• powerpuffpinglan

Inredningstips

Någon som har några bra tips...Vi har målat lillkillens rum i nougat färg och ville hitta på något roligt på väggarna. Alltså frångå det vanligaste med bård. Vill inte heller göra schabloner runt rummet som efterlikar en bård.

Någon som är mer fantasifull än jag.

• Svar på tråden Inredningstips
  • fru bengtsson

Skimra: Har inga bilder, men kan föröka fixa imorgon eller så. Girafferna är iaf mörkbruna och inte så jättestora.
    Låter som att hon har ett kul rum, eller hur!?

• Glimmerfall

fru bengtsson: Ja rummet låter jättefint! Eftersom vi ska måla om hela vår lägenhet så tryter just nu min fantasi för lillens rum eftersom den har gått åt till de andra rummen!
    Jag var först helt inne på att där skulle vara vitt men nu när jag hört att ni målat nougat och beige så är jag helt såld!

• snart tre

- En snygg fondvägg är en idé - inte komplicerat, blir en fin kontrast till nougatfärgen och kan lätt ändras om man tröttnar
    - Köp fina ramar (svarta eller vita) med passerpartou i på Ikea och rama in svartvita foton av barnet - blir superfint mot en nougatvägg eller mot fondväggen
    - Köp en snygg hylla på Ikea och sätt högt upp på fondväggen - sätt sedan upp lite fina saker som ett stilleben. En vacker ask, en nalle från när du var liten eller vad man än vill visa upp - använd fantasin

• snutti

Man kan ju köpa nån typ av tapetklistermärken, som man sätter upp på väggen, olika roliga/fina figurer/motiv, såg dem på en affär i uppsala som säljer lite "finare" barnsaker... (Lilla rummet heter den)

• snutti

ser att de har tipsat redan, såna där wallies mena jag ju

• Blomsterflickan

gå in o titta på beckers färg, de har ett tema som e nytt ,heter roliga rum. Där hittar du nog nått kul att sätta på väggarna.

• Neo

Jag har gjort en stor väggmålning på ena långsidan i lillans rum. Gjorde en bild först på datorn (tecknad stil) som jag sedan skrev ut på ett oh. Lånade oh-apparat från jobbet och ritade med blyerts. Sedan var det bara att fylla i. Just nu håller jag på med alla svarta linjer runtom alla figurer, men när det är klart sedan lägger jag in en bild i mitt galleri (om någon är intresserad). Jag tror nog att det blir riktigt mysigt faktiskt när det är klart!

• Louice

Läg en bild du tycker om på en projektor och måla sedan av den som ett stort motiv... Kompisen gjorde det i sin lägenhet och det blev jätte snyggt =)

Svar på tråden Inredningstips