Inlägg från: Witchy |Visa alla inlägg
  • Witchy

Lön efter föräldraledighet?

Jag har frågat många om det här men får inte dom svar jag vill hihi så jag tänkte kolla här bland en massa föräldrar.

Nu när jag ska tillbaks till jobbet efter min föräldraledighet hur får jag lön?? Jag börjar 1 September får jag lön då i september eller i Oktober första gången?? Jag är fast anställd. Och om man inte får lön första månaden man jobbar hur är det då meningen att man ska klara sig ekonomiskt??

Väldigt tacksam för svar så jag vet hur jag måste spara o trixa med pengarna hihi

• Svar på tråden Lön efter föräldraledighet?
  • Witchy
    dinos skrev 2008-07-30 21:38:13 följande:
    men försäkringskassan betalar ju ut i efterskott så du har ju pengar att få från dom om du inte har lönen samma månad. det fick jag iallafall. fick från både försäkringskassan och jobbet när jag började igen.
    försäkringskassan får man ju från den månaden man e i, ex. jag tar ut föräldradagar från 20 Juni-20 Juli och får dom pengarna i Juli, så mina sista dagar dom från 20 Augusti till sista August får jag i September men d e inget man klarar sig på ännu mindra med dom lägsta dagarna som jag bara har kvar nu.
Svar på tråden Lön efter föräldraledighet?