• Anonym (bedragen)

ta tillbaka efter otrohet

Finns det någon som gjort slut på grund av otrohet och sedan valt att ta tillbaka karln. Jag fick reda på av vänner att sambon varit otrogen. jag slängde ut karn och började dejta istället. nu har det gått ett par månader och jag börjar sakna min familj. Min före detta vill ha mig tillbaka och lovar att bli en bättre pojkvän om vi blir tillsammans igen. Vi har dessutom ett barn tillsammans som vi har varannan vecka.

• Svar på tråden ta tillbaka efter otrohet
  • ejjasj

har tagit tillbaka ja, men det finns ett par regler man måste följa :S

• Fru Bryngelsson

Om du känner att du kan lita på honom igen så..
    MEN! Blir ni tillsammans igen för att ni älskar varandra eller för att ni har ett barn ihop?

• Anonym (bedragen)

Han säger att han älskar mig, jag har inte kännt några känslor alls frams tills nu. Nu börjar jag känna att faktiskt HAR tyckt om honom, men samtidigt börjar jag känna de där hemska känslorna som man känner efter att ha blivit bedragen. och inatt drömde jag mardrömmar om detta...jag har inte gjort det förut, jag har varit så fokuserad på att gå vidare och skaffa mig ett nytt liv. Det är först nu jag stannat upp lite och tänkt...

• Anonym (bedragen)

ejjasj:
    Vilka regler måste man följa??

• Anonym (jag gjorde)

Hejsan
    Jag gjorde det. min nuvarande sambo var otrogen mot mig när vi varit tillsammans i ca: 1år. vi var isär ett tag och sen blev vi tillsammans igen. i början tänkte jag ofta på otroheten och jag mådde jättedåligt.. sen fick jag reda på att han var väldigt rädd för att jag skulle göra samma sak mot honom för att ge igen och då uptäckte jag att han faktiskt inte kommer göra det mot mig igen... Nu har vi varit tillsammans i totalt 9 år och har en 2 årig son tillsammans.. dock är det på väg att ta slut men det har inget att göra med otroheten. Det är skitjobbigt emellanå och jag funderade som sagt mycket på om han skulel göra det igen... man måste lite på varandra toalt och kunna prata med varandra är jätteviktigt..
    Hade det dock varit idag som han hade varit otrogen hade jag aldrig tagit tillbaka honom...
    lycka till med ditt beslut.
    KRAM

• Anonym (Lisa)

Nej jag skulle aldrig ta tillbaka en otrogen.Enligt mig kan man inte älska en annan människa om man väljer att vara otrogen mot denna.Sen tycker jag att en gång otrogen alltid otrogen.Men det är hur jag tänker.Jag kan ju inte bestämma hur du ska göra.

• Anonym (bedragen)

Lisa:

Jag tror inte att det alltid måste vara kärleken som är borta när man är otrogen. Däremot så har man ju tappat respekten för sin partner om man väljer att vara otrogen mot denna. men förmodligen var inte min sambo speciellt kär i mig då han var otrogen, det var några månader sedan det hände och vi hade en kris då. Dock är ju detta ingen anledning till otrohet. Han borde ju ha valt att prata med mig istället eller helt enkelt gjort slut om han mådde dåligt. men han ville väl både äta kakan och ha den kvar...

• Anonym (Lisa)

Ja och hadde det varit min sambo hadde jag inte gett honnom en till chans.Jag har själv varit med om otrohet och jag kan säga att jag kunde aldrig lita på honnom igen.

Så jag valde att göra slut utan att ge honnom en till chans.Och det är mitt bästa val jag gjort.Han var inte värd mig.Den dagen han valde att riskera vårat förhållande genom att doppa veken i en annan kvinna.Den dagen förlorade han mig för alltid.

Anonym (bedragen) skrev 2008-08-02 11:28:36 följande:

Lisa:Jag tror inte att det alltid måste vara kärleken som är borta när man är otrogen. Däremot så har man ju tappat respekten för sin partner om man väljer att vara otrogen mot denna. men förmodligen var inte min sambo speciellt kär i mig då han var otrogen, det var några månader sedan det hände och vi hade en kris då. Dock är ju detta ingen anledning till otrohet. Han borde ju ha valt att prata med mig istället eller helt enkelt gjort slut om han mådde dåligt. men han ville väl både äta kakan och ha den kvar...
  • Anonym (jag)

jag är så radikal att jag tror otrohet piffar upp.

• Anonym (bedragen)

Anonym(jag):
    Ja det var verkligen radikalt. På vilket sätt tror du att det piffar upp?

