• Alvi

Heter du nåt vanligt/ovanligt och vad vill du då ge ditt barn för namn?

Jag har ett ganska ovanligt namn för min generation och har aldrig lidit av det. Snarare hade jag gärna velat heta nåt ÄNNU mer utstickande!
    Jag (och min man) har gett våra barn ganska ovanliga namn, för jag tycker att det är roligt att heta nåt som inte "alla andra" heter.

Hur tänker ni? Både ni som har barn och inte har barn.

Ule buku på er!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2008-08-03 18:20
    Ett ovanligt namn behöver i denna omröstning) inte vara Skralder Moonfighter, utan det räcker med att det är ett namn från "fel" generation. ELLER ovanligt, det går ju det med.
    Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Heter du nåt vanligt/ovanligt och vad vill du då ge ditt barn för namn?
  • Neko

Jag heter Moa och min son Kira. Så jag skulle säga att jag har ett ganska ovanligt namn (åtminstone var det det då jag var liten) och han har ett mycket ovanligt.

• gbgumman

Jag heter ett riktigt namn (almanackan) Hanna
    Och vill att mina barn ska heta riktiga namn Eskil 4 år och Sonja 1 år
    Visst finns det andra riktiga namn än de i almanckan men det ska vara namn där folk inte har svårt att stava dem eller frågar om när man säger dem.

• Alvi

hannispannis: "Riktigt namn"?? Det var det inte frågan om här, missade du hela alltet eller?
    Det var frågan om ovanliga namn. Vilket jag skulle säga att dina barns namn är...

Ule buku på er!
  • Minimax

Jag har ett namn som nog var det vanligaste namnet i min generation. Har döpt min son till ett vanligt klassiskt namn, ett sådant namn som aldrig är direkt populärt men alltid ganska vanligt och som människor i alla generationer heter.

• SunnyBunny

Gud va svårt å rösta;) Jag vet inte riktigt om mitt namn är ovanligt ellr inte(Katja) Känner försäg ingen annan som heter så, min dotter fick namnet Jasmine för jag tyckte de va vacker men tror att de är ovanligt i alla fall:)

• Keesha

Jag heter Tilda & min dotter heter Liva...
    Mitt namn är väl ganska vanligt, i alla fall nu för tiden, och min dotters namn är väldigt ovanligt.

• Severus
    Alvi skrev 2008-08-03 18:14:02 följande:
    Jag har ett ganska ovanligt namn för min generation och har aldrig lidit av det. Snarare hade jag gärna velat heta nåt ÄNNU mer utstickande! Jag (och min man) har gett våra barn ganska ovanliga namn, för jag tycker att det är roligt att heta nåt som inte "alla andra" heter.Hur tänker ni? Både ni som har barn och inte har barn.
    Min man har ett vanligt namn, mitt är mer ovanligt.
    Våra barn har internationellt gångbara namn som funkar bra här
    Inga problem med stavning förutom att 2 namn har bokstaven H med, så det får man ibland tillägga.
    Fast utomlands stavas namnen med H.
    Våga Vägra Östrogen
  • Miss Lau

Jag har ett extremt vanligt namn, Anna, och har gett mina barn lite ovanligare namn. De har inte några "konstiga" namn men namnen finns inte med bland de 100 vanligaste de åren de föddes.

• Busbellan

Vet inte riktigt vad jag ska rösta på
    Jag var ganska ensam om mitt namn när jag var mindre, men nu är det ganska vanligt.
    Ville ha ganska ovanliga namn till mina barn, men minstingen fick ett som visade sig vara ganska vanligt. Vet dock knappt någon med hennes namn häromkring.
    Jag har själv aldrig lidit av att ha ett ovanligt namn.

Mamma till Nora, August och Ella
Svar på tråden Heter du nåt vanligt/ovanligt och vad vill du då ge ditt barn för namn?