• Nalle Majan

Varför blir jag inte gravid!?

Jag är så ledsen. Efter ett års försök nu har det fortfarande inte blivit ett syskon. Jag har varit gravid innan så jag kan få barn. Men denna gång? Kanske inte?

Behöver pepping och stöd samt vad ska jag göra? Fler som är/har varit i samma sits?

Provat varannandag + rosenrot och vitaminer.

• Svar på tråden Varför blir jag inte gravid!?
  • Fru HH
    BrittFia skrev 2008-08-07 22:43:30 följande:
    Åååå nej! Jag har tagit fel på datumen.Jag har hela tiden varit inställd på att vi skulle på vårt första besök för utredning i morgon den 8:e. Jag ville dubbelkolla tiden och vad det skulle kosta och konstaterar att vi ska inte dit för än den 18:e.Nu måste jag vänta 10 hela dagar till.När man är så inställd på något som hel plötsligt inte blir av så tappar man fattningen helt.Gud vad snopen jag blev...Jag går dessutom och väntar in BIM som infaller på lördag så humöret är inte på topp direkt.Har redan börjat förbereda min besvikelse i vanlig ordning.Förväntar mig att mensvärken väcker mig på morgonen som vanligt, percis som den gör inför varje period.
    åhhh, nej verkligen! Surt... Hoppas mensen håller sig borta då då
    När kommer tvåan???
  • liliacea

det där med korta lutealfaser och korta perioder mellan mens och ÄL är nog svårt att tolka, men folk blir ju gravida med vilka cykler som helst så allt är möjligt! Kan vara lite farligt att hänga här på FL där det finns så många hemsnickrade teorier i en salig blandning med det medicinska, om man inte har utbildning kan det vara svårt att veta vad som är sant och vad som är påhitt. Fast jag är ändå glad över FL, här finns det alltid nån med samma problem som en själv. (även om jag inte önskar ofrivillig barnlöshet på någon i hela världen, vad är det för konstruktionsfel som gör att man inte själv bara kan bestämma när man vill- eller inte vill- bli gravid?? Nu finns det hur många oönskade barn som helst och hur många ljuvliga potentiella föräldrar som helst som inte får barn, snacka om obalans)

Det som tröstar mig just idag är att när (ja, jag säger när, inte om!) vi väl får vårt barn kommer det att vara SÅ värt all den våndan som har varit...

• Fru HH

Det här med alla teorier gäller hela internet jue. Man vet ju inte vem det är som hittat på det som står egentligen... Fundersam

När kommer tvåan???
  • Prisssan

Vad jag har hört om de som har så långa cyklar så funkar inte ÄL som det ska, eller inte alls.
    Det behöver inte vara så i ditt fall men i deras fall har det varit så, då deras ÄL inte funkat så kommer inte mensen som den ska.

PS84 skrev 2008-08-07 21:05:21 följande:
    Hallå hallå! Datorn nerplockat några dar o då blir det action i tråden.. ;)Nu har jag iaf läst ikapp mig lite, synd att TS försvunnit!Tänkte höra om det är ngn annan som haft låååång cykel? Jag har ca 6v mellan min mens... Så de känns svårt att veta när ÄL är o när man ska börja testa med stickor... kan ju inte testa varje dag i 4v typ.... Gaaaah! Frustrerande!!Iaf skönt att höra att man inte är ensam!Men VARFÖR kan det inte gå lika lätt som första barnet!?!?!?!?!
    Har också hört det där om att ägget inte hinner fästa och meddela kroppen om graviditeten och därför är det lite svårare med kort lutheafas.
    Känner en som hade det med men hon lyckades tillslut
    Fidget skrev 2008-08-07 21:38:18 följande:
    Petra S - har ingen lång cykel, c:a 28 dagar, men däremot en väldigt kort lutealfas. Flera gånger har jag bara haft 6 dagar, men 10-11 är vanligast. Tror jag har läst någonstans att det inte är bra, men jag kommer inte ihåg varför Håller tummarna hårt för dig Mary!!!
    Godmorgon! Nu kommer min mens till helgen, gud vad kul
    Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Fru HH

Cellisen: God morgon! Blä för mens Men du, hon du känner med kort lutelafas, vet du hur kort den var? Lyckades dom själva sen eller?

När kommer tvåan???
  • Prisssan

Frun: Joo den var väldigt kort max nio dagar. De lyckades själva men det tog lite tid.

• Fru HH

Cellisen: Oki, *samlar info* Det ger mig hopp   Vet ju inte om min riktigt räkans som kort, utan det är nog ett fl fenomen att mindre än 10 dgr är kort...  Sen behöver det ju inte alls ha nåt med att vi inte blitt gravo att göra ens. Men ändå.

När kommer tvåan???
  • Prisssan

Jag kan skriva i hennes inbox en dag...fråga lite. Info är aldrig fel. Tror dock inte att det finns supermkt att veta om det utan mest att den är kort?

*Googlar*

Svar på tråden Varför blir jag inte gravid!?