• Anonym (jag)

ombyte förnöjer,, hamnar lätt i slentrian, o bekräftelse vill väll alla ha..
    nej jag är inte otrogen jämt, har hänt en gång o det hjälpte- vi fick bättre sex än nånsin efter det- men i slutändan tog det slut mellan oss iaf.. * han visste förståss inte om det hela upptåget*

• Anonym (MMM)

Anonym (jag) skrev 2008-08-02 12:02:16 följande:

jag är så radikal att jag tror otrohet piffar upp.
    Skönt skrivet. Måste faktiskt hålla med dig där. Min man var otrogen mot mig och vårt förhållande har blivit 100 ggr bättre. På alla fronter.
  • Anonym (bedragen)

Anonym(MMM)
    Ja det låter ju perfekt att förhållandet blivit bättre, men hur kom du över sveket?? Och hur fick du tillbaka tilliten?? Och på vilket sätt var han otrogen??

• ejjasj

Anonym (bedragen) skrev 2008-08-02 11:15:38 följande:

ejjasj:Vilka regler måste man följa??
    Om man bestämmer sig för att ta tillbaka efter otrohet får man som den bedragna inse att man börjar om, så att säga. Detta betyder alltså att otroheten inte får tas upp när det bråkas, får inte användas som 'leverage', att få honom att känna sig skyldig och därför måste göra något, osv osv. Det är ett stort steg att ta, det där med efter otrohet. Det kan funka, men de tkan likväl gå käpprätt neråt om man inte kan hantera vad som hände och lägga det bakom sig.
  • Gung Ho
    ejjasj skrev 2008-08-02 11:09:48 följande:
    har tagit tillbaka ja, men det finns ett par regler man måste följa :S
    Numera måste han krypa runt och tigga på golvet för att få lite sex?
  • ejjasj

vet inte riktigt om jag förstår vad du menar, men tanken är ju att man 'börjar om' - båda parterna är lika mycket värda. Det är lätt att som den bedragne klanka ner på bedragaren.. framkalla skuldkänslor hos denne för att få vad man vill ha, använda det i bråk osv osv... det får inte vara så, om man tar tillbaka.

det var de reglerna jag menade :)

• Gung Ho
    ejjasj skrev 2008-08-02 23:25:49 följande:
    vet inte riktigt om jag förstår vad du menar, men tanken är ju att man 'börjar om' - båda parterna är lika mycket värda. Det är lätt att som den bedragne klanka ner på bedragaren.. framkalla skuldkänslor hos denne för att få vad man vill ha, använda det i bråk osv osv... det får inte vara så, om man tar tillbaka.det var de reglerna jag menade :)
    Jo jag bara skojade. Som du skrev det kunde det tolkas (med lite god vilja) som att han nu skulle lyda minsta vink.
  • ejjasj
    Det är precis det som inte får hända. Då har man ju inte lagt otroheten bakom sig utan använder den som 'leverage' - och då kan man likagrna göra slut för förhållandet är inte sunt, ej heller känslorna... :)
  • Morning Star

Min sambo var otrogen mot mig för några månader sedan. Vi har en son på ca 1,9 år. Känslorna som man får när man blivit bedragen går ju knappt att beskriva men jag kände fortfarande att jag älskade min sambo. Med tanke på hur vårat förhållande var just vid de tillfället (inte så bra) och att jag inte ville träffa min son på "halvtid" så valde jag att förlåta. Hon har sagt att hon ångrade sig direkt efteråt och att hon då insåg va hon förlorat. Jag ser på henne att hon mår riktigt dåligt över det hon har gjort och att hon bara vill glömma alltihop så jag tror på henne när hon säger att det aldrig kommer att hända igen. Men jag har inte någon tillit till henne än. Jag känner att den kommer mer och mer för varje dag som går men alltihop har varit skit jobbigt. Det kommer att ta tid att läka. Samtidigt så känner vi båda att vårat förhållande har blivit starkare av detta och faktiskt så har sexet blivit bättre också. Inte för att de va dåligt förut. Skulle jag få välja så skulle jag vilja ha allting ogjort för det har varit ett helvete att ta sig igenom. Jag ångrar dock inte för en sekund att jag har förlåtit min sambo, vårat förhållande växer sig starkare för varje sekund.

• Anonym (hej)

åhh hnär jag läser detta hoppas jag min sambo vill ta mig tillbaka..vi ska ses i slutet på månaden.. nervös!

Svar på tråden ta tillbaka efter otrohet