• b   O   m

myrkryp i benen hela nätter...HJÄLP MIG!!!

halloj!

Väntar tredje barnet och och är i vecka 21... redan nu har benen börjat bråka med mig...och ryggen så klart... förra graviditeten var sååå fruktansvärt jobbig med benen... käkade alvedon som en tok på nätter och de vill man ju gärna inte göra... men hade inget val..jag grinade och var helt knäckt...bad min sambo på fullaste allvar att såga av mig benen... ( men inte gjorde han de inte..hehe).. så nu när jag känner att de är dags igen så behöver jag alla råd jag kan få... vill inte käka alvedon och att gå upp och gå hjälper inte... så snälla ni...vet ni något som verkligen fungerar...BERÄTTA!!!! jag är desperat!!!

tack på förhand!!!

• Svar på tråden myrkryp i benen hela nätter...HJÄLP MIG!!!
  • lövet2

Jag stretchade rejält varje kväll innan jag lade mig, och det hjälpte bra mot krypningarna i åtminstone några timmar.

• Dammtussan

Åh vad det är jobbigt med resless legs ! Jag led också av det bådad mina graviditeter. Jag började äta zinktabletter och det hjälpte iaf mej. Hoppas det går över snart.

• camillas1985

Någon som vet varför man får dessa krypningar? Har kryp i benen nu och håller på att bli galen.

Hjälper alvedon?

• b   O   m
    Svar på #2
    behöver man recept på de eller är de bara att gå till apoteket??
    tack för tipset!!!
  • b   O   m
    Svar på #3
    ja alvedon är de enda som hjälpt mig faktiskt och de är inte så farligt för barnet... jag frågade barnmorskan förra graviditeten vad jag skulle ta mig till...för jag kände mig dum som knaprade alvedon när jag var gravid och aldrig åt de annars...men hon sa att de var ingen som helst fara... men att just alvedon är bäst för barnet...
  • tvontheradio

jag sitter här, sömnlös, med krypningar i rygg, ben och händer och måste liksom ruska till hela kroppen varje minut för att det ska gå över. så JÄVLA drygt. och jag otg en alvedon för inte så länge sedan pga foglossningen, känns mer som att den utlöste detta än att den skulle hjälpa? inga andra tips? behöver verkligen sova, är dyngtrött...

• LiljasMamma

*Duscha benen kallt brukar fungera för mig.
    *Eller blöta en handduk i kallt vatten och lägga över ben/fötter när jag ska sova.
    *Kyla fötterna mot betongen på balkonggolvet.
    *Stretcha eller/och bennöj.
    *Ligga på problemet, tex, knäna ner mot madrassen.

Oftast brukar jag få ta till alla knep + 2 alvedon. speciellt när man inte sovit på flera dygn.

För mig är "myrorna" värst när jag är trött. Då kan det hjälpa att ta två alvedon för att somna innan kroppen hinna känna av tröttheten.

• NoXigen

Kyla ner sig ska vara bra och få massage på fot och ben ,inge knådning utan mer smekning.
    Ett isblock eller va dom heter har sambon vis sina fötter på natten för att kyla nerhennes små tår Hjälper väl lite ibland men tyvärr så verkar inget till 100% vad jag förstått.

Men massagen underlättar

• mama mellitus

Har oxå kraftiga myrkrypningar i mina ben,för mig så lindras d av att jag går mkt på dagarna,går jag inte mkt,så blir det 7resor värre..Jag går med hundarna ca 3timmar varje dag sammanhängande sträcka.

• LiljasMamma

Promenader/motion ska vara bästa medicinen sägs det... men ju mer jag går och rör på mig desto värre blir det. Märkligt.

En banan per dag har jag fått som tips =)

Svar på tråden myrkryp i benen hela nätter...HJÄLP MIG!!!