• sanna88a

duscha när det åskar

är det farligt att duscha när det åskar?

• Svar på tråden duscha när det åskar
  • Myzteria26

Det var ingen dum/rolig fråga alls. Det stämmer man ska hålla sig borta från vattenledningar när det är åska. Så skippa duschen :p

• Analoga
    La Lola skrev 2008-07-31 21:15:37 följande:
    Öh.....okej....o det jag hör på himlen ibland som mullrar utan att det blixtrar är?.....Gud som fiser?
    Hör du bara muller är det inte åska "på riktigt". Jag räknar åskoväder som när det blixtrar och mullrar samt regnar.
  • Myzteria26

Njae åskan är ju faktiskt ljudet från urladdningen =)
    La Lola skrev 2008-07-31 21:10:07 följande:

Men så länge det inte blixtrar så är det ju lugnt. Åska är ju inte farligt.
  • ashera

Vatten och elektricitet är väl en livsfarlig kombination.

• La Lola
    Analoga skrev 2008-07-31 21:26:26 följande:
    Man det blixtrar väl när det åskar? Annars är det ju ingen åska
    Jag ser inte alltid nån blixt när det åskar...så jag har inte funderat över hur det funkar.
    //3 år tog det - jag ska bli mamma igen
  • La Lola
    Analoga skrev 2008-07-31 21:28:15 följande:
    Hör du bara muller är det inte åska "på riktigt". Jag räknar åskoväder som när det blixtrar och mullrar samt regnar.
    Ja, åskoväder är något annat.
    Det är åska, störtregn o blixtrar.

Men åskoväder blir det ju inte alltid.....
  • NoXigen

Jupp, så e det...Och precis som metrologer o andra små åskvetare säger så ska man undvika dusch bad och även disk vid synliga åskväder
    Men ett moln åskande kan ändras på sekunden så bättre o inte duscha då

Myzteria26 skrev 2008-07-31 21:28:41 följande:
    Njae åskan är ju faktiskt ljudet från urladdningen =)La Lola skrev 2008-07-31 21:10:07 följande:
  • Analoga
    La Lola skrev 2008-07-31 21:29:00 följande:
    Jag ser inte alltid nån blixt när det åskar...så jag har inte funderat över hur det funkar.
    Mullrar det bara på avstånd så räknar jag det inte som åska. Då är det ingen fara att duscha. Däremot om det är ett riktigt åskväder med svarta moln, blixt och dunder samt regn. Då kan man ju undvika vatten om möjligt.
  • La Lola
    Analoga skrev 2008-07-31 21:31:37 följande:
    Mullrar det bara på avstånd så räknar jag det inte som åska. Då är det ingen fara att duscha. Däremot om det är ett riktigt åskväder med svarta moln, blixt och dunder samt regn. Då kan man ju undvika vatten om möjligt.
    O vi vet ju inte hur Ts menade heller...jag svarade utifrån mullret jag kan höra.
    Det är iaf åska för mig....
  • Myzteria26

Men är det inte så att man ska vara lite försiktig om man har en åska uppe i molnen oxå? Ovädret håller sig i molnen? Då utan regn och synliga blixtrar =)

Svar på tråden duscha när det åskar