• Nalle Majan

Varför blir jag inte gravid!?

Jag är så ledsen. Efter ett års försök nu har det fortfarande inte blivit ett syskon. Jag har varit gravid innan så jag kan få barn. Men denna gång? Kanske inte?

Behöver pepping och stöd samt vad ska jag göra? Fler som är/har varit i samma sits?

Provat varannandag + rosenrot och vitaminer.

• Svar på tråden Varför blir jag inte gravid!?
  • Neah

Fru HH Klart tråden skall leva vidare! Vi finns ju här.

• Prisssan
    Glad

*Också glad*
    Kärlek, fnitter och annat fluffigt trams...
  • Familjen Båge

Jag och min "gubbe" hade försökt i 2 år och vi va mkt på gyn och vi fick höra att jag helt enkelt inte kunde bli gravid eftersom min ägglossning krånglade m.m.
    4 Dagar innan vi skulle in på utredningen så plussade vi! Tror det var för att vi hade hört att vi behövde hjälp etc och vi båda slappnade automatiskt av.

Under tiden vi väntade på att få komma in på utredningen (3 månader) så hade vi sex för att vi ville det inte för att vi "jobbade" på ett barn.

tror att hjärnan tar över alldeles för mkt när man verkligen vill något. Hoppas det kommer gå vägen för er iaf! kanske blir snarare än ni tror

• Prisssan

Här inne tror vi inte mkt på det med att slappna av. Det är en myt och sådant funkar inte, din hjärna kan inte få ditt ägg att släppa bara för att den är avslappnad.

Har försökt i över 3,5 år och gett upp väldigt många gånger, även nu så väntar vi på IVF och inte är vi gravida för det.
    Det var dags för er helt enkelt.

Familjen Båge skrev 2008-08-06 19:09:17 följande:
    Jag och min "gubbe" hade försökt i 2 år och vi va mkt på gyn och vi fick höra att jag helt enkelt inte kunde bli gravid eftersom min ägglossning krånglade m.m. 4 Dagar innan vi skulle in på utredningen så plussade vi! Tror det var för att vi hade hört att vi behövde hjälp etc och vi båda slappnade automatiskt av. Under tiden vi väntade på att få komma in på utredningen (3 månader) så hade vi sex för att vi ville det inte för att vi "jobbade" på ett barn. tror att hjärnan tar över alldeles för mkt när man verkligen vill något. Hoppas det kommer gå vägen för er iaf! kanske blir snarare än ni tror
  • Fru HH

Familjen båge: GRATTIS till er! Så KAN det ju faktiskt vara för vissa. Men oftast så är de fysiska besvären kanske inte stressrelaterade o då hjälper det inte att "slappna av" o "inte tänka på det"

När kommer tvåan???
  • Familjen Båge

Nej jag vet. Alla sa åt oss att slappna av också och det enda man ville göra va att slå dom med nått hårt i huvudet. Jag vet.

Men så gick det iaf. Så man ska aldrig säga aldrig!

Prisssan skrev 2008-08-06 19:11:31 följande:
    Här inne tror vi inte mkt på det med att slappna av. Det är en myt och sådant funkar inte, din hjärna kan inte få ditt ägg att släppa bara för att den är avslappnad.Har försökt i över 3,5 år och gett upp väldigt många gånger, även nu så väntar vi på IVF och inte är vi gravida för det.Det var dags för er helt enkelt.
  • Prisssan

Grattis iaf, vilken tur att ni slapp utredningen.

Familjen Båge skrev 2008-08-06 19:13:46 följande:
    Nej jag vet. Alla sa åt oss att slappna av också och det enda man ville göra va att slå dom med nått hårt i huvudet. Jag vet.Men så gick det iaf. Så man ska aldrig säga aldrig!
  • Mamma till två mirakel

En liten solskens historia...

Vi försökte bli gravida ca ett år och gjorde sedan utredning som visade att vi hade få spermier men bra,sattes på kö för IVF och jag förberedde mig inför att få börja spraya...'
    Men den månaden som jag väntade som mest på mensen då kom den inte... utan vi plussade ändå!!
    Vi har ca en tiondel chans som ett normalt par att bli gravida på egen hand men vi lyckades!!!!
    Tålamod och längtan gav oss till slut det vi önskt allra mest...

Lycka till allihopa.....skit i vad alla säger,skit i kost tillskott och allt sånt..kör på och sexa mkt så händer det när ni som minst anar jag lovar!!!!!!

Med bebis i magen v.19....
  • Prisssan

För mig är det en solskens historia! Vi är i den sitsen och ska på IVF men sexar på för vår skull här hemma. Hoppet är det sista som överger en. Grattis.

Nattfjärilinnan skrev 2008-08-06 19:19:19 följande:
    En liten solskens historia...Vi försökte bli gravida ca ett år och gjorde sedan utredning som visade att vi hade få spermier men bra,sattes på kö för IVF och jag förberedde mig inför att få börja spraya...'Men den månaden som jag väntade som mest på mensen då kom den inte... utan vi plussade ändå!!Vi har ca en tiondel chans som ett normalt par att bli gravida på egen hand men vi lyckades!!!!Tålamod och längtan gav oss till slut det vi önskt allra mest...Lycka till allihopa.....skit i vad alla säger,skit i kost tillskott och allt sånt..kör på och sexa mkt så händer det när ni som minst anar jag lovar!!!!!!
Svar på tråden Varför blir jag inte gravid!?