Vad jag har hört om de som har så långa cyklar så funkar inte ÄL som det ska, eller inte alls.
Det behöver inte vara så i ditt fall men i deras fall har det varit så, då deras ÄL inte funkat så kommer inte mensen som den ska.
PS84 skrev 2008-08-07 21:05:21 följande:
Hallå hallå! Datorn nerplockat några dar o då blir det action i tråden.. ;)Nu har jag iaf läst ikapp mig lite, synd att TS försvunnit!Tänkte höra om det är ngn annan som haft låååång cykel? Jag har ca 6v mellan min mens... Så de känns svårt att veta när ÄL är o när man ska börja testa med stickor... kan ju inte testa varje dag i 4v typ.... Gaaaah! Frustrerande!!Iaf skönt att höra att man inte är ensam!Men VARFÖR kan det inte gå lika lätt som första barnet!?!?!?!?!
Har också hört det där om att ägget inte hinner fästa och meddela kroppen om graviditeten och därför är det lite svårare med kort lutheafas.
Känner en som hade det med men hon lyckades tillslut

Fidget skrev 2008-08-07 21:38:18 följande:
Petra S - har ingen lång cykel, c:a 28 dagar, men däremot en väldigt kort lutealfas. Flera gånger har jag bara haft 6 dagar, men 10-11 är vanligast. Tror jag har läst någonstans att det inte är bra, men jag kommer inte ihåg varför Håller tummarna hårt för dig Mary!!!
Godmorgon! Nu kommer min mens till helgen, gud vad kul