• DeZire

Vätskebrist?

Undrar vad tecknen för vätskebrist är?
    Förra lördagen var jag nämligen in på förlossningen pga magsmärtor, svimmningskänsla osv. Det visade sig bero på att jag hade ketoner i urinen, och det i sin tur var ju för att ja uppenbarligen hade vätskebrist.
    Jag vet dock inte om jag har lyckats rätta till problemet, har jätte svårt för att få i mig vätska och tror inte att jag får det heller då jag är så trött, kan inte koncentrera mig osv.
    Det känns konstigt i mig helt enkelt.
    Så vad är tecknen för vätskebrist?
    Och hur i allsindar ska jag få det att vända?
    Någon som har bra tips på hur man ska få i sig vätska och vad bör man dricka?
    Är vatten det bästa, eller funkar det med juice eller läsk oxå?

• Svar på tråden Vätskebrist?
  • DeZire

Tant Brun: Nej något sådant prov tog inte, men min bm brukar göra det och jag ska dit på tisdag.

Hecajo: I början av min grav var jag oxå sån som bara spydde upp allting jag fick i mig, så då fick jag ligga inne på dropp för jag var helt uttorkad. Sen efter v18 har jag inte spytt men nu de senaste veckorna, från v26-28 ungefär så har jag fått väldigt svårt för att få i mig det jag bör. Samma med mat, men jag lyckas iaf peta i mig 3 mål om dan så vätskan är det största problemet, har blivit värre nu när det är varmare ute oxå. Känner mig ju så hängig så på nåt sätt måste jag bryta detta.

Svar på tråden Vätskebrist?