålder. På skinkorna och ryggen bl a. Hon fick antibiotika för det. Och det försvann. Jag tror att nån enstaka prick skall man bara låta vara. Men skaver blöjan mot pricken så är nog plåster inte helt fel. Fukta med klorhexidin och sätt på plåster. Det försvinner nog snart.
    Mmm...hoppas det...
    Hon verkar ju inte ha ont av det...
    Jo dom sa på bvc dom helst inte vill ge antibiotika till så små. Hoppas det försvinner
Svar på tråden Svinkoppor?!?!?!?