• Prisssan

Varför blir jag inte gravid!?

*Dricker kaffe*

Haft en bra helg?

Usch låter som rena oinan

Marinero skrev 2008-08-25 13:15:03 följande:
    Usch va jobbigt I vintras när jag fick mitt mf, var jag och en kompis med dotter i Slottskogen och tittade på sälar och pingviner. Detta hände ca en vecka efter mf. När vi skulle fika gick vi in på ett café där. Vad jag INTE räknade med, var att cafeet skulle va FULLT av gravida och mammor med barnvagnar! Jag mådde så j-a dåligt! Kunde inte med att säga det till min kompis och jag hade så svårt att koncentrera mig på vad hon sa. Det va VIDRIGT. Fattar inte att jag inte börja lipa så här i efterhand!
    Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Prisssan

Chanel: Bara jobbat! Sjätte helgen nu på raken så denna lö och sö ska jag minsann vara ledig.

Jobbade till 13 30 idag och de hade mage att ringa och fråga om jag kunde gå tillbaka till jobbet hela kvällen för det var sådan kris.
    Jo och Cella säger alltid ja va? Nej denna gång blev det nej, hade precis hämtat Roxy och C visste inte när han skulle komma hem.
    Alltid kris med folk

• Prisssan

Amen jag missade en hel sida med snack ju

Min man är också lugn, det kommer, som om han är övertygad! Och nu får jag ibland spader av att vi ska vänta ett år och då menar han på att det är ju bestämt och tiden går så fort.
    Den viktigaste är hon och så pekar han på gummis... sant.

Men ibland kan även han bli ledsen, han vet att felet ligger hos honom, han kan bli osäker på om jag verkligen vill stanna och på hur manlig han är.
    Jag tolkar inte hans spermier med hans manlighet, detta är ju något vi går igenom inte bara han.
    Men oftast så tar han det med ro...övertygad om att det kommer.

• Prisssan

Förresten hon som jag jobbade med igår som försökt i tio månader har redan fått utredning efter sex månader för henne och mannen. Undra varför de gjorde det så fort, jo hon låg på dem tills de gav med sig.
    Snäll tjej men lite irriterad blev jag, gillar inte om man överdriver och små ljuger för att man inte kan vänta.
    Visst tio månader är långt när man är i denna sits men och man sörjer och väntar men...ja...ni förstår? Tränga sig före för att undersökas är inte riktigt rätt.

• Prisssan

Morning...

• Prisssan

Okej? Grattis

Hedvig Med H skrev 2008-08-26 06:37:41 följande:
    jag testade bidrottingsgele och blev gravid direkt efter 7 månaders försök
  • Prisssan

Sovit gott?

Försöker boka en tid hos min läkare men det är inte så lätt när man inte kommer fram

• Prisssan

Yes!
    Fick tag på sköterskan och min läkare är ju helt hopplös (Lång historia) men det finns en neurolog till som kommer hit en gång i veckan och hjälper till och jag ska få byta till honom och träffa honom nästa vecka!

Wow!

• Prisssan

Det betyder att jag kan börja så smått med medicinändring och förbereda mig inför IVF

Prisssan skrev 2008-08-26 09:53:13 följande:
    Yes! Fick tag på sköterskan och min läkare är ju helt hopplös (Lång historia) men det finns en neurolog till som kommer hit en gång i veckan och hjälper till och jag ska få byta till honom och träffa honom nästa vecka!Wow!
    Erika: Googla på det så kommer det upp hälsokostsidor.
  • Prisssan

www.gymgrossisten.com/cgi-bin/ibutik/AIR_ibutik.fcgi&artnr=B2115-1r

Finns massa hokuspokus som sägs hjälpa. Jag har provat bisolvon och rosenrot. För de som lyckas med sådana preparat tror jag stenhårt på att de hade lyckats den månaden iaf.

Svar på tråden Varför blir jag inte gravid!